PsichiX Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Przedstawiam wam przykład pokazujący jak zrobić walkę mieczem, z efektem blura, oraz 'ubojem' przeciwnika. Więcej w przykładzie - nie robilem opisów, bo zdaje mi się że chaosu w kodzie nie ma :) Sterowanie: LPM i ruch myszka - atak mieczem PPM - ruch bohatera w wskazane miejsce Tak więc oto link: DLOAD Miłego używania! Jeśli wykorzystasz ten przykład to prosze, umiesc mnie w credits :) Pozdrawiam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 spoko przyklad, poprawilbym tylko zeby samo zabijanuie udawalo sie przy machaniu mieczem, teraz wystarczy tylko trzymac lewy przycisk mychy i czekac az kolesie sie sami nabiją.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Fajny przykład - naprawdę mi się podoba ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Przyklad bardzo dobry ale rzeczywiscie przydaloby sie zrobic ze miecz rani tych gosci gdy sie nim porusza a nie tylko trzyma przycisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 No dzięki PsichiX, dokładnie o to mi chodziło :) EDIT: Mmm... od razu walenie mieczem nabrało walorów :D EDIT2: I jak wam się podoba ? xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 GJ z przykładem, miecz ładnie zostawia ślad. Ale jest jedno ale. Kiedy trzymam lewy klik, wrogowie sie na miecz "nabijają", czyli mam na myśli to, że przy kolizji z nim giną, a powinni tylko przy machnięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Przyklad bardzo dobry ale rzeczywiscie przydaloby sie zrobic ze miecz rani tych gosci gdy sie nim porusza a nie tylko trzyma przycisk. Gostek: -Create: round=sword.image_angle; -Step: if mouse_check_button_pressed(mb_left) and round!=sword.image_angle then <tutaj następuje hit>; round=sword.image_angle; Jakbym walnął jakiś bład to powiedzcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Przykładzik ładny ;p,a co do tego "nabijania", PsichiX skupił się na efekcie tego miecza a nie na atak :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 mam z nim maly problem ;/ fajny miecz ale... gdy dodalem go do mojej gry wyskakuje blad: ERROR in action number 1 of Step Event for object sword: Error in code at line 1: if(global.scr>5000)pow=1 at position 11: Unknown variable scr [Abort] [Ignore] Dokladnie to a gdy tam lookam to nie wiem co jest zle jest tak samo jak w przyladzie: Moje: if(global.scr>5000)pow=1 image_blend=c_white if(global.scr>5000)image_blend=c_yellow angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)-90 image_angle=angle x=obj_hero.x+lengthdir_x(16,obj_hero.angle) y=obj_hero.y+lengthdir_y(16,obj_hero.angle) if(mouse_check_button(mb_left))blur_create() w przykładzie: if(global.scr>5000)pow=1 image_blend=c_white if(global.scr>5000)image_blend=c_yellow angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)-90 image_angle=angle x=human.x+lengthdir_x(16,human.angle) y=human.y+lengthdir_y(16,human.angle) if(mouse_check_button(mb_left))blur_create() Zmienilem jedynie nazwe Human na nazwe bohatera ;/ i nie dziala moze ktos pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Błąd mówi ci, że nie ma takiej zmiennej. Stworzyłeś ją w create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 @up ee... w Create mam dwa "pliki tekstowe czy jak :D": w pierwszym: instance_create(x,y,sword) angle=0 hp=100 tx=-20 pow=0 image_single = 0; image_index = global.player; if ( global.play ) { gravity_direction = 0; gravity = 0; } w drugim: instance_create(x,y,sword) angle=0 hp=100 tx=-20 pow=0 w czlowieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Przecież w treści błędu wszystko jest napisane. Nie zadeklarowałeś globalnej zmiennej scr. =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 W create sworda jest to: blur_init() angle=0 pow=0 @up mozesz jasniej powiedziec co mam zrobic?^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 W create sworda jest to: blur_init() angle=0 pow=0 @up mozesz jasniej powiedziec co mam zrobic?^^ W GM'ie deklaracji dokonujemy poprzez nadanie wartości. Gdy na początku nie ustaliłeś wartości jakiejś zmiennej to program jej nie widzi, więc jaki w tym sens, aby wykonywał operacje na czymś co dla niego istnieje(i zresztą po prostu nie istnieje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Raistlin A jak nadać wartość?? Szukam, szukam i nic ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Raistlin A jak nadać wartość?? Szukam, szukam i nic ;/ Eee. No wartość nadajemy przed podstawianie. A podstawianie wykonujemy za pomocą znaku = GML zmienna=2; //podstawilem zmiennej wartosc 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Dobra sry za klopoty ale ostatnie pytanie :D : Gdzie nadac wartosc? albo inaczej Gdzie wkleic ten co Raistlin napisal :P?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Dobra sry za klopoty ale ostatnie pytanie :D : Gdzie nadac wartosc? albo inaczej Gdzie wkleic ten co Raistlin napisal :P?? Zmienne lokalne(czyli prywatne zmienne jakiegoś obiektu, a wyróżniają się tym, że są nie poprzedzone global.) zazwyczaj w CREATE obiektów do których należą. Zmienne globalne(na początku mają global. i charakteryzują się wspólnością dla całego programu) najczęściej w ROOM START albo GAME START, ale często też w CREATE obiektów, które tworzą się jako pierwsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Ehh @Up ee... a gdzie jest ROOM START, GAME START itp?? koles nie jestem jeszcze calkiem obeznany w tym niewiem gdzie to wsadzic, wsadzilem do Create oraz Step Sworda i nie dziala, nie wiem gdzie to wsadzic. nie mozesz powiedziec normalnie naprzyklad tak: objects>sword>create: i na koncu tekstu wklej moj "code" ... Gdybys tak prymitywnie powiedzial bym zrozumial ale nadal jestem w niewiedzy ;/ Tak wiec gdzie to wkleic :D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 przyklad dosc fajny, ta smuga za mieczem przyjemnie wyglada, razi tylko jedna rzecz: to że mozna zrobić "smigielko" i siekac przeciwnikow za swoimi plecami... @UP- to nie wina RaistlinBlackRobe że jestes nadal w niewiedzy, nalezalo by popracowac nad tym aby z tej niewiedzy wyjsc samemu... naprzyklad przeanalizowac ze zrozumieniem kod przykladu... albo jeszcze lepiej zaczac od czegos prostrzego i pocwiczyc podstawy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Ehh @Up ee... a gdzie jest ROOM START, GAME START itp?? koles nie jestem jeszcze calkiem obeznany w tym niewiem gdzie to wsadzic, wsadzilem do Create oraz Step Sworda i nie dziala, nie wiem gdzie to wsadzic. nie mozesz powiedziec normalnie naprzyklad tak: objects>sword>create: i na koncu tekstu wklej moj "code" ... Gdybys tak prymitywnie powiedzial bym zrozumial ale nadal jestem w niewiedzy ;/ Tak wiec gdzie to wkleic :D? ADD EVENT \ OTHER \ ROOM START - to zdarzenie się dzieje za każdym razem, gdy startuje nowy room(pokój) ADD EVENT \ OTHER \ GAME START - to zdarzenie dzieje się za każdym razem gdy startuje gra ADD EVENT \ CREATE - instancja(czyli stworzony obiekt) wykonuje to zdarzenie w momencie swojego powstawania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Dobry przykład :) :) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muximan Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 zarabiste dzieki!! 10/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamixx14 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 mi wyskakuje takie coś image_blend: This variable is only available in the Pro Edition please help jestem w tym nowy i jeszcze mało wiem ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 "Ta zmienna dostępna tylko w pro", kapisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się