kowal Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Witam. Problem.1: mam problemik. robie w akcji - step, ze gdy najade na pewien obiekt, to wyswietla mi sie kolo wyszki napis i okienko(rectangle). I mam klopot z tym, ze ten opis jest pod obiektami, nie moge zmienic kolejnoscim rysowania okienek, bo najpierw rysuje sie okno inventory, a potem jest w nim znajduja sie przedmioty i najedziemy na nie myszka to wtedy wyswietla sie napis, ten napis i rectangle jest pod tymi obiektami, tworzenie napisu jest w drugiej kolejnosci od tworzenia - rysowania tych przedmiotow. rysowanie rectangla jest zagniezdzone w kodzie, i niewiem jak ustawic depth tylko tego tekstu i rectangla, bo obiekt w ktorym wykonywana jest akcja musi miec depth-99999, Jesli zrozumieliscie mnie to prosze o odpowiedz. problem.2: mam postać, zrobilem chodzenie za pomoca myszki, i zrobilem takze image-angle tej postaci, ze patrzy w kierunku myszy. Ale napotkalem problem przy udoskonalaniu tego. Chcialem zrobic tak: jezeli klikne myszka w jakies miejsce na mapie, to postac tam idzie i juz nie obraca sie za myszka tylko w tym kierunku w ktorym idzie, natomiast kiedy mam wcisniety przycisk myszy to postac caly czas idzie w kierunku myszy. Jesli graliscie w hidden sword to tam nasz bohater tak sie poruszal. Probowalem roznie, ale jakos nie moge tego ogarnąć, to jest juz stylistyka, ale bardzo upiększylo by gre :) Prosze o pomoc w obu punktach, ale wypowiadajcie sie na temat iu nie jezdzijcie po mnie :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 1. nie rozumiem. 2. Zapisuj pozycję kliknięcia myszki do 2 zmiennych: if( mouse_check_button( mb_left ) ) { targetX = mouse_x; targetY = mouse_y; } Teraz tylko musisz wyliczyć kierunek to tego punktu. EDIT Jeszcze co do 1. Musiał byś zmienić kolejność rysowania. To co ma być najwyżej musi być rysowane ostatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Odnośnie pierwszego pytania: najlepiej zrobić dwa obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 to co rysuje się pierwsze - zawsze będzie niżej, jeżeli ma taki sam depth jak reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 co do trgo depth to wygląda to tak: mam obiekt inventory ktory ma depth np. -99, i w tym obiekcie sa wykonywane zdazenia rysowania. okno inventory jest tworzone i jest okejos bo ono tworzy sie nad obiektami na planszy, ale kiedy dodaje obiekty do inventory, i gdy najezdzam myszką na dany obiekt wyswietla mi sie rectangle z opisem w nim, i tutaj jest problem, bo opis i rectangle znajdują się pod tymi przedmiotami w inventory, ale przedmioty te to nie obiekty tylko sprity, wiec ich depth nie moge chyba ustawic :(, no i opis z rectangle zeczywiscie wyswietla sie ostatni, bo to jest logiczne, ale jak dodac do depth opisu depth tego sprita, zeby opis byl nad nim? da sie tak?? :P Hehe dzisiaj siedzialem do 3 w nocy i jakos nie dalo rady, a co do tego chodzenia i kierunku bardzo dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się