master2689 Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Potrzebny mi przykład RTSa :crying: Nie wiem jak rozwiązać następujące rzeczy: - jak zrobić rozpoznawanie moich jednostek od wrogich? (chodzi o to że spotykają się 2 dobre jednostki i 2 złe-jak zrobić że dobre będą walczyły tylko ze złymi a nie ze sobą) - jak zrobić zasięg jednostki? - jak zrobić menu (użyć surface czy...)? - jak zrobić budowanie budynków (tak żeby nie mogły być budowane na przeszkodzie)? - jak zrobić zaznaczenie kilku jednostek? to chyba wszystko, oczywiście to wszystko potrzebne mi jest w kodzie a nie w klockach. Jeśli już powstał podobny temat to proszę o link :lol: Jeśli ktoś będzie miał ochotę napisać przykład to proszę o deklarację żebym wiedział czy mam czekać czy dalej szukać. Taki przykład na pewno przyda się wielu osobom z gmclanu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Powiem tylko jedno: Wujek google na 100% ci da taki przykład albo poszukaj na www.64digits.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Wydaje mi się iż nie potrafisz nawet dobrze podstaw, skoro proszisz o AI jednostek i nie wiesz jak odmieżyc odległosć. Radze ci najpierw porobić coś łatwiejszego (to znaczy, nie rts, rpg, mmorpg, gra online) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 -Rozpoznanie wystarczy chyba ustawic zmienna... ktora bedzie mowila o tym czy jest dobra czy nie... -Nie wiem... uzyj jakiejs funkcji distance i od myszki do jednostki jezeli jest mniejsza niz jakas tam wartosc to bedzie wykonywana jakas tam czynnosc -yyy... jest masa przykładów jak zrobić menu... i na przykładzie zobaczysz lepiej niż ktoś Ci wytłumaczy -Użyj funkcji kolizji jaka Ci pasuje... jezeli kolizji nie ma wykonywana jest jakas tam czynnosci czyli w tym pzypadku budowa w danym miejsci -Z tego co wiem jest przyklad zaznaczania kilku jednostek... szukanie nie boli... ja za Ciebie nie bede ;] Wiadomo że podadzą Ci w kodzie nikt nie będzie tlumaczył jakie klocki masz wybierać... ;] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master2689 Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Dzięki tomalas twoje sugestje napewno mi pomogą :) , nie to co inni :angry: A co do tego że nie znam podstaw to się mylisz micanser, ja po prostu potrzebuje algorytmów i jak zrobić menu bo nie opanowałem dobrze surface :P I jeszcze pytanie: Jeżeli użyje zmiennych do sprawdzania czy jednostka jest dobra czy nie jak mam sprawdzić tą zmienną konkretniej jednostki? Zakładając że nie będzie kolizji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Możesz użyc instance_nearest na przykład (jeśli chodzi ci o najbliższą) a co do twoich pytan to częsc na prawdę nadaje się do pyt. poczatkujących. RTS to nie taka prosta sprawa :) Wiem cos o tym bo sam robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 KURDE! A niedawno jeszcze o przykłady MMO męczyli. xD RTSy to nie taka łatwa sprawa, wszystko z góry powinno być zaplanowane. I w ogóle. GM nie nadaje się do pisania RTSów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzec Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Raczej większość zrobisz używając przy tym zmiennych. Na przykład jednostki złe i dobre. Jednostki dzielisz na dwie drużyny. Jednostki z pierwszej drużyny będą miały zmienną druzyna=1 , jednostki z drugiej druzyna=2. Zasięg jednostki też ustalasz za pomocą zmiennej ;) albo samą liczbą xD Nie wiem w czym dokładniej masz tutaj problem, także w pozostałych pytaniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 RTSy to nie taka łatwa sprawa, wszystko z góry powinno być zaplanowane. Racja. RTSa nie łatwo jest napisać. Jeszcze nigdy nie próbowałem, ale wiem, że nie jest to łatwe. Polecam użycia funkcji, zmiennych i stałych. To wszystko. Jeżeli w ogóle podstaw nie znasz, to nie bierz się za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Tymon ma rację. Bez dobrego planu się nie obejdzie. Skopiesz coś na początku i potem masz problem. Wiem, bo doświadczyłem tego na własnej skórze. ;/ Najlepiej najpierw jakiś czas poćwiczyć tworzenie w GM'ie, potem pomyśleć, jak taki silnik RTSa mógłbym wyglądać, a dopiero potem brać się za tworzenie. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 http://www.yoyogames.com/games/launch/3153# Dostajesz grę+jej *.gm6. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się