TazZ Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Witam, Zamierzam zrobić gierkę podobną do GTA, ale oczywiście z uproszczoną, oraz żeby nie było, nie chodzi się złodziejem tylko magiem. A więc moje pytanie: Co mam zrobić żeby postać stale się nie obracała. Info: Jako sprita mam kolesia obracającego się o 360 stopni, sterowanie typu: strzałka do góry - chodzenie, strzałka w lewo/prawo obrót w daną strone. Zastanawiałem się nad view_angle=direction, ale z tego co wiem to chyba trzeba żeby to wykorzystać zarejestrowanego GM'a. Proszę o pomoc, z góry dzięki :thumbsup: PS - mam nadzieje że wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Wklej ten kod w 'step' bohatera : image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=6 if (keyboard_check_released(vk_up)) speed=0 if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-3 if (keyboard_check_released(vk_down)) speed=0 Teraz sprite bohatera nie powinien się cały czas obracać, no i masz kod na chodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TazZ Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Ok, dzięki za kod, ale teraz wyskakuje błąd że keyboard_check_released jest nieznany :mellow: . Jeśli ktoś coś na ten temat wie, proszę napisać :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 lepiej tak: if keyboard_check(vk_left) then direction+=5; if keyboard_check(vk_right) then direction-=5; if keyboard_check(vk_up) { speed=6; } else if keyboard_check(vk_down) { speed=-3; } else { speed=0; } w draw draw_sprite_ext(x,y,0,spr_player,1,1,direction,c_white,1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TazZ Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Dzięki za kolejny kod, ale znów błąd :boxed: . Teraz nieznana funkcja to draw_sprite_ext. I mam pytanie czy wogóle to nie jest wina tego że używam wersji 5.0 ? :huh: Bo jeśli się tego nieda zrobić w tej wersji to powiedzcie. :thumbsup: EDIT : dobra, już mam. użyłem przkład Białego wilka, z tym że zmieniłem zamiast (keyboard_check_released(vk_up)) na (keyboard_check(vk_nokey)). Mówie do wszystkich : HELP pomaga nawet jeśli nie rozumiesz wszystkiego słowo w słowo ! Dzięki ! EDIT 2 : tja... już myślałem że jest dobrze a tu ... a więc : jak można dopasować skręcanie 'playera' do ilości obrazków ? czy jest jakaś metoda ? czy trzeba na zasadzie prób i błędów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bagno Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Haha, też mam ten sam problem, robię gre robowar ale nawet niewiem jak zrobić żeby postać się obracała i żeby się nie obracałą cały czas! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 W step: image_single = direction * image_number/360; albo po prostu masz przykładzik LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TazZ Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Dobra dzięki wszystkim, mam kolejne pytanie, tym razem odnośnie kamery. :mellow: Chcę zrobić aby mapa byą wielkości np. 1600x1200 a okno od gry przykładowo 400x300, oraz żeby kamera podążała za obiektem. Wiem że były już takie tematy ale jakoś nie specjalnie je zrozumiałem :huh: Jeśli można prosić to trochę wyjaśnienia co do tych : Left, Top, W, H, X, Y, Hbor, Vbor, Hsp, Vsp itp. :blink: . Aha i jak zrobić powiększenie mapy ? EDIT : i proszę jakoś wytłumaczyć bo z przykładów nie skorzystam bo mam 5.0 na tym starym kompie (przy którym zresztą dłużej siedze :P) EDIT 2 : for 'maxpayne', no niestety - niechodzi, w sumie to jest plik *.gm6 ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 przykladzik powinien dzialac w wersji 5.0 :P download:klik odtwórz ten plik za pomoca game makera 5.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się