Skocz do zawartości

Unknown Variable


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam problem wyskakuje mi error:

Unknown wariable wiersz or array index out of bounds

 

w tym miejscu

wiersz[i]=wiersz[i+1];

 

 

co mam zrobic :(

bo w gm5.1 to dziala ale w GM6 juz nie :(

 

 

mam przyklad chata ze stronki GMClan :/ lecz jest napisany walsnie pod gm5 a teraz mecze sie z tym na gm6 ;]

 

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

DObrze synek słuchaj teraz uważnie:

 

1. w PRES ENTER zamień

wiersz[i]= i+1

na

wiersz[i]=wiersz[i+1];

 

2. w draw dodaj po "fontcolor=" a przed "drawtext"

draw_set_color(font_color);

 

3. Wejdź w opcje gry (Global Game Settings), potem w zakładkę "Errors" i zaznacz "tread uninitialized variables as 0"

 

i wszystko będzie działało.

 

W tym momencie skrypt rózni sie tym od GM5, że dodatkowo jest dopisane dwa razy draw_set_color.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale set color :D nic nie wnosi do kodu :P

znaczy nie ingeruje w glowna budowe :D

 

 

ale co do tego to dzieki !!

wlasnie przeoczylem ta opcjie :( gdybym wiedzial o niej to by juz to wczesniej dzialalo.

"tread uninitialized variables as 0"

 

thx

 

yh niby juz troche co nieco wiem o GML a na durnych wybojach sie potyka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
ale set color :D nic nie wnosi do kodu :P

znaczy nie ingeruje w glowna budowe :D

ale co do tego to dzieki !!

wlasnie przeoczylem ta opcjie :( gdybym wiedzial o niej to by juz to wczesniej dzialalo.

"tread uninitialized variables as 0"

 

thx

 

yh niby juz troche co nieco wiem o GML a na durnych wybojach sie potyka :(

a przeczytaj pierwszy post w tym temacie - pisze przeciez o "tread uninitialized variables as 0" - nalezy czytac uważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jestes niedoswiadczonym programistą... nie powinienes uzywac tej opcji.. w ogole nie powinno sie uzywac tej opcji ze wzgledu na mozliwosc powstawania licznych, trudnych do wykrycia bledow logicznych. Gra sie odpali ale nie bedzie dzialac jak powinna bo przeoczysz moment w ktorym zmienna przyjela wartosc 0. Rozwiazaniem tego problemu jest inicjowanie zmiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

zdecydowanie ustawianie wszystkich zmiennych jako zero to zły sposób robienia gier. Coprawda przy prostej gierce jest to łatwe, ale załóżmy, że

mamy skrypt

if (ppp!=true) czyli inaczej mówiąc if (ppp!=1);

i naprzykład ppp oznacza, ze jezeli teraz nie ma wciśnietego klawisza to true (czyli if keyboard_check(vk_klawisz) then ppp=false;)

to uzywając tej opcji ppp na dzieńdobry przybierze wartość false, czyli poimo, że klawisz nie został naciśnięty może zostać wykonany warunek tak jakby był on wcisnięty (oczywiście można do keyboar_check dodać else ppp=true)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...