Skocz do zawartości

strategie i nie tylko


Rekomendowane odpowiedzi

w step daj :

move_towards_point(instance_nearest(x,y,obj).x,instance_nearest(x,y,obj).y,4);

obj - nazwa obiektu.

instance_nearest podaje ci tylko ID objektu ;)

 

EDIT !

Uwaga ! Ja to testowałem na GM 6.0 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLy, mówisz dobrze ale jak obiekt dojdzie do wyznaczonego punktu to zacznie bzikować. Problemem jest tu speed, a problem ten rozwiązuje :

if distance_to_point(PunktX,PunktY)<10
{speed=0;}

PunktX i PunktY oznaczają połorzenie punktu do którego ma zmierzać obiekt a liczba 10 oznacza odlegołość od tego punktu. Można je oczywiście zmienić na inne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie da rady. Zawsze będzie x lub y większe lub mniejsze od punktu do którego ma iść obiekt. No chyba że zdaży się cud lub speed będzie równy 1 xD Nie polecam takiej metody ale po co sie kłucić o 10-9 pikselów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcreate objektu Objsoldier wstawiasz takli cod

PozX=x;
PozY=y;
szybkosc=5

 

 

W jego stepie dajesz

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{ PozX=mouse_x;
 PozY=mouse_y; }

 

Jesli chcesz aby objekt omijal inne to wstawiasz klocek o nazwie step toward point avoiding objects i dajesz nastepujace dane

x=PozX

y=PozY

speed=szybkosc

 

Napisalem to z pamieci, pamietaj jednak ze nie obejmuje to zaznaczania objektow ani ustawiania sie objektow w formacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...