Skocz do zawartości

Problem z mapa..


Kajtek

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od poczatku... poruszania obiektami nie robi sie w step ! No chyba ze poruszają sie niezaleznie od naszej woli w sposób plynny...

 

Zeby zabezpieczyc obiekt przed przesunieciem za obszar monitora piszesz w działach odpowiedzialnych za wciskanie strzalek odpowiednie formulki

 

left arrow:

 

if ( bohater.x>=5) {bohater.x-=5;} else Pbohater.x=0;};

// czyli przesun bohatera o 5 pixeli w lewo JESLI znajduje się w odleglosci conajmniej 5 pixeli od lewej krawedzi ekranu. W przeciwnym wypadku dosun go do lewej krawedzi ekranu.

 

I analogicznie...

 

right arrow:

 

if (bohater.x<=(room_width-5)) {bohater.x+=5;} else {bohater.x=room_width;};

 

up arrow:

 

if (bohater.y>=5) {bohater.y-=5;} else {bohater.y=0;};

 

down arrow:

 

(if bohater.y<=(room_height-5)) {bohater.y+=5;} else {bohater.y=room_height};

 

Na koniec dodam jeszcze ze te wartosci beda poprawne dla punku czyli obiektu o rozmiarze 0 pixeli. W kodzie nalezy uwzglednic jeszcze rozmiar samego bohatera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...