blondi Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Siemka!Mam taki mały problem.Robię sobie powoli platformówkę.J mam tam dwóch kolesi którzy między innymi posługują się telekinezą.J chcę zrobić tak:jeżeli w podejdę do przeciwnika i będe w odległości mniejszej od 200 px to będe mógł kolesia złapać moją "telekinezą", a jak puszczę przycisk to kolo poleci do tyłu.I jeszcze jeżeli spadnie z wysokości większej np od 200 px to się zabije.Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Tak sie składa, że robie podobną grę, tylko że z psychokinezą i w 3D :D . w obj_przeciwnik: w create: gravity=0.5 //opcjonalnie inna wartość friction=0.5 //opcjonalnie inna wartość w end step: if(point_distance(player.x,player.y,x,y)<=200) if(keyboard_check_released(vk_control)) { direction=point_direction(player.x,player.y,x,y) speed=10 } to ze spadaniem niestety nie potrafie na platformówke zrobić. Mam nadzieje, że ci się przyda ten kod :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Co do spadania: proponowałbym stworzyć zmienną, której wartość zwiększa się, gdy gracz jest w powietrzu. Później, przy kolizji z platformą wystarczy sprawdzić zmienną i wykonać odpowiednią akcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 albo se zrobic ze jak szybkosc spadania jest wieksza od jakiejs tam to DIE! xD friction nie dawaj jak jestes w powietrzu... będzie dziwnie hamowal w locie :/ wiele razy chcialem taką grę zrobic, brak mi tylko spritów xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Moment objaśnię to trochę prostrzej. -wciskam załóżmy "N"i jestem w odległości mniejszej od 200px -kolo unosi się nad ziemią -puszczam "N" a kolo leci do tyłu załóżmy z prędkością 6 i grawitacją 0.6 i to wszystko.A przypomniało mi sie jeszcze jedno.Jak atakuje moim kolesiem przeciwnika chciałbym żeby przy trzecim i ostatnim ataku leciał do tyłu. A właśnie!jeszcze jedno.Nie mogę zrobić za chiny żeby u góry ekranu był taki prostokąt na którym będzie życie, energia runiczna, naładowanie miecza itp.Tylko jak jestem blisko ściany która jest na samym końcu planszy kawałek menu mi ucieka.Jak zrobić żeby było ograniczenie do brzegów rooma(roomy mają ok.1200px na 1500px). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zrób pasek(obiekt) z ustawionym viewsem i kilka obiektów odpowiedzialnych za przyciski,ja podobne menu robiłem w MadMan'ie. Zrobiłbym przykład,ale narazie nie mam pod ręką GM'a(inny komp). Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Mam jeszcze jedno małe pytanko.Załóżmy chdzę sobie kolesiem z takimi połamanymi skrzydełkami(niedługa dam na forum grę to zrozumiecie o co biega)i jak skoczę i przytrzymam spację to będzie szybował w w kierunku skoku.Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 To trzeba zmienić tylko grawitację gdy jest trzymana spacja :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Najprościej zmniejszyć siłę grawitacji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 co do pasków energi itp. Odradzam robienie jako obiektów. Przy wiekszej prędkosci rooma obiekt zacznie nienadążać, narysuj je w draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Dzięx!!!czy da się może zrobić pasek w stylu spirali lub pasek w ponie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 of course że się da, zrób se ładny sprite w kształcie paska spirali i jego animację jak zchodzi do zera, potem tylko dopasowujesz image_index do wartości jaka jest w zmiennej od energii. Przykładowo: hero - nazwa obiektu gracza energia - zmienna z życiem naszego bohatera, zawarta w hero // zakładamy że energii masz 100 a klatek w animacji paska 10. image_index=hero.energia/10 // pasek odejmie się co każde zbite 10hp niech mnie ktoś poprawi jak źle coś mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Wielie dzięki!Teraz w grze będe miał taki fajny pasek.I tak a propo mam ciągle problem z view'ami.Chciałem aby taki prostokąt na na górze ekranu wyświetlał się i "chodził za mną" tylko żeby nie wychodził za planszę bo plansza ma duże wymiary (1200/1500).Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Na strefie twórców gier jest dodatek, który koncentruje się na życiu. Są funkcje dla rysowania życia w pionie poziomie i w okręgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Wielie dzięki!Teraz w grze będe miał taki fajny pasek.I tak a propo mam ciągle problem z view'ami.Chciałem aby taki prostokąt na na górze ekranu wyświetlał się i "chodził za mną" tylko żeby nie wychodził za planszę bo plansza ma duże wymiary (1200/1500).Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić? draw_sprite(s_sprite, 1, view_xview[0], view_yview[0]); Np. Tak możesz to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Nareszcie w końcu mam prawie wszystko co chciałem.Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się