Kajtek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Co trzeba zrobic zeby moj ludek (bohater gry) nie wychodzil za plansze ? Ustawilem sterowanie strzalkami no i kiedy dochodze ludzikiem do konca on idzie dalej i go nie widac. Jak ustawic zeby zablokowac te WYJSCIE poza plansze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Wstaw to w step: if keyboard_check(vk_up) if y>0 y-=4 if keyboard_check(vk_down) if y<room_height-32 y+=4 if keyboard_check(vk_left) if x>0 x-=4 if keyboard_check(vk_right) if x<room_width-32 x+=4 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Albo zrób wokół planszy niewidzialne obiekty od których bohater się odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 albo w step if y<=0 then y=0; if y>=room_height then y=room_height; to samo z x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zacznijmy od poczatku... poruszania obiektami nie robi sie w step ! No chyba ze poruszają sie niezaleznie od naszej woli w sposób plynny... Zeby zabezpieczyc obiekt przed przesunieciem za obszar monitora piszesz w działach odpowiedzialnych za wciskanie strzalek odpowiednie formulki left arrow: if ( bohater.x>=5) {bohater.x-=5;} else Pbohater.x=0;}; // czyli przesun bohatera o 5 pixeli w lewo JESLI znajduje się w odleglosci conajmniej 5 pixeli od lewej krawedzi ekranu. W przeciwnym wypadku dosun go do lewej krawedzi ekranu. I analogicznie... right arrow: if (bohater.x<=(room_width-5)) {bohater.x+=5;} else {bohater.x=room_width;}; up arrow: if (bohater.y>=5) {bohater.y-=5;} else {bohater.y=0;}; down arrow: (if bohater.y<=(room_height-5)) {bohater.y+=5;} else {bohater.y=room_height}; Na koniec dodam jeszcze ze te wartosci beda poprawne dla punku czyli obiektu o rozmiarze 0 pixeli. W kodzie nalezy uwzglednic jeszcze rozmiar samego bohatera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się