Skocz do zawartości

Zablokowane Farmer Fran


gnysek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Był sobie raz Franciszek (Franek, bo miał koło 18 lat), który mieszkał sobie w Hamtoral Town. Pewnego dnia przyszedł list od dziadka (a raczej z wioski dziadka), że dziadek kopnął w kalendarz. No więc biedny Franek, musiał do dziadka pojechać na pogrzeb. Gdy wracał już z pogrzebu, zaczepiła go najseksowniejsza w wiosce dziewczyna, pytając go czy nie może zostać (Franek wpadł jej w oko) na kilka dni. Franek na jej widok ogłupiał, ale nie mógł zostać w wiosce bo przeciez ma na dziś kupiony bilet. No więc wsiadł na statek (zaraz, zaraz, jak wsiądzie to wcale nie zrobię o niczym gry...). I w tym momencie nadbiega inna dziewczyna z miasta, i mówi, że z chęcią kupi od niego bilet i pojedzie do miasta w poszukiwaniu przygód. I w ten sposób Franek zostaje farmerem.

 

Na dzień dzisiejszy gra jest ukończona w 10%, demo mozna pobrać na stronie

http://www.farmerfran.prv.pl, niestety ostatnia wersja ma niedostępną większość poprzednich lokacji, ponieważ musialem przerabiać grę pod nowy GameMaker 5.3 (duzo nowych funkcji doszło), do tego nie wszędzie muza działa. Już nad tym pracuję :lol2: i za kilka dni będzie gotowa nowa wersja.

 

015.jpg

011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wiem co powiedzieć.. żadko się zdaża zeby ktoś robił na mnie takie wrażenie ( w pozytywnym znaczeniu tego słowa ) Pojawiasz się z nikąd i od ręki przentujesz projekt który ( przynajmniej graficznie ) bije na głowę wszystkie inne z tego forum. Ciężko mi powiedzieć cokolwiek o kodzie bo strona działa tragicznie :( Mam nadzieję, że po dłuższej chwili uda mi się zobaczyć to demo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak to jest z darmowymi serwerami...

 

:lol2: Usłyszeć takie słowa od takiego człowieka...

Zapomnialem dodać, że gra będzie obsługiwała dwa języki polski i angielski, z możliwością podmiany angielskiego na inny. Opcję językowe będą ustalane tylko raz, a pozostale ocje będą zapisywane do pliku i odczytywane przy każdym restarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafikę ma z gry Harvest Moon: FOMT. Wiem po długooo w to grałem. W twojej grze będą maszyny rolnicze (ciągniki itp..) ? (tego najbardziej brakuje w HM:FOMT w innych wersjach też.) I czy będzie można się żenić?? Jak tak to koniecznie zrób tą wróżkę z nad stawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze przyznać że gra jak na bete wygląda świetnie zarówno pod względem wizualnym jak i kodu. Jednak jest kilka rzeczy do poprawienia. Między innymi nie jestem pewien ale wydaje mi się że spada FPS. MOżeby tak usunąć te półprzeźroczyste logo na rogu ekranu ? Bo jeśli było robione poprzez skrypt to może być to przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja was wszystkich zaskoczę =) Jak dla mnie robić jaki kolwiek klon Harvest Moona jest przekleństwem. Była to gra w którą grałem bez opamiętania, i nie mogłem się od niej oderwać (Niedługo mam zamiar zagrać znów :] ) . Co do nowej Alphy (Przynajmniej tak jest napisane na stronie co mnie bardzo zdziwiło :] ) to się zawiodłem. Sam fakt że zaporzyczyłeś grafikę z HM'a jest dla mnie błędem. Od strony grywalności - Hmmm... Jak dla mnie ubogo :/ A Nawet bardzo. Ogromna ilośc bugów, itp. Jeżeli chcesz zrobić coś dobrego czeka cię jeszce bardzo daleka i kręta droga -_-...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam swoje zdanie podtrzymam. Fakt, gra ma jeszcze sporo błędów a grywalność nie powala... Do zrobienia jest jeszcze mnóstwo rzeczy, ale to co juz jest tez robi wrazenie. Jesli wytrwasz do konca zapowiada się niezly hit :thumbsup: Gratuluje umiejętności. Nie zajrzę w kod.. ale na pierwszy rzut oka nie jest źle B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Błędy będą naprawione, a co do zwalniania to tez zauważylem, ale przyciemnianie ekranu jest zrobione za pomocą funkcji draw i alpha zmienia się w stepach...

Na 100 dziś naprawię, i może jutro będzie już nowa wersja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy będą naprawione, a co do zwalniania to tez zauważylem, ale przyciemnianie ekranu jest zrobione za pomocą funkcji draw i alpha zmienia się w stepach...

