Skocz do zawartości

Jak to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

zrobilem tak

objekt 1 (to jest kwadrat 32/32) w events - draw i ten kod :

for(i=0; i<=room_width; i+=32)

{

for(l=0; l<=room_height; l+=32)

{

draw_rectangle(x,y,x+i,y+l,true)

}}

 

wyszło mi po uruchomieniu gry siatka 32/32 taka jaka jest w tworzeniu rooma.

mi chodzi o to by obiect 1 pojawil sie na calym roomie jedem obok drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz 2 obiekty:

1. "objLewo"

2. "objDul"

"objLewo" CREATE:

xr=sprite_get_width(sprKlocek)

for(xx=0; xx<room_width/xr; xx+=1)
{
instance_create(x+xx*xr,y,objKlocek);
}

"objDul" CREATE:

yr=sprite_get_height(sprKlocek)

for(yy=0; yy<room_height/yr; yy+=1)
{
instance_create(x,y+yy*yr,objLewo);
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma byc tak jest room on ma 254 na 254 i mam object 32 na 32 chcem zeby po wlaczeniu rooma zapelnil sie tymi obiektami obok siebie i w gore i w dol na calosci (zeby zakryly plansze jeden raz) to bym mogl zrobic zanim gra sie wlaczy podczas edycji rooma ale moja gra wymaga zrobienie tego podczes wlaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz dwa obiekty jeden np. tlo a drugi rysuj_tlo, w pierwszym dajesz mu ten sprite 32x32, a w drygim piszesz cos takiego:

for(i=0; i<=room_width; i+=32)
{
for(l=0; l<=room_height; l+=32)
{
instance_create(i,l,tlo)
}}

W room dajesz gdziekolwiek obiekt rysuj_tlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...