Remx Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Witam mam problem wyskakuje mi error: Unknown wariable wiersz or array index out of bounds w tym miejscu wiersz[i]=wiersz[i+1]; co mam zrobic :( bo w gm5.1 to dziala ale w GM6 juz nie :( mam przyklad chata ze stronki GMClan :/ lecz jest napisany walsnie pod gm5 a teraz mecze sie z tym na gm6 ;] Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Prawdopodobnie w GM 5.1 zaznaczyłeś opcję "Treat uninitialized variables as 0" a w GM 6 już nie. Prawdopodobnie wiersz jest pusty(tzn. nie był jeszcze używany) więc GM nie wie co ma przenieść o jedno miejsce wyżej. Dla niego tablica wiersz jeszcze nie istnieje. Chyba :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 w CREATE zadeklaruj zmienną i będzie ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 uzylem to w taki sposob for(i=0;i<10;i+=1)wiersz=i+1; ale nie przewija mi :D chata znacyz sie nie wyswietla tego co napisalem w wierszach wyzej :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Ponizej jest zipek a w nim versja na GM5.1 ktora dziala :/ oraz gm6 (klon) niedzialajacy :( Example jak ktos ma chwile czasu moze rzucic okiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 DObrze synek słuchaj teraz uważnie: 1. w PRES ENTER zamień wiersz[i]= i+1 na wiersz[i]=wiersz[i+1]; 2. w draw dodaj po "fontcolor=" a przed "drawtext" draw_set_color(font_color); 3. Wejdź w opcje gry (Global Game Settings), potem w zakładkę "Errors" i zaznacz "tread uninitialized variables as 0" i wszystko będzie działało. W tym momencie skrypt rózni sie tym od GM5, że dodatkowo jest dopisane dwa razy draw_set_color. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 ale set color :D nic nie wnosi do kodu :P znaczy nie ingeruje w glowna budowe :D ale co do tego to dzieki !! wlasnie przeoczylem ta opcjie :( gdybym wiedzial o niej to by juz to wczesniej dzialalo. "tread uninitialized variables as 0" thx yh niby juz troche co nieco wiem o GML a na durnych wybojach sie potyka :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 ale set color :D nic nie wnosi do kodu :P znaczy nie ingeruje w glowna budowe :D ale co do tego to dzieki !! wlasnie przeoczylem ta opcjie :( gdybym wiedzial o niej to by juz to wczesniej dzialalo. "tread uninitialized variables as 0" thx yh niby juz troche co nieco wiem o GML a na durnych wybojach sie potyka :( <{POST_SNAPBACK}> a przeczytaj pierwszy post w tym temacie - pisze przeciez o "tread uninitialized variables as 0" - nalezy czytac uważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Jesli jestes niedoswiadczonym programistą... nie powinienes uzywac tej opcji.. w ogole nie powinno sie uzywac tej opcji ze wzgledu na mozliwosc powstawania licznych, trudnych do wykrycia bledow logicznych. Gra sie odpali ale nie bedzie dzialac jak powinna bo przeoczysz moment w ktorym zmienna przyjela wartosc 0. Rozwiazaniem tego problemu jest inicjowanie zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 inicjowanie inaczej deklarowanie w create ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zadeklarować je możesz wszędzie ale musi mieć to miejsce przed użyciem danej zmiennej w kodzie. Najlepiej jest wszystkie zmienne "wsadzić" do jednego obiektu na początku gry, np. przycisku Start Gejm lub w create room'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 inicjowanie inaczej deklarowanie w create ?? <{POST_SNAPBACK}> inicjowac = nadawac wartosc początkową Dekladowanie to okreslenie nazwy i typu zmiennej ( w GM ogranicza sie to tylko do nazwy ) np: int liczba; inicjowanie to : liczba = 10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 zdecydowanie ustawianie wszystkich zmiennych jako zero to zły sposób robienia gier. Coprawda przy prostej gierce jest to łatwe, ale załóżmy, że mamy skrypt if (ppp!=true) czyli inaczej mówiąc if (ppp!=1); i naprzykład ppp oznacza, ze jezeli teraz nie ma wciśnietego klawisza to true (czyli if keyboard_check(vk_klawisz) then ppp=false;) to uzywając tej opcji ppp na dzieńdobry przybierze wartość false, czyli poimo, że klawisz nie został naciśnięty może zostać wykonany warunek tak jakby był on wcisnięty (oczywiście można do keyboar_check dodać else ppp=true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 No niektóre trzeba inicjować inaczej. Wyjątek potwierdza regółę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się