Sutikku Opublikowano 9 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Cześć wszystkim, w ramach pobudzenia ruchu na forum, znowu mam problem. Przeciwnik chodzi po ścieżce, czy mogę przewidzieć na której pozycji ścieżki się znajdzie za X klatek? Patrzyłem po dokumentacji, ale jakoś nie znalazłem rozwiązania. Jeśli to ma znaczenie, to ciągle siedzę na gms 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Konrad-GM Opublikowano 9 Maja 2021 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 GameMaker ma kilka funkcji związanych ze ścieżkami, możesz wykorzystać je aby "przewidzieć" pozycję po X czasie, np.: // Ścieżki działają na wartościach od 0 (początek) do 1 (koniec) // Dlatego na początek policzymy ile ścieżki (od 0 do 1) ludek przejdzie po 1 klatce var path_spd = 1 / path_get_length(path_index); // Mnożąc prędkość 1 klatki na ścieżce przez 20 możemy "przewidzieć" pozycję po 20 klatkach var predict = path_spd * speed * 20; // Instancje mają zmienną wbudowaną path_position // Zwraca ona aktualną pozycję instancji na ścieżce (od 0 do 1!) var from_pos = path_position; var to_pos = from_pos + predict; // Liczymy przewidywaną pozycję x/y na ścieżce var to_x = path_get_x(path_index, to_pos); var to_y = path_get_y(path_index, to_pos); Funkcje te można znaleźć w doksie:https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/index.htmlhttps://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/path information/index.html Nie testowałem tego więc mogą być jakieś niedociągnięcia, ale powinieneś załapać koncept gnysek i Uzjel 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się