Skocz do zawartości

Game maker się psuje?!


Cekol

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może mi to wytłumaczyć??

45f6f78d70.jpg

w create obiektu w którym jest błąd mam:

turn_power=0
mouse_enter=0
player_go=0

a w stepie mam:

if player_go=1 && o_player.fuction=1
{
    with(o_player)
        {
        hand_2_go(x+lengthdir_x(23,mouse),y+lengthdir_y(23,mouse),0.4)

        player_look(o_button.x,o_button.y,1)

        i  f distance_to_object(o_button)>14  hand_1_go(x+lengthdir_x(13,mouse),y+lengthdir_y(13,mouse),0.4)

        if distance_to_object(o_button)>12 move_towards_point(o_button.x,o_button.y,3)  else  {if speed> 0 speed-=0.5}

        if distance_to_object(o_button)<13 { hand_1_go(o_button.x,o_button.y,0.4)}

        if point_distance(point_1x,point_1y,o_button.x,o_button.y)<2 
            { 
            change_power=1

            if turn_power=0 && change_power=1{ change_power=0 turn_power=1 } 
            if turn_power=1 && change_power=1{ change_power=0 turn_power=0 } 

            o_player.fuction=0  
            player_go=0  
            }
        }
}

dlaczego wyskakuje błąd? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za problem zresetować zmienną?

 

Taki że zrobimy coś, co jest kompletnie bezsensownie bo zwykłe zmienne się resetują automatycznie. Tak jak mówię i gnysek: stawianie średników może pomóc, bo komputer teoretycznie rozumie to tak:

 

turn_power=0mouse_enter=0player_go=0

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym:

i  f distance_to_object(o_button)>14  hand_1_go(x+lengthdir_x(13,mouse),y+lengthdir_y(13,mouse),0.4)

Co to jest "i f" :P ? Poza tym, na końcu każdego wyrażenia stawiaj średnik, żebyś się potem w prawdziwym programowaniu nie zdziwił, że ci errory wyskakują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć problem rozwiązany to i tak powiem.

 

Czasami jeśli w obiekcie np. o_objekt w creacie jest zdefiniowana zmienna v_zmienna i ten objekt ma parenta, który ma jakąkolwiek akcje w creacie to akcje w objekcie o_objekt nie zostają wykonane. Aby do tego nie dopuścić wystarczy w objekcie o_objekt dać klocek "Call the inherited event" (czy jakoś tak) po wszystkich akcjach w creacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...