Skocz do zawartości

problem z platwormówką


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!Mam taki mały problem.Robię sobie powoli platformówkę.J mam tam dwóch kolesi którzy między innymi posługują się telekinezą.J chcę zrobić tak:jeżeli w podejdę do przeciwnika i będe w odległości mniejszej od 200 px to będe mógł kolesia złapać moją "telekinezą", a jak puszczę przycisk to kolo poleci do tyłu.I jeszcze jeżeli spadnie z wysokości większej np od 200 px to się zabije.Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa, że robie podobną grę, tylko że z psychokinezą i w 3D :D .

 

w obj_przeciwnik:

 

w create:

gravity=0.5 //opcjonalnie inna wartość

friction=0.5 //opcjonalnie inna wartość

 

w end step:

if(point_distance(player.x,player.y,x,y)<=200)

if(keyboard_check_released(vk_control))

{

direction=point_direction(player.x,player.y,x,y)

speed=10

}

 

 

to ze spadaniem niestety nie potrafie na platformówke zrobić. Mam nadzieje, że ci się przyda ten kod :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment objaśnię to trochę prostrzej.

-wciskam załóżmy "N"i jestem w odległości mniejszej od 200px

-kolo unosi się nad ziemią

-puszczam "N" a kolo leci do tyłu załóżmy z prędkością 6 i grawitacją 0.6

i to wszystko.A przypomniało mi sie jeszcze jedno.Jak atakuje moim kolesiem przeciwnika chciałbym żeby przy trzecim i ostatnim ataku leciał do tyłu.

 

A właśnie!jeszcze jedno.Nie mogę zrobić za chiny żeby u góry ekranu był taki prostokąt na którym będzie życie, energia runiczna, naładowanie miecza itp.Tylko jak jestem blisko ściany która jest na samym końcu planszy kawałek menu mi ucieka.Jak zrobić żeby było ograniczenie do brzegów rooma(roomy mają ok.1200px na 1500px).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

of course że się da, zrób se ładny sprite w kształcie paska spirali i jego animację jak zchodzi do zera, potem tylko dopasowujesz image_index do wartości jaka jest w zmiennej od energii.

Przykładowo:

hero - nazwa obiektu gracza

energia - zmienna z życiem naszego bohatera, zawarta w hero

// zakładamy że energii masz 100 a klatek w animacji paska 10.
image_index=hero.energia/10  // pasek odejmie się co każde zbite 10hp

 

niech mnie ktoś poprawi jak źle coś mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielie dzięki!Teraz w grze będe miał taki fajny pasek.I tak a propo mam ciągle problem z view'ami.Chciałem aby taki prostokąt na na górze ekranu wyświetlał się i "chodził za mną" tylko żeby nie wychodził za planszę bo plansza ma duże wymiary (1200/1500).Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielie dzięki!Teraz w grze będe miał taki fajny pasek.I tak a propo mam ciągle problem z view'ami.Chciałem aby taki prostokąt na na górze ekranu wyświetlał się i "chodził za mną" tylko żeby nie wychodził za planszę bo plansza ma duże wymiary (1200/1500).Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić?
draw_sprite(s_sprite, 1, view_xview[0], view_yview[0]);

Np. Tak możesz to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...