Skocz do zawartości

Najbliższy wróg


danielBGRJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Mam taki mały problem, a mianowicie robie coś na kształt RTS-a (ale nie do końca :P );

i chce by mój żołnierz strzelał w stronę najbliższego wroga.

Mam na razie w STEP:

if distance_to_object(wróg) < 30

->move towards to x=wróg.x y=wróg.y sp 0

->kod na strzelanie

 

Czyli chce żeby zwrócił sie w kierunku wroga!

No i taki mam problem, że tych wrogów jest trochę i mój żołnierz zwraca sie co step w stronę losowego z nich :P

Czy da sie jakoś zrobić , żeby mój żołnierz strzelał tylko w stronę najbliższego wroga?

Pomóżcie!!!

 

Z góry dziękuje za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz trochę na wyższe posty i zinterpretuj daj (w kodzie tym w soldierze)

instance_nearest(x,y,obj_wrog)

a obj_wrog wstaw nazwę obiektu wroga jeśli dasz parenta do tego obiektu którego wybrałeś to "soldier" do wszystkich z parentem będzie strzelał a jeśli nie rozumiesz to skopiuj ten kod kilka razy i pozmieniaj nazwy wrogów aby były wszystkie ale to będzie wtedy zrobione jak noob więc radze ci zrobić parenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam id ki:

step:

cc=instance_nearest(x,y,obj_wrog)
if (distance_to_object(cc) < 30)
/*{ akcja strzału }  np: */

{_dir=point_direction(x,y,cc.x,cc.y)
  p=instance_create(x,y,obj_bulet)
  p.speed=8
  p.direction=_dir}

 

zapisuje do zmiennej id najbliższego obiektu, następnie sprawdza odległość ew. tworzy pocisk :D

mam nadzieję że zrozumiesz ;)

 

Uwaga: Uważnie czytaj kursy i dokumentacje zamieszczone na stronie Gmclan.org !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...