Skocz do zawartości

Animacja jak w grze BORKA


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dlugiej nieobecnośći :) mam problem grając w gre borka hidden sword bodajze na pewno zauwazyliście jak zanimowana jest postać. idąc porusza tułowiem i dłońmi, jak ma miecz to mach nim gdy walczy, robi pułobroty itp. Ale teraz zachodzi pytanie, czy on to wszystko robił za pomoca animacji czy na przykład miał jeden obiekt tułowia, i gdy postac szła to robił, ze w jakiś sposob ona buja sie na boki. Albo na przykład ruch mieczem. Jak zrobił, że miecz znajduje sie na koncu ręki i ze gdy udeza to wykonuje dany obrot- to chyba nie animacje tylko coś z direction tak?? Proszę pomozcie - pozdro!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie ma przykładu bo dla innych to prościzna.Lepiej się naucz Delphi.

PS:Ja niestety też nie umiem Delphi i ci nie mogę pomóc.

Po jakiego ***** wciskasz wszędzie to Delphi? Delphi już nie ma przyszłości lepiej zacząć uczyć się C# albo Javy. Ja niestety zacząłem od Delphi i po jego nauczeniu się, stwierdzam że to jest bez sensu, z racji braku rozwijania ze strony Borlanda i miejscami wolnej kompilacji...

 

 

@kowal: Nie lepiej zapytać u źródła, np. przez PM? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie ma przykładu bo dla innych to prościzna.Lepiej się naucz Delphi.

PS:Ja niestety też nie umiem Delphi i ci nie mogę pomóc.

Zaczynasz mnie irytować <<

Co do tego ma Delphi? To strona o Game Makerze.

 

kowal: takowego przykładu nie widziałem, ale w sumie nie jest to jakieś straszliwie trudne. Musisz ustawić obiektom odpowiednie origin'y i kazać im trzymać się w kupie (w End Step).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sklecił bohatera z kilku obiektów i odpowiednio nimi obracał.

 

Zacznij od czegoś prostszego, sam nie wiem czyy bym coś takigo zrobił, ale mówie. Nie bierz sie za coś takiego skoro nie masz o tym bladego pojęcia. Od razu rzuca sie w oczy że stworzył postać z kilku obiektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać jest zrobiona z jednego obiektu, lecz z paru spriteów. Stworzyłem zaawansowany mechanizm zarządzania image_angle i teraz zmieniam tylko sprite miecza, ramion, głowy itp. i automatycznie się wszystko animuje w/g mechanizmu. Sprite'y składają się z jednej klatki animacji :) Jest to cholernie wygodne :sp_ike: Jednak rzeczywiście dla początkującego, to nawet z przykładem by sobie nie poradził, ponieważ jest cała masa zależności i trzeba odpowiednio wszystko napisać. ja do tej pory mam jeszcze pewne problemy i nie mogę zrobić tak jakbym chciał do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...