danielBGRJ Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Witam :) Mam taki mały problem, a mianowicie robie coś na kształt RTS-a (ale nie do końca :P ); i chce by mój żołnierz strzelał w stronę najbliższego wroga. Mam na razie w STEP: if distance_to_object(wróg) < 30 ->move towards to x=wróg.x y=wróg.y sp 0 ->kod na strzelanie Czyli chce żeby zwrócił sie w kierunku wroga! No i taki mam problem, że tych wrogów jest trochę i mój żołnierz zwraca sie co step w stronę losowego z nich :P Czy da sie jakoś zrobić , żeby mój żołnierz strzelał tylko w stronę najbliższego wroga? Pomóżcie!!! Z góry dziękuje za pomoc! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 użyj "instance_nearest" ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 "Instance_nearest" ? Nazwa mi mówi że będzie zwrócony w kierunku najbliższego jakiegokolwiek obiektu :P A na planszy mam jeszcze inne obiekty i cywili, no więc chce żeby "soldżer" strzelał tylko w kierunku najbliższego wroga! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Daj wrogom parenta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Weźcie mi jakoś to prościej wytłumaczcie bo nic nie rozumiem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Millenium Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 patrz trochę na wyższe posty i zinterpretuj daj (w kodzie tym w soldierze) instance_nearest(x,y,obj_wrog) a obj_wrog wstaw nazwę obiektu wroga jeśli dasz parenta do tego obiektu którego wybrałeś to "soldier" do wszystkich z parentem będzie strzelał a jeśli nie rozumiesz to skopiuj ten kod kilka razy i pozmieniaj nazwy wrogów aby były wszystkie ale to będzie wtedy zrobione jak noob więc radze ci zrobić parenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Coś mi to instance_nearest za bardzo nie chce działać ( albo ja nadal tego nie rozumiem, co jest bardziej prawdopodobną opcją :P ) ale mimo wszystko dzięki za pomoc :) Jakoś sobie sam to wykombinuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 prościej już sie nie da... podstawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 polecam id ki: step: cc=instance_nearest(x,y,obj_wrog) if (distance_to_object(cc) < 30) /*{ akcja strzału } np: */ {_dir=point_direction(x,y,cc.x,cc.y) p=instance_create(x,y,obj_bulet) p.speed=8 p.direction=_dir} zapisuje do zmiennej id najbliższego obiektu, następnie sprawdza odległość ew. tworzy pocisk :D mam nadzieję że zrozumiesz ;) Uwaga: Uważnie czytaj kursy i dokumentacje zamieszczone na stronie Gmclan.org ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się