 

Tego się własnie obawiałem... Narazie ( przynajmniej na mojej maszynie ) gra chodzi płynnie więc może nie miec to większego znaczenia, ale zamiast funkcji draw ktora działa bardzo wolno ( a juz z wspolczynnikiem alfa bardzo bardzo wolno ) proponuje sprubowac z

 
screen_gamma( r , g , b )

Mysle ze znacznie przyspieszy to gre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Używalem tego skryptu, ale miałem problem z tekstami mieszkańców, więc zaistniała potrzeba wyświetlania show_message(), ale już stworzylem skrypt na gadanie więc mogę faktycznie wrócić do screen_gamma(). Problem tylko stanowić będzie okno dialogowe do cheatow [ get_string() ]

 

Co do transferu spróbujcie FlashGetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie równierz działa wszystko płynnie =] Ale też zostane przy swojej wersji. Jak narazie w tej wersji nie widze jakiś rzeczy które powalał by mnie na twarz, nawet nie moge kupić nasion -_-... A tym bardziej używać narzędzi (Chyba że można to sorx :/) , a sam bieg w raz z chodzeniem, i dochodzeniem do drzwi z napisem zamknięte nie jest czymś wyjątkowym :/

 

PS. - Miałem transfer zwykłym Iedownload'ereme - 15 kb's :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, gierka prezentuje się bardzo dobrze, ta muzyka jak lecą napisy o wersji testowej jest jakaś taka dziwna, lepiej by było jakby była rozdzielczosc 640x480 bo za małe to okienko troszeczke, pozatym wszystko ok i mam nadzieje że gra zostanie ukończona :) powodzenia.

 

edit: Vardi, rozszerzanie okna jest w menu opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Świetny projekcik, trzymam kciuki. Stare dobre czasy. Grałem tylko w wersję na SNESA. Błędziochów trochę jest jak np. podlewanie konewką czterech pól jak się dobrze ustawi, ale to alpha. :-) Mam dwa zastrzezenia. Logo i panel nie musza byc polprzezroczyste. Najlepiej to te logo po lewej w ogole wywalic. Poza tym rozszerzanie sprzetowe na niektorych kompach musi strasznie mulić. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Przez te przeswity gra zwalniała :P wię już naprawiam, ale zastanawiam sie czy nie warto zaczekać na GameMaker6, żeby zrobić 3d albo wogule jakieś C++...

Co do konewki to błąd znaleziony, dalem za duży obszar kolizji dla kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w tą gre nigdy nie gralem ale jeżeli zapozyczyles ta grafe wlasnie z niej to dla mnie jestes lamą :) Kazdy komu nie chce się robić wlasnej dla mnie jest lamerem

 

Ranma_man: Rozumiem, ze w kazdej twojej grze bedzie muzyka i dzwiek wlasnej produkcji. Chyba nie chcemy sie zlamic?

 

Bwo: Usunąłem posty, w których garstka użytkowników (również ja) naskoczyła na Liona, nie zgadzając się z jego wypowiedzią. Przykłądowym textem jest wyżej napisany EDIT przez Ranmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

obecnie pracuje nad 2d, ale w każdej chwili jestem skłonny przejśc na 3d. Poprostu w 2d rozwiążę wszystkie problemy z grą, tworząc wszystko co się da tym samym kończąc grę i potem przerobię ją na 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Administratorzy

no cóż, trochę w grze musialem pozmieniać, zrobilem nowy system rozmów, zmieniam engine pola (jak moge w pamięć wrzuciś 32 000 tablic, to zamiast zczytywać pole z pliku, będzie ono cały czas w pamięci). Ostatni gadam z kolesiem z japoni, na temat tłumaczenia na japoński ! To będzie dopiero jazda :P

Najnowszeo demo spodziewajcie sie około 1 września. Na 100% w tej wersji będzie już kilku mieszkańców, poprawiony będzie engine wpisywania tekstu, oraz będzie działało sejwowanie. Dodam też 2 rodzaje nasion, i sklepik. W lesie znajda się też miejscowe zjawy. Na stronce znajdziecie screen z jednym z nich "tofikiem". Z założenia stworki będą 4 i będą odgrywały ważną role w grze, a jaką zobaczycie sami.

 

W międzyczasie trwają też prace nad farmerem franem 2, w ktorym wyjątkowo nie będziemy hodować krów, a do nich... strzelać. Zadaniem będzie ratowanie skrzatow, będzie około 20 leveli i tak z 10 postaci. Jakieś dodatki, będzie multiplayer (ale nie przez sieć). Dobra to wszystko narazie, oczekujcie franka już za miesiąc w wersji 0.7 i ukończonego w 45%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja coś napiszę, bo nie pisałem.

 

Fabuła bardzo ciekawa, ale jest bardzo dużo zgapione z Harvest Moon (np. śmierć dziadka i dostanie farmy). To co mi się podoba że nie jest ściągnięte z HM w tej fabule, to to, że już wcześniej znalazł dziewczynę i nie trzeba jej szukać :P (najbardziej nie lubiałem w HM właśnie tego, bo zawsze mi rywal zabierał :D ). Już + za fabułę.

Grafika jest ładna, bo z HM wzięta. Mimo to nie obniżę oceny, bo wydaje mi się, że chciałeś zrobić polskiego HM :P . Wolałbym też, żeby gra była izometryczna, jak to było w HM 64 i w HM BTN (moje ulubione HMy :D ). Więc dalej. Oceniłem to tylko po screenach i twoim opisie, bo gry nie mogę za wuja (lepiej wygląda z pomyłką :P ) ściągnąć.

Więc po screenach o grze mogę powiedzieć:

Nach riechts so gut :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...