Skocz do zawartości

Vertexy się nie rysują


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

hej,

problem bardzo ogólny, ale taką też mam wiedzę na temat c++ i opengla :D postawiłem projekt z glfw i gladem, robię okno, podpinam shader, i póki co wszystko dobrze. próbuję jednak narysować vertexy z tablicy, i tu wielki smutek - nic się nie rysuje. 
https://github.com/forteek/fps/tree/feature_array_drawing - tu link do repo, branch feature_array_drawing,

https://github.com/forteek/fps/blob/feature_array_drawing/src/main.cpp#L86 - a tu link do linijki która nie rysuje vertexów.

jestem prostym człowiekiem - widzę brak błędów przy kompilacji i uruchomieniu, zakładam że powinno działać. nie mam pojęcia na jakim etapie tam może się sypać, nie wiem też jak debugować shadery, więc gdyby ktoś pomógł byłbym wdzięczny 🙏

edit: dodam, że cisnę na podstawie projektu prowadzącego labków opartego o glew, a nie glad - może coś skopałem w translacji?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
float verts[]={
        0, 10, 0, 1,
        -10, -10, 0, 1,
        10, -10, 0, 1
};
int vertexCount=3;

glEnableVertexAttribArray(shader.attribute("vertex"));
glVertexAttribPointer(shader.attribute("vertex"), 4, GL_FLOAT, false, 0, verts);

Ten kawałek kodu nie zadziała, funkcja glVertexAttribPointer nie służy do wysyłania danych do karty graficznej
https://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/gl4/html/glVertexAttribPointer.xhtml


Musisz najpierw utworzyć bufor, wypełnić go danymi i dopiero potem możesz użyć go aby narysować coś na ekran, polecam przejrzeć
https://learnopengl.com/Getting-started/Hello-Triangle

  • Super (+1) 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Filar Społeczności

o kurde, to jeszcze trochę roboty przede mną. albo faktycznie jakaś astronomiczna różnica między glewem a gladem, albo zupełnie przespałem to na labkach. dzięki wielkie!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Filar Społeczności

ogarnąłem to, co wysłałeś - faktycznie miałem jeszcze spore braki. Z buforem oczywiście śmignęło, narysowałem trójkąt i nie mogę się napatrzeć.
miałem nadzieję po ogarnięciu tego od razu skipnąć do assimpa, ale mój entuzjazm szybko ostudził fakt, że shadery same się nie napiszą :( także kupa roboty jeszcze przede mną, ale już jestem na jakiejś drodze. jeszcze raz dzięki!

  • Lubię (+1) 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...