Skocz do zawartości

Objekt stale się obraca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam zrobić gierkę podobną do GTA, ale oczywiście z uproszczoną, oraz żeby nie było, nie chodzi się złodziejem tylko magiem.

A więc moje pytanie:

Co mam zrobić żeby postać stale się nie obracała.

Info:

Jako sprita mam kolesia obracającego się o 360 stopni, sterowanie typu: strzałka do góry - chodzenie, strzałka w lewo/prawo obrót w daną strone.

Zastanawiałem się nad view_angle=direction, ale z tego co wiem to chyba trzeba żeby to wykorzystać zarejestrowanego GM'a.

 

Proszę o pomoc, z góry dzięki :thumbsup:

 

PS - mam nadzieje że wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej ten kod w 'step' bohatera :

 

image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=6

if (keyboard_check_released(vk_up))

speed=0

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-3

if (keyboard_check_released(vk_down))

speed=0

 

 

Teraz sprite bohatera nie powinien się cały czas obracać, no i masz kod na chodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

lepiej tak:

if keyboard_check(vk_left) then direction+=5;
if keyboard_check(vk_right) then direction-=5;
if keyboard_check(vk_up)
{
speed=6;
}
else
if keyboard_check(vk_down)
{
speed=-3;
}
else
{
speed=0;
}

 

w draw

 

draw_sprite_ext(x,y,0,spr_player,1,1,direction,c_white,1);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejny kod, ale znów błąd :boxed: . Teraz nieznana funkcja to draw_sprite_ext. I mam pytanie czy wogóle to nie jest wina tego że używam wersji 5.0 ? :huh: Bo jeśli się tego nieda zrobić w tej wersji to powiedzcie. :thumbsup:

 

EDIT : dobra, już mam. użyłem przkład Białego wilka, z tym że zmieniłem zamiast (keyboard_check_released(vk_up)) na (keyboard_check(vk_nokey)). Mówie do wszystkich : HELP pomaga nawet jeśli nie rozumiesz wszystkiego słowo w słowo ! Dzięki !

 

EDIT 2 : tja... już myślałem że jest dobrze a tu ... a więc : jak można dopasować skręcanie 'playera' do ilości obrazków ? czy jest jakaś metoda ? czy trzeba na zasadzie prób i błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki wszystkim, mam kolejne pytanie, tym razem odnośnie kamery. :mellow: Chcę zrobić aby mapa byą wielkości np. 1600x1200 a okno od gry przykładowo 400x300, oraz żeby kamera podążała za obiektem. Wiem że były już takie tematy ale jakoś nie specjalnie je zrozumiałem :huh: Jeśli można prosić to trochę wyjaśnienia co do tych : Left, Top, W, H, X, Y, Hbor, Vbor, Hsp, Vsp itp. :blink: . Aha i jak zrobić powiększenie mapy ?

 

EDIT : i proszę jakoś wytłumaczyć bo z przykładów nie skorzystam bo mam 5.0 na tym starym kompie (przy którym zresztą dłużej siedze :P)

 

EDIT 2 : for 'maxpayne', no niestety - niechodzi, w sumie to jest plik *.gm6 ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...