bladus Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Witam Mam proste pytanko, czy istnieje bardziej "programmer friendly" wersja interfejsu niż ten standardowy ? Edytor kodu wbudowany w GM to trochę jednak za mało. . Wiem że GM nie jest obiektowy, ale mimo wszystko przydało by się kilka prostych opcji np intellisense, podgląd zmiennych danego bloku / struktury itp, podświetlanie błędów składni, lub chociaż wykrywanie custom variables, Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Nie dość, że gamemakerem możesz w pare minut zrobić gierke za pomocą kolocków nie znając języka, którą w c++ robiłbyś przez kilkadziesiąt godzin i byłoby tysiące linii kodu to gościu jeszcze narzekasz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Przyzwyczajenie do wygodniejszych edytorów, hm? Zawsze możesz spróbować podpiąć jakiś edytor pod GM ( menu File -> Preferences -> Script and Code ). Do sprawdzania składni masz "Check the script for syntax errors", takie klikajło w edytorze kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bladus Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Zawsze możesz spróbować podpiąć jakiś edytor pod GM ( menu File -> Preferences -> Script and Code ). Niestety ale tutaj nie udało mi się podpiąć zewnętrznego edytora z wynikiem pozytywnym. Nie dość, że gamemakerem możesz w pare minut zrobić gierke za pomocą kolocków nie znając języka, którą w c++ robiłbyś przez kilkadziesiąt godzin i byłoby tysiące linii kodu to gościu jeszcze narzekasz :P Prostota GM nie polega tylko na klockach ale na tym że system odwala za programistę całą nudną robotę związaną z procesami, obiektami, rysowaniem, planszami, odświeżaniem, kolizjami, ścieżkami itp. Podobnie jest np w BlitzMax albo XNA do Visual Studio -> ale tutaj trochę więcej pracy potrzeba. Prostym przykładem udanego softu z dobrym UI jest Sharp Developer ale on do gier się nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Listopada 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Nie dość, że gamemakerem możesz w pare minut zrobić gierke za pomocą kolocków nie znając języka, którą w c++ robiłbyś przez kilkadziesiąt godzin i byłoby tysiące linii kodu to gościu jeszcze narzekasz :P I ma całkowitą rację. Edytor w GM ssie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Kiedyś miałem plan napisać lepszy w Delphi, ale jestem za wielkim leniem xD . A ten GMowy ssie, i to jak. Autor tematu ma całkowitą rację. Chociaż zamiast lepszego wbudowanego edytora wolałbym wydajniejszy język ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bladus Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 rozumiem w takim razie że nie ma alternatywy dla tego edytora z GM ? Temat w takim razie zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Czemu nie ma alternatywy? Ja bez problemu podpinam sobie PSPada, ale aktualnie i tak nie korzystam z niego w GMie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bladus Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Czemu nie ma alternatywy? Ja bez problemu podpinam sobie PSPada, ale aktualnie i tak nie korzystam z niego w GMie ;) przykro mi ale taki edytor nie pomaga programiscie w pracy ponieważ nie ma podstawowych opcji (lub ma ale o nich nie wiem to prosze o korektę) które posiadają GUI np do C# (podałem je powyżej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Podstawową opcją edytora jest możliwość wystukiwania znaczków i działający backspace. Reszta to tylko wygoda. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Listopada 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Ale lepszy zewnętrzny edytor do GM i tak nie ma sensu, ponieważ intellisense działałby tylko w obrębie otwartego skryptu, a nie całego kodu gry czyli w takim edytorze można dorobić conajwyżej lepsze podpowiedzi tylko wbudowanych funkcji i zmiennych. Poza tym nie GUI a IDE. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bladus Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Ale lepszy zewnętrzny edytor do GM i tak nie ma sensu, ponieważ intellisense działałby tylko w obrębie otwartego skryptu, a nie całego kodu gry czyli w takim edytorze można dorobić conajwyżej lepsze podpowiedzi tylko wbudowanych funkcji i zmiennych. Poza tym nie GUI a IDE. ;) Oczywiście mowa o IDE nie tylko o GUI, ale takie usprawnienia to oszczedzanie 50-70 czasu projektu, a czas to pieniądz więc .... ;P Ale wracając do tematu, zapytam się w takim razie o alternatywne IDE do GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Listopada 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Niestety takowych brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zawsze można napisać i zbić na tym niezłą kasę, np. w GM :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Listopada 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 zawsze można w html, przy pomocy TinyMce, mniej pamięci pożre :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Listopada 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zawsze można napisać i zbić na tym niezłą kasę, np. w GM :).Nie można na tym zbić kasy, bo taki edytor będzie mocno ograniczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się