Skocz do zawartości

paski


pilar36

Rekomendowane odpowiedzi

korzystam z przykladu "paski" i mam taki problem

w create object0 mam: exp=0 i wymexp=100

w paskach zrobilem tak: global.EXP=object0.exp i global.MAXEXP=object0.wymexp

 

problem polega na tym, ze jak otrzymam ilosc expa to nie redukuje tego na paskach ( wszedzie tam gdzie trzeba w paskach pozmienialem tak aby pobieral wartosci od object0);

 

HEEELP! :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ja dam wam kody do porownania bo ja nie widze bledow:

PASKI:

CREATE:

//Zycie

global.HP=object0.hp;

global.HPMax=object0.maxhp;

 

//Energia

global.MP=object0.mp;

global.MPMax=object0.maxmp;

 

//EXP

global.EXP=object0.wymexp;

global.EXPMax=object0.explvl;

 

//FP

global.FP=object0.fp;

global.FPMax=object0.maxfp;

 

STEP:

//Zycie

if (global.HP>global.HPMax) { global.HP=global.HPMax; }

if (global.HP<0) { global.HP=0; }

//Energia

if (global.MP>global.MPMax) { global.MP=global.MPMax; }

if (global.MP<0) { global.MP=0; }

//FP

if (global.FP>global.FPMax) { global.FP=global.FPMax; }

if (global.FP<0) { global.FP=0; }

//EXP

if (global.EXP>global.EXPMax) { global.EXP=global.EXPMax; }

if (global.EXP<0) { global.EXP=0; }

 

DRAW:

 

tu sa jeszcze klocki tj: draw sprite i set font

 

var HP, MP, FP, EXP, P, xx, yy, c;

HP=(global.HP*80)/global.HPMax;

FP=(global.FP*80)/global.FPMax;

MP=(global.MP*80)/global.MPMax;

EXP=(global.EXP*80)/global.EXPMax;

xx=view_xview[0]

yy=view_yview[0]

c=c_white;

 

//Zycie

draw_sprite(hp_pusty,0,xx+63,yy+20);

draw_sprite_general(hp_cale,0,0,0,HP,10,xx+63,yy+20,1,1,0,c,c,c,c,1);

//FP

draw_sprite(fp_pusty,0,xx+63,yy+46);

draw_sprite_general(fp_cale,0,0,0,HP,10,xx+63,yy+46,1,1,0,c,c,c,c,1);

//Energia

draw_sprite(mp_pusty,0,xx+63,yy+33);

draw_sprite_general(mp_cale,0,0,0,MP,10,xx+63,yy+33,1,1,0,c,c,c,c,1);

//EXP

draw_sprite(exp_pusty,0,xx+63,yy+59);

draw_sprite_general(exp_cale,0,0,0,EXP,10,xx+63,yy+59,1,1,0,c,c,c,c,1);

 

draw_text(34,3,object0.lvl);

draw_text(92,17,object0.hp);

draw_text(92,43,object0.fp);

draw_text(92,30,object0.mp);

draw_text(68,56,object0.wymexp);

 

 

object0:

create:

lvl=1;

int=0;

str=0;

dex=0;

sta=0;

wis=0;

szybkosc=1 + 0.001*dex;

animszybkosc=1 + 0.001*dex;

odpint=0 + sta*1;

odpstr=0 + sta*1;

skill_pkt=0;

czar_pkt=0;

explvl=100;

wymexp=0;

maxhp=40 + sta*7;

hp=40;

maxmp=10 + int*18;

mp=1;

maxfp=10 + sta*9;

fp=10;

premia_do_obrazen=0;

 

 

zobaczcie sami.... B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

//Zycie
global.HP=object0.hp;
global.HPMax=object0.maxhp;

 

to znaczy, że te zmienne są pobierane tylko raz - w momencie tworzenia obiektu, bowiem Create za to odpowiada. Potem te skrypty nie zostają już nigdy wykonane.

Wniosek - wsadź je w step :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
widze ze juz nik tutaj nie zaglada...

:huh: :huh:

Dla mnie w tym projekcie co dałeś nie ma błędu. Paski są wyświetlane, jakieś koło przesuwa się w górę jak naciskam odpowiednią strzałkę. Skąd do jasnej ciasnej mogę wiedzieć co takiego powinno się stać i KIEDY. Opisz dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...