Skocz do zawartości

Backpack jak w Tibii


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcialbym prosic o pomoc w zrobieniu takiego backpacka jak jest w Tibii. Klikasz na obrazek z bp, otwiera sie lista z kratkami(wolnymi miejscami) i za pomoca myszki przeciagasz jakis obiekt (item) np. z ziemi i do wolnej kratki. W kursach nic nie znalazlem. Przyklady probowalem przerabiac ale nic mi z tego nie wyszlo, chyba ze ktos zna jakis przyklad gdzie jest to co napisalem, albo chociaz cos co by mi pomoglo.

PS Dla tych co nie lubia Tibii: Nie gram w Tibie i nie robie gry pt.: Tibia2, po prostu potrzebuje taki backpack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Dzieki, mniejwiecej o to mi chodzilo, tylko jeszcze jak zrobic zeby item znajdowal sie w BP nie po kliknieciu tylko po przeniesieniu do BP, jak w Tibii.

A samemu to nie łaska ? Ja myślę, że przestaniemy za darmo porady świadczyć, bardziej nam się to opłaci i nagle wszyscy zaczną o dziwo myśleć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób tak:

Stwórz zmienną która będzie odpowiadać za to czy przeciągasz przedmiot np. "prze"

 

ja bym to zrobił mniej więcej tak:

gdy klikniesz na przedmiot prze=1

w step weź:

if prze=1

{

if (sprawdź czy wciśnięty jest LPM)

{

x=mouse_x

y=mouse_y

}

else

if (czy jest kolizja z backpakiem)

{

i tu skrypcik z ty że przedmiot jest dodawany do backpack'a

}

else

prze=0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kod jest napisany brzydko, bez wcięć i bez sensu. Zmienną źle użyłeś :P . Lepiej napierw sprawdzać czy przyciśniesz i dopiero potem sprawdzać czy zmienna ma wartość prawdy. Poza tym istnieje też koniunkcja (&& lub and ) . A co do topicu, to uważam, że takie coś to łatwizna ;) . Poprzeglądaj dokumentację/helpa . Ja się z tych źródeł uczę :) , tylko, że innych rzeczy (3D, surfaces, multiplayer) . Uwierz mi - tam jest wszystko czego dusza zapragnie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobiłem se to w GM kod taki:

Przedmiot:

Create

przy=0

Step

if przy=1
{
x=mouse_x  //tu możesz zrobić tak by kursor był na środku itemu, wystarczy dodać połowe szerokości/wysokości sprita
y=mouse_y
}

Left Pressed

przy=1

Left Released

przy=0
if place_meeting(x,y,backpack) //sprawdza czy styka się z backpackiem
{
x=10 //gdzie przedmiot się umiejscawia
y=10
//dalej możesz wprowadzić zmienne odpowiadające za posiadanie przedmiotu
}

 

Tera powinno być wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...