Skocz do zawartości

Trzymanie broni


Radziu

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak zrobić aby jeden obiekt zawsze był pod drugim obiekcie ?

2. Mam bohatera który ma obracaną ręke. Jak zrobić aby pistolet był zawsze w ręku i obracał sie razem z nią(zmieniał pozycje i kąt ). Od razu mówie : x=obj.reka.x.....y=obj..... nie działa. Pistolet stoi w początkowej pozycji ręki.

 

To mam w End Step Ręki :

move_towards_point(obj_celownik.x,obj_celownik.y,0);

image_angle=direction;

if mouse_x < obj_nogi_tulow.x

{sprite_index = spr_reka2;

image_xscale=1}

else

{sprite_index=spr_reka;

image_xscale=1;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak zrobić aby jeden obiekt zawsze był pod drugim obiekcie ?

 

 

Siemano ziomku, mam dla ciebie dobrą wiadomość : Pomogę ci w twoim problemie: w stepie obiektu jeden wpisujesz

y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_height

To wszystko, naprawde to jest łatwe. Jednak musisz wiedzieć jedno : obiekty ustawione jeden pod drugim juz dawno wyszły z mody. Teraz najmodniejsza jest pozycja tzw. obok . Czyli ze obiekt jeden jest zawsze obok drugiego, a robisz to za pomocą kodu

 

y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_width

 

I już. Napisałbym cos jeszcze ale śpieszy mi się na party.

 

Tschus !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie do bohater nie ma tu nic do gadania. Bo bohater a ręka to oddzielne obiekty. obj.reka sie obraca. kiedy ręka sie obraca to pistolet idzie razem z nią( tak jakby ręka go trzymała ).

 

EDIT.

 

Drugi pkt już sam rozwiązałem. Pomóżcie z pierwszym. Bo to co podał Prze_As nie chula :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż głupio przyznać ale Prze_As Tobie prawie dobrze tu odpowiedział:

y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_height

 

Tylko lepiej będzie tak:

x = object.x
y = object.y + object.sprite_height

 

Jeśli dobrze zrozumiałem twoje pierwsze pytanie... :P

 

EDIT:

A jeśli chodzi o depth to w obiekcie ustawiasz na większą wartość aby sprite obiektu był za innym spritem o mniejszej wartości depth :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mi sie przyda do pocisku :)

 

Ale jeśli chodzi o topic to nie zbyt dobry przykład. Chodzi mi o to żeby pistolet był pod ręką, a nie na niej !!! Obiekt.pistolet pod obiekt.reka !! To wszystko ! Jak to zrobić :D ?

 

Snake :

heh, nie o takie "pod" mi chodziło :D. hehehe Nie zrozumieliśmy się :P

 

Chodzi o to żeby ręka sie nakładała na pistolet. Tak jakby warstwy w photoshopie. Nakładasz jedną na drugą i ta co jest wyżej jest na pierwszym planie(zakładając że są 2 warstwy)

 

Łapiecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...