Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 1. Jak zrobić aby jeden obiekt zawsze był pod drugim obiekcie ? 2. Mam bohatera który ma obracaną ręke. Jak zrobić aby pistolet był zawsze w ręku i obracał sie razem z nią(zmieniał pozycje i kąt ). Od razu mówie : x=obj.reka.x.....y=obj..... nie działa. Pistolet stoi w początkowej pozycji ręki. To mam w End Step Ręki : move_towards_point(obj_celownik.x,obj_celownik.y,0); image_angle=direction; if mouse_x < obj_nogi_tulow.x {sprite_index = spr_reka2; image_xscale=1} else {sprite_index=spr_reka; image_xscale=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 A nie lepiej to na rysowanie?? Do Gracza: draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,round(x),round(y),image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); draw_sprite_ext(sprReka,img,round(x),round(y),image_xscale,image_yscale,Reka_Dir,image_blend,image_alpha); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Nie bardzo łapie ten kodzik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prze_As Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 1. Jak zrobić aby jeden obiekt zawsze był pod drugim obiekcie ? Siemano ziomku, mam dla ciebie dobrą wiadomość : Pomogę ci w twoim problemie: w stepie obiektu jeden wpisujesz y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_height To wszystko, naprawde to jest łatwe. Jednak musisz wiedzieć jedno : obiekty ustawione jeden pod drugim juz dawno wyszły z mody. Teraz najmodniejsza jest pozycja tzw. obok . Czyli ze obiekt jeden jest zawsze obok drugiego, a robisz to za pomocą kodu y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_width I już. Napisałbym cos jeszcze ale śpieszy mi się na party. Tschus ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Nie działa.... P.S Co mnie obchodzi "na co jest moda" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 A może chodzi Ci o depth? Jak tak to w objectcie hero daj w step depth = -1 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 w zasadzie do bohater nie ma tu nic do gadania. Bo bohater a ręka to oddzielne obiekty. obj.reka sie obraca. kiedy ręka sie obraca to pistolet idzie razem z nią( tak jakby ręka go trzymała ). EDIT. Drugi pkt już sam rozwiązałem. Pomóżcie z pierwszym. Bo to co podał Prze_As nie chula :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 https://gmclan.org/up1558_11_07_01_24_Soldat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Aż głupio przyznać ale Prze_As Tobie prawie dobrze tu odpowiedział: y=obiekt2.y+obiekt2.sprite_height Tylko lepiej będzie tak: x = object.x y = object.y + object.sprite_height Jeśli dobrze zrozumiałem twoje pierwsze pytanie... :P EDIT: A jeśli chodzi o depth to w obiekcie ustawiasz na większą wartość aby sprite obiektu był za innym spritem o mniejszej wartości depth :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 to mi sie przyda do pocisku :) Ale jeśli chodzi o topic to nie zbyt dobry przykład. Chodzi mi o to żeby pistolet był pod ręką, a nie na niej !!! Obiekt.pistolet pod obiekt.reka !! To wszystko ! Jak to zrobić :D ? Snake : heh, nie o takie "pod" mi chodziło :D. hehehe Nie zrozumieliśmy się :P Chodzi o to żeby ręka sie nakładała na pistolet. Tak jakby warstwy w photoshopie. Nakładasz jedną na drugą i ta co jest wyżej jest na pierwszym planie(zakładając że są 2 warstwy) Łapiecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Włącz obiekt pistolet i w DEPTH np. 1000000. A do ręki wpisz np. -1000000 I masz. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Tak o depth mi chodziło. Już mi tam ktoś wcześniej to podpowiedział. Ale troche źle to użyłem. Dobra dziękówa wszystkim, już zrobiłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Tak o depth mi chodziło. Już mi tam ktoś wcześniej to podpowiedział. Ale troche źle to użyłem. Dobra dziękówa wszystkim, już zrobiłem :) 1. Nie jestem KTOŚ :P 2. To ja źle powiedziałem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Nie chciało mi sie okienka przewijać i patrzeć po nicku kto to napisał :PPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się