kowal Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Witam po dlugiej nieobecnośći :) mam problem grając w gre borka hidden sword bodajze na pewno zauwazyliście jak zanimowana jest postać. idąc porusza tułowiem i dłońmi, jak ma miecz to mach nim gdy walczy, robi pułobroty itp. Ale teraz zachodzi pytanie, czy on to wszystko robił za pomoca animacji czy na przykład miał jeden obiekt tułowia, i gdy postac szła to robił, ze w jakiś sposob ona buja sie na boki. Albo na przykład ruch mieczem. Jak zrobił, że miecz znajduje sie na koncu ręki i ze gdy udeza to wykonuje dany obrot- to chyba nie animacje tylko coś z direction tak?? Proszę pomozcie - pozdro!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Zapewne sklecił bohatera z kilku obiektów i odpowiednio nimi obracał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 A jest jakis przykład w sieci na to?? jakies pomoce jak to zrobić??? Jak sklecic taka postać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej1_1 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Na pewno nie ma przykładu bo dla innych to prościzna.Lepiej się naucz Delphi. PS:Ja niestety też nie umiem Delphi i ci nie mogę pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Na pewno nie ma przykładu bo dla innych to prościzna.Lepiej się naucz Delphi. PS:Ja niestety też nie umiem Delphi i ci nie mogę pomóc. Po jakiego ***** wciskasz wszędzie to Delphi? Delphi już nie ma przyszłości lepiej zacząć uczyć się C# albo Javy. Ja niestety zacząłem od Delphi i po jego nauczeniu się, stwierdzam że to jest bez sensu, z racji braku rozwijania ze strony Borlanda i miejscami wolnej kompilacji... @kowal: Nie lepiej zapytać u źródła, np. przez PM? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Na pewno nie ma przykładu bo dla innych to prościzna.Lepiej się naucz Delphi. PS:Ja niestety też nie umiem Delphi i ci nie mogę pomóc. Zaczynasz mnie irytować << Co do tego ma Delphi? To strona o Game Makerze. kowal: takowego przykładu nie widziałem, ale w sumie nie jest to jakieś straszliwie trudne. Musisz ustawić obiektom odpowiednie origin'y i kazać im trzymać się w kupie (w End Step). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Tymon zrobił takowy przykład kiedyś, ale dla platformówki... Chociaż, trochę przerobić i gotowe. Gdzieś na forum to jest, bodajże PORUSZANIE JAK W SOLDAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Zapewne sklecił bohatera z kilku obiektów i odpowiednio nimi obracał. Zacznij od czegoś prostszego, sam nie wiem czyy bym coś takigo zrobił, ale mówie. Nie bierz sie za coś takiego skoro nie masz o tym bladego pojęcia. Od razu rzuca sie w oczy że stworzył postać z kilku obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Postać jest zrobiona z jednego obiektu, lecz z paru spriteów. Stworzyłem zaawansowany mechanizm zarządzania image_angle i teraz zmieniam tylko sprite miecza, ramion, głowy itp. i automatycznie się wszystko animuje w/g mechanizmu. Sprite'y składają się z jednej klatki animacji :) Jest to cholernie wygodne :sp_ike: Jednak rzeczywiście dla początkującego, to nawet z przykładem by sobie nie poradził, ponieważ jest cała masa zależności i trzeba odpowiednio wszystko napisać. ja do tej pory mam jeszcze pewne problemy i nie mogę zrobić tak jakbym chciał do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się