themindfields Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Witam. Chcialbym prosic o pomoc w zrobieniu takiego backpacka jak jest w Tibii. Klikasz na obrazek z bp, otwiera sie lista z kratkami(wolnymi miejscami) i za pomoca myszki przeciagasz jakis obiekt (item) np. z ziemi i do wolnej kratki. W kursach nic nie znalazlem. Przyklady probowalem przerabiac ale nic mi z tego nie wyszlo, chyba ze ktos zna jakis przyklad gdzie jest to co napisalem, albo chociaz cos co by mi pomoglo. PS Dla tych co nie lubia Tibii: Nie gram w Tibie i nie robie gry pt.: Tibia2, po prostu potrzebuje taki backpack. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=6751 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Dzieki, mniejwiecej o to mi chodzilo, tylko jeszcze jak zrobic zeby item znajdowal sie w BP nie po kliknieciu tylko po przeniesieniu do BP, jak w Tibii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Były topici nawet niedawno o przeciąganiu róznych obiektów. Pokombinuj z mouse_x i mouse_y , i poczytaj w helpie o funkcjach obsługujących myszkę :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Dzieki, mniejwiecej o to mi chodzilo, tylko jeszcze jak zrobic zeby item znajdowal sie w BP nie po kliknieciu tylko po przeniesieniu do BP, jak w Tibii. A samemu to nie łaska ? Ja myślę, że przestaniemy za darmo porady świadczyć, bardziej nam się to opłaci i nagle wszyscy zaczną o dziwo myśleć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 To zrób tak: Stwórz zmienną która będzie odpowiadać za to czy przeciągasz przedmiot np. "prze" ja bym to zrobił mniej więcej tak: gdy klikniesz na przedmiot prze=1 w step weź: if prze=1 { if (sprawdź czy wciśnięty jest LPM) { x=mouse_x y=mouse_y } else if (czy jest kolizja z backpakiem) { i tu skrypcik z ty że przedmiot jest dodawany do backpack'a } else prze=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Twój kod jest napisany brzydko, bez wcięć i bez sensu. Zmienną źle użyłeś :P . Lepiej napierw sprawdzać czy przyciśniesz i dopiero potem sprawdzać czy zmienna ma wartość prawdy. Poza tym istnieje też koniunkcja (&& lub and ) . A co do topicu, to uważam, że takie coś to łatwizna ;) . Poprzeglądaj dokumentację/helpa . Ja się z tych źródeł uczę :) , tylko, że innych rzeczy (3D, surfaces, multiplayer) . Uwierz mi - tam jest wszystko czego dusza zapragnie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 McCzarny, twoj kod nie dziala, bledy wyskakuja. Mistrzunio, jakbys mogl poprawic to co napisal McCzarny, bardzo bym prosil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Dobra zrobiłem se to w GM kod taki: Przedmiot: Create przy=0 Step if przy=1 { x=mouse_x //tu możesz zrobić tak by kursor był na środku itemu, wystarczy dodać połowe szerokości/wysokości sprita y=mouse_y } Left Pressed przy=1 Left Released przy=0 if place_meeting(x,y,backpack) //sprawdza czy styka się z backpackiem { x=10 //gdzie przedmiot się umiejscawia y=10 //dalej możesz wprowadzić zmienne odpowiadające za posiadanie przedmiotu } Tera powinno być wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się