Skocz do zawartości

Zablokowane Poruszanie sie po okręgu


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy Ci o to chodzi

sekx=320+sekl*cos(degtorad(current_second*6-90));

seky=240+sekl*sin(degtorad(current_second*6-90));

Ale w przykładzie masz to zależne od czasu... i podmieniając current_second*6-90 na daną wartość otrzymasz to co chcesz (chyba Ci o to chodzi...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry za dubleposta (Proszę o wybaczenie) ale chciałem odświeżyć temat,bo bardzo tego potrzebuję.Więc jak ustawić prędkość poruszania się po okręgu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

create:

dir=0;

 

step:

if dir<360 then dir+=1 else dir-=360; //1 po dodawaniu to własnie prędkość
x=320+10*cos(degtorad(dir-90));
y=240+10*sin(degtorad(dir-90));
//10 to srednica kola, 320 i 240 x i y srodka kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam coś źle...

mam tak

CREATE

dir=0;

STEP

if dir<360 then dir+=1 else dir-=360; //1 po dodawaniu to własnie prędkość
x=320+10*cos(degtorad(dir-90));
y=240+10*sin(degtorad(dir-90));
//10 to srednica kola, 320 i 240 x i y srodka kola

DRAW

draw_circle(320,240,100,true)
x=320*sin(degtorad(90)*100);
y=240*cos(degtorad(90)*100);
90+=1
draw_arrow(320,240,x,y,15)
for (i=0; i<360; i+=30)
{
var l1,l2,l3,l4;
l1=320+90*cos(degtorad(i-90));
l2=240+90*sin(degtorad(i-90));
l3=320+100*cos(degtorad(i-90));
l4=240+100*sin(degtorad(i-90));

draw_line(l1,l2,l3,l4);
}

 

i wyskakuje mi błąd:

fatal error in action number 1 of draw event for object obj_ruletka

compilation error in code action Error in code at line 4:

90+=1

at postion 4 varible name expected

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...