Skocz do zawartości

Deszcz i Śnieg


Matt

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście ;)

 

Stwórz obiekt "Deszcz" I dodajesz następujące eventy a w nich kod:

 

Create

count = 20; //Ilość kropli czy tam płatków śniegu :)
sprite = sDeszcz; //Sprit odpowiedzialny za "wygląd" tego efektu
mspeed = 10; //Prędkość z jaką ma się poruszać
life = room_speed * 5; //Ile kroków ma "żyć"

for( n = 0; n < count; n += 1 )
{
    array[n,0] = random( room_width ); //Pozycja startowa x
    array[n,1] = 0; //Pozycja startowa y
    array[n,2] = 270 + random( 40 ) - 20; //Kierunek ruchu
    array[n,3] = life;
}

Draw

for( n = 0; n <= count; n += 1 )
{
     array[n,3] -= 1;
     
//   Jeśli umarł to ustaw w pozycji startowej
     if( array[n,3] <= 0 )
     {
          array[n,0] = random( room_width );
          array[n,1] = 0;
          array[n,2] = 270 + random( 40 ) - 20;
          array[n,3] = life;
     }

//   Zmiana pozycji
     array[n,0] += lengthdir_x( mspeed, array[n,2] );
     array[n,1] += lengthdir_y( mspeed, array[n,2] );

//   Rysujemy tylko gdy jest widoczny w roomie
     if!( array[n,0] > 0 && array[n,0] < room_width &&
          array[n,1] > 0 && array[n,1] < room_height )
          continue;
     
     draw_sprite_ext( sprite, 0, array[n,0], array[n,1], 1, 1, array[n,2], c_white, 1 );
}

Powinno działać, sam dodałem to dzisiaj do Invers :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, tylko teraz wszyscy korzystają z GM 6.1, a tam jest zupełnie inny system particle i na dodatek gotowce, to raczej mało kto pomoże. Chociaż, był taki przykład particle demo, wystarczy odpowiednio przerobić przykład z fajerwerkami bodajże, ale nie pamiętam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że się da

ps = part_system_create();

p = part_type_create();
part_type_shape( p, pt_shape_pixel );
part_type_size( p, 1, 2, 0, 0 );
part_type_speed( p, 1, 4, 0, 0 );
part_type_direction( p, 260, 280, 0, 0 );
part_type_color1( p, c_white );
part_type_alpha2( p, 1, 0.8 );
part_type_life( p, 200, 250 );

e = part_emitter_create( ps );
part_emitter_region( ps, e, 0, room_width, -10, 0, ps_shape_rectangle, ps_distr_linear );
part_emitter_stream( ps, e, p, 1 );

 

EDIT

Zapomniałem że to ma być pod 5.3a xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że się da
ps = part_system_create();

p = part_type_create();
part_type_shape( p, pt_shape_pixel );
part_type_size( p, 1, 2, 0, 0 );
part_type_speed( p, 1, 4, 0, 0 );
part_type_direction( p, 260, 280, 0, 0 );
part_type_color1( p, c_white );
part_type_alpha2( p, 1, 0.8 );
part_type_life( p, 200, 250 );

e = part_emitter_create( ps );
part_emitter_region( ps, e, 0, room_width, -10, 0, ps_shape_rectangle, ps_distr_linear );
part_emitter_stream( ps, e, p, 1 );

 

EDIT

Zapomniałem że to ma być pod 5.3a xD

 

wiem , bo tamta gre robie jush od roku wiec jest pod gm 5.3A , ale przyda mi sie bo zacząłem robic nowa grę w gm 6.1 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...