Cekol Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?? w create obiektu w którym jest błąd mam: turn_power=0 mouse_enter=0 player_go=0 a w stepie mam: if player_go=1 && o_player.fuction=1 { with(o_player) { hand_2_go(x+lengthdir_x(23,mouse),y+lengthdir_y(23,mouse),0.4) player_look(o_button.x,o_button.y,1) i f distance_to_object(o_button)>14 hand_1_go(x+lengthdir_x(13,mouse),y+lengthdir_y(13,mouse),0.4) if distance_to_object(o_button)>12 move_towards_point(o_button.x,o_button.y,3) else {if speed> 0 speed-=0.5} if distance_to_object(o_button)<13 { hand_1_go(o_button.x,o_button.y,0.4)} if point_distance(point_1x,point_1y,o_button.x,o_button.y)<2 { change_power=1 if turn_power=0 && change_power=1{ change_power=0 turn_power=1 } if turn_power=1 && change_power=1{ change_power=0 turn_power=0 } o_player.fuction=0 player_go=0 } } } dlaczego wyskakuje błąd? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Hehe, a to ci heca. Spróbuj może dopisać ";" na końcu ustawiania zmiennych albo po prostu zmienić nazwę. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Nie analizowałem problemu, ale na krótką metę możesz włączyć w opcjach gry "Errors -> [x] Treat uninitialized variables as 0". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Daj turn power jako globala ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Daj turn power jako globala ;) A potem zacznie skręcać nieoczekiwanie w następnym poziomie. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Stycznia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 ja też byłbym za stawianiem średników po każdym wyrażeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 A potem zacznie skręcać nieoczekiwanie w następnym poziomie. :] A co za problem zresetować zmienną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 A co za problem zresetować zmienną? Taki że zrobimy coś, co jest kompletnie bezsensownie bo zwykłe zmienne się resetują automatycznie. Tak jak mówię i gnysek: stawianie średników może pomóc, bo komputer teoretycznie rozumie to tak: turn_power=0mouse_enter=0player_go=0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Poza tym: i f distance_to_object(o_button)>14 hand_1_go(x+lengthdir_x(13,mouse),y+lengthdir_y(13,mouse),0.4) Co to jest "i f" :P ? Poza tym, na końcu każdego wyrażenia stawiaj średnik, żebyś się potem w prawdziwym programowaniu nie zdziwił, że ci errory wyskakują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Ja miałem podobny problem ale skrócenie nazwy zmiennej pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jakoś mi się nie widzi by był to problem GMa. Sprawdź czy zmienna change_power jest w create. Być może funkcje mają błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Już wiem w czym problem :) bo to gdzie wystąpił błąd to było "with(o_player)" :P zamiast turn_power zrobiłem o_button.turn_power i wszystko gra! :) @Marmot: jakiś błąd przy kopowaniu tekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Choć problem rozwiązany to i tak powiem. Czasami jeśli w obiekcie np. o_objekt w creacie jest zdefiniowana zmienna v_zmienna i ten objekt ma parenta, który ma jakąkolwiek akcje w creacie to akcje w objekcie o_objekt nie zostają wykonane. Aby do tego nie dopuścić wystarczy w objekcie o_objekt dać klocek "Call the inherited event" (czy jakoś tak) po wszystkich akcjach w creacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się