Danielus Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Mam pytanie: Jak zrobić aby pozycje X i Y obiektu przekazać do zmiennej? ja próbowałem tak: punkt_x=obiekt.x punkt_y=obiekt.y ale to nie działa. Więc jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 U mnie dziala... opisz dokladniej co jest nie tak blad Ci wyskakuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Lipca 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 A skąd wiesz, że nie działa? Tylko średniki dodawaj na koniec, bo złe nawyki będziesz miał. A kod musi działać. W tym przypadku pamiętaj jednak, że jeżeli są dwa obiekty obiekt, to przekaże pozycję pierwszego z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 to wiem bo używam instance_nearest żeby wybrać najbliższy wynik, a wiem że nie działa bo męczyłem sie z tym długo i w końcu wpadłem na pomysł jak sprawdzić czy przekazuje zmienną. kazałem pokazać wiadomość z wartością punkt_x i co? Pokazała sie pusta wiadomość, czyli nie przekazało zmiennej punktu X obiektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Prawdopodobnie napisales show_message(punkt_x), ta funkcja przyjmuje argument typu string, a zmienna punkt_x jest liczba, wiec nic nie pokazalo. Zeby jednak wyswietlic zmienna liczbowa wystarczy uzyc funkcji string(), zeby zamienic typ liczbowy na ciag znakow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 weś nam albo wklej kod albo daj .gm6 a my ci pomozemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Lipca 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 to wiem bo używam instance_nearest żeby wybrać najbliższy wynik, a wiem że nie działa bo męczyłem sie z tym długo i w końcu wpadłem na pomysł jak sprawdzić czy przekazuje zmienną. kazałem pokazać wiadomość z wartością punkt_x i co? Pokazała sie pusta wiadomość, czyli nie przekazało zmiennej punktu X obiektu... var obiekt; obiekt=instance_nearest(x,y,obj_jakis); punkt_x=obiekt.x; punkt_y=obiekt.y; if keyboard_check(ord('Q')) then show_message('X:'+string(punkt_x)+', Y:'+string(punkt_y)); wciśnij Q żeby sprawdzić, czy pobiera pozycję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 To jak już gnysek wyskoczył z tym instance_nearest to się tak z ciekawości dopytam. Jak robie id_=instance_nearest(x,y,all) i wykrywa mi id tego obiektu co sprawdza tą funkcję, jak zrobić aby sprawdzał wszystkie oprucz siebie :P gnysek skąd tam ci się true wzięło na końcu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Lipca 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 właśnie myślałem, że jest czwarty argument notme, jak w przypadku kolizji, ale się pomyliłem. Już wiem dla czego nie używam tej funkcji i nie pamiętam jej argumentów :D Jak sprawdzić? Poza pętlą for, nie widzę sposobu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 24 Lipca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 A co to za problem zmienić na chwilkę x i y np. na -10000, potem wywołać instance_nearest, a następnie przywrócić x i y? Jeżeli ma być bez zmiany x i y (nie wiem czy się to nie będzie kłócić z kolizją, to proszę bardzo, haxxorski sposób: instance_nearest_all(x,y); Treść skryptu: var _r; if ( variable_global_exists( "__searcher" ) == false ) { global.__searcher = object_add(); global.__searcher_instance = instance_create( -999999, -999999, global.__searcher ); } if ( instance_exists( global.__searcher_instance ) == false ) global.__searcher_instance = instance_create( -999999, -999999, global.__searcher ); instance_activate_object( global.__searcher_instance ); with( global.__searcher_instance ) { instance_deactivate_object( other ); r = instance_nearest( argument0, argument1, all ); instance_activate_object( other ); if ( r == id ) r = -1; } _r = global.__searcher_instance.r; instance_deactivate_object( global.__searcher_instance ); return _r; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się