Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 A więc pisze silnik ciężarówki z naczepą Link, wszystko niby ok, ale nie umiem poprawić błędów z 1. Jak cofa to przyczepka może tak skręcić że się wbije w tira, a chcę że jak już sie zbyt mocno obróci to naczepa = 0; 2. Można podpiąć na raz z 2, 3, 4 naczepy a nawet i więcej. 3. Nie mogę zrobić dobrej kolizji z naczepą bo jak ją zrobię to może i podepnę naczępę ale z nią się nie ruszę. Na to pytanie chyba sam sobie znalazłem odpowiedź :D pokombinuje z other.solid :). Niestety coś nie wychodzi. :( 4. I jaki jest skrypt że jeśli się dotknie się originu? Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 2. A zmienna która decyduje o tym czy tir ma naczepę czy nie? Od niej trzeba uzależnić przyczepianie naczep. 4. position_meeting( x, y, obiekt ); Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Dzięki za to 4 ale z tym drugim mi chodzi oto że można podpiąć naraz 2 nie ze ma naczepę i w tedy podepnie. A co z tym 1 i 3? :mellow: Pozdrawiam Maxpayn :chris: :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Poszukaj na forum,o ile się nie myle Pieter6 dawał przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Wisznu, z tego co mi się wydaje to właśnie z jego przykładu skorzystał. Maxpayn, do 2, wagony? To wtedy naczepy powinny działać tak jak tir. Z 1 i 3 się pomęcz. Nie jest to trudne ( serio ), ale i tak trzeba się napisać. Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Nie dwa wagony tylko ze np mam podczepioną naczepę i już zrobiłem ze w tedy nie można podpiąć drugiej, a problem tkwi w tym że jak koliduje z dwoma czy tam trzema itd naczepami i nacisnę R to się podepną te z którymi koliduje. Kombinuje z tym pierwszym i nie wiem czy by działało że To dałem w end step obiektu obj_naczepa: if( obj_tir.direction ) > image_angle + 90 AND ( obj_tir.direction ) < image_angle - 90 { naczepa = 0; } Kurde kombinuje i nie wychodzi poddaje się. :( I z 3 coś kombinowałem z other.solid, position_meeting i kupa. :( A z 2 dam sobie radę. No kurde pomóżcie. :rip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Ej no pomożecie. Błagam Sory za double posta ale nikt nie zagląda do tematu ani w ogóle. :( Ehh widzę że nikt nie pomoże, muszę gdzieś indziej szukać pomocy. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 To zamiast przełączników w stylu zaczepiona = true, nie zaczepiona = false wykożystaj id przyczepy, wtedy możesz dokładnie określić która jest przyczepiona - a jak wiadomo w zmiennej możesz trzymać 1 id obiektu. Łapiesz? Nie dziw się że nikt nie pomaga, po prostu umiejętności większości ograniczają się do użycia wbudowanych funkcji. Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 No tak ale co z tym obracaniem żeby sie nie wbijała naczepa w tira? Ja już nie mam głowy do tego. Najlepiej jakby ktoś dał przykład. @Down: co jak?! :huh: Daj ktoś najlepiej przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Sprawdź odległości punktów zaczepienia naczepy tira - imo tak najłatwiej. Pozdrawiam, mrow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Nie kumam, prosiłbym o przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Co do 2 to też miałem taki problem ale go zlikwidowałem: CREATE: global.podpiete=false W STEP: if global.podpiecie=false { if( abs( speed ) ) < 2.2 { if( keyboard_check_pressed( ord( 'R' ) ) ) { global.podpiecie=true //ITD Dalej w STEP: if obj_naczepa.naczepa=0 { global.podpiecie=false } //Sprawdzamy czy przyczepy nie są przyczepione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 @Up: dzięki ale i tak sam to zrobiłem napisałem wcześniej, robie to ale bugów mam od holery i nie wiem czy to kontynuować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Dodaj sobie skrypt: dirdif , a w nim: var dif if(argument1>argument0+180) { dif=-((360-argument1)+argument0) } else{ if(argument0>argument1+180) { dif=((360-argument0)+argument1) } else{ dif=argument1-argument0 } } return dif On sprawdza kąt pomiędzy jednym kątem a drugim. Kombinuj z tym. To rozwiązanie jeżeli chodzi o cofanie z przyczepą. czyli jeżeli kąt jest za duży, to coś tam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 @Up: nie działa robiłem coś podobnego to też nie działa tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Wiem co zrobić z problemem nr 1 ! Dodaj ten skrypt dirdiv, co podałem powyzej, i w end stepie przyczepy daj: if( naczepa ) = 1 { x = obj_tir.x - cos( degtorad( obj_tir.direction ) ) * 11; y = obj_tir.y + sin( degtorad( obj_tir.direction ) ) * 11; speed = obj_tir.speed; if!( x = xprevious && y = yprevious ) { image_angle = point_direction( xprevious - cos( degtorad( image_angle ) ) * 70, yprevious + sin( degtorad( image_angle ) ) * 70, x, y ); if dirdiv(obj_tir.direction,image_angle)>100 obj_tir.direction +=dirdiv(obj_tir.direction,image_angle)-100 if dirdiv(obj_tir.direction,image_angle)<-100 obj_tir.direction +=dirdiv(obj_tir.direction,image_angle)+100 } else obj_tir.speed*=0.95 } else { friction = 0.2; } Pozdrawiam, Gładki tynk elewacyjny. :clover: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Witam, potrzebowałbym tego przykładu, a link jest nieaktualny. Mógłby ktoś pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się