radSun Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Jesli wiesz jak zrobic aby w strategi jjednostki poruszane przez komputer poruszały się do najbliższego obiektu a nie do wcześniej 'postawionego' :sp_ike: to napisz... :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Jeśli mnie pamięć nie myli, to jest takie coś jak instance_nearest(x,y,obj) gdzie x i y oznaczają punkt, do którego szukamy najbliższego objektu, a obj oznacza typ obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Zrobiłem tak... instance_nearest(xz,yz,objSkrzynia) move_towards_point(xz-5,objSkrzynia.yz-5,4) :o ...i nie działa. Czy ktoś mógłby dać przykład? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 w step daj : move_towards_point(instance_nearest(x,y,obj).x,instance_nearest(x,y,obj).y,4); obj - nazwa obiektu. instance_nearest podaje ci tylko ID objektu ;) EDIT ! Uwaga ! Ja to testowałem na GM 6.0 ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Dzięki! :D Wszystko działa!! :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 A co tworzysz ? Zdradzisz nam jaka to ma być gierka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Na razie prosta strategia, ale może wkrótce... :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 O to kolejny problem w strategiach. :boxed: Jak zrobić skrypt w którym objekt idzie w pewne miejsce i zatrzymuje się tam. Bez dodatkowych obiektów. Czekam na odpowiedź... :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 move_towards_point? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Używam move_towards_point ale musiałbym wstawić coś w step żeby zatrzymywał się w odpowiednim miejscu?... :crying: Zamiast stanąć w odpowiednim miejscu trzęsie się.. :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Trzeba będze chyba skrypt napisać ale jak nie chcesz się bawić to jest klocek do tego :D W zakłdce "move2", to będzie taka strzałka z kropkami :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Zapewne chcesz, żeby w obiekt szedł w miejsce kilknięcia. Zapisz współrzędne kursora do zmiennych i potem wstaw to w move_towards_point. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 SLy, mówisz dobrze ale jak obiekt dojdzie do wyznaczonego punktu to zacznie bzikować. Problemem jest tu speed, a problem ten rozwiązuje : if distance_to_point(PunktX,PunktY)<10 {speed=0;} PunktX i PunktY oznaczają połorzenie punktu do którego ma zmierzać obiekt a liczba 10 oznacza odlegołość od tego punktu. Można je oczywiście zmienić na inne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Racja, ale wtedy nie dojdzie do wskazanego miejsca tylko 10(9) pikseli bliżej. Nie wiem czy jesli w kodzie, ktory podałeś da się 0 to będzie działać ale można to zrobic tak: if x=PunktX and y=PunktY {speed = 0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Tak nie da rady. Zawsze będzie x lub y większe lub mniejsze od punktu do którego ma iść obiekt. No chyba że zdaży się cud lub speed będzie równy 1 xD Nie polecam takiej metody ale po co sie kłucić o 10-9 pikselów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Używam if distance_to_point(PunktX,PunktY)<10 {speed=0;} gdy klikam gdzieś po lewej lub na dole to się zatrzymuje, ;) ale gdy klikam u góry lub po prawej to się tręsie... :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Marca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 if distance_to_point(PunktX,PunktY)<10 {speed=0;} to powinno if distance_to_point(PunktX,PunktY)<10 //lub mniej niż 5 { x=PunktX; y=PunktY; speed=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Działa, ale skacze. :crying: Czy jedynym wyjściem jest dodawanie obiektów do których jednostki by sz(ed)ły? :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Wcreate objektu Objsoldier wstawiasz takli cod PozX=x; PozY=y; szybkosc=5 W jego stepie dajesz if mouse_check_button_pressed(mb_left) { PozX=mouse_x; PozY=mouse_y; } Jesli chcesz aby objekt omijal inne to wstawiasz klocek o nazwie step toward point avoiding objects i dajesz nastepujace dane x=PozX y=PozY speed=szybkosc Napisalem to z pamieci, pamietaj jednak ze nie obejmuje to zaznaczania objektow ani ustawiania sie objektow w formacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Teraz działa!:P Dzienks. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się