Matt Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 witam , wiem ze to n00bskie pytanie - ale naprawde niewiem jak zrobic efekt deszczu i sniegu w gm 5.3A...Moze ktos pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 W przykładach na GMCLAN jest jak zrobić śnieg w GM 5.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Ale ciebie zaraz pogryzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 http://www.gmclan.org/index.php?sciagnijplik=15 oto link do przykładu jak zrobić śnieg <_< wystarczyło zajrzeć do działu download <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 wiem mam juz , to , ale nadal pozostaje deszcz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zrobienie deszczu jest rzeczą tak prostą, że wystarczą 3 minuty. Tworzysz obiekt w losowym miejscu górnej krawędzi ekranu i karzesz mu spadać w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Max, to jest błędem :) Obiekty w większych ilościach mają fatalny wpływ na FPS gry. Proponuję zastosować tablice i wyliczać pozycję, kolizję etc. i rysować ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 O tym to ja wiem, Tymciu, ale kolega jest zdaje się początkującym, więc dla niego taki sposób będzie na razie najprostszy :) Chyba, że zechcesz mu wytłumaczyć, jak to zrobić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Oczywiście ;) Stwórz obiekt "Deszcz" I dodajesz następujące eventy a w nich kod: Create count = 20; //Ilość kropli czy tam płatków śniegu :) sprite = sDeszcz; //Sprit odpowiedzialny za "wygląd" tego efektu mspeed = 10; //Prędkość z jaką ma się poruszać life = room_speed * 5; //Ile kroków ma "żyć" for( n = 0; n < count; n += 1 ) { array[n,0] = random( room_width ); //Pozycja startowa x array[n,1] = 0; //Pozycja startowa y array[n,2] = 270 + random( 40 ) - 20; //Kierunek ruchu array[n,3] = life; } Draw for( n = 0; n <= count; n += 1 ) { array[n,3] -= 1; // Jeśli umarł to ustaw w pozycji startowej if( array[n,3] <= 0 ) { array[n,0] = random( room_width ); array[n,1] = 0; array[n,2] = 270 + random( 40 ) - 20; array[n,3] = life; } // Zmiana pozycji array[n,0] += lengthdir_x( mspeed, array[n,2] ); array[n,1] += lengthdir_y( mspeed, array[n,2] ); // Rysujemy tylko gdy jest widoczny w roomie if!( array[n,0] > 0 && array[n,0] < room_width && array[n,1] > 0 && array[n,1] < room_height ) continue; draw_sprite_ext( sprite, 0, array[n,0], array[n,1], 1, 1, array[n,2], c_white, 1 ); } Powinno działać, sam dodałem to dzisiaj do Invers :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Ewentualnie przerabia się przykład ze śniegiem, zamieniając płatki śniegu na strugi deszczu xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 witam , Dzieki Tymon , sprobuje to zrobic ^^ btw.Nie jestem poczatkujacym -.-' ale tutaj wpadlem :P . Nie da sie tego zrobic za pomoca Partcile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Da się, tylko teraz wszyscy korzystają z GM 6.1, a tam jest zupełnie inny system particle i na dodatek gotowce, to raczej mało kto pomoże. Chociaż, był taki przykład particle demo, wystarczy odpowiednio przerobić przykład z fajerwerkami bodajże, ale nie pamiętam dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Jasne że się da ps = part_system_create(); p = part_type_create(); part_type_shape( p, pt_shape_pixel ); part_type_size( p, 1, 2, 0, 0 ); part_type_speed( p, 1, 4, 0, 0 ); part_type_direction( p, 260, 280, 0, 0 ); part_type_color1( p, c_white ); part_type_alpha2( p, 1, 0.8 ); part_type_life( p, 200, 250 ); e = part_emitter_create( ps ); part_emitter_region( ps, e, 0, room_width, -10, 0, ps_shape_rectangle, ps_distr_linear ); part_emitter_stream( ps, e, p, 1 ); EDIT Zapomniałem że to ma być pod 5.3a xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Jasne że się daps = part_system_create(); p = part_type_create(); part_type_shape( p, pt_shape_pixel ); part_type_size( p, 1, 2, 0, 0 ); part_type_speed( p, 1, 4, 0, 0 ); part_type_direction( p, 260, 280, 0, 0 ); part_type_color1( p, c_white ); part_type_alpha2( p, 1, 0.8 ); part_type_life( p, 200, 250 ); e = part_emitter_create( ps ); part_emitter_region( ps, e, 0, room_width, -10, 0, ps_shape_rectangle, ps_distr_linear ); part_emitter_stream( ps, e, p, 1 ); EDIT Zapomniałem że to ma być pod 5.3a xD wiem , bo tamta gre robie jush od roku wiec jest pod gm 5.3A , ale przyda mi sie bo zacząłem robic nowa grę w gm 6.1 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się