Filar Społeczności Chell Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 hej, problem bardzo ogólny, ale taką też mam wiedzę na temat c++ i opengla postawiłem projekt z glfw i gladem, robię okno, podpinam shader, i póki co wszystko dobrze. próbuję jednak narysować vertexy z tablicy, i tu wielki smutek - nic się nie rysuje. https://github.com/forteek/fps/tree/feature_array_drawing - tu link do repo, branch feature_array_drawing, https://github.com/forteek/fps/blob/feature_array_drawing/src/main.cpp#L86 - a tu link do linijki która nie rysuje vertexów. jestem prostym człowiekiem - widzę brak błędów przy kompilacji i uruchomieniu, zakładam że powinno działać. nie mam pojęcia na jakim etapie tam może się sypać, nie wiem też jak debugować shadery, więc gdyby ktoś pomógł byłbym wdzięczny ? edit: dodam, że cisnę na podstawie projektu prowadzącego labków opartego o glew, a nie glad - może coś skopałem w translacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 float verts[]={ 0, 10, 0, 1, -10, -10, 0, 1, 10, -10, 0, 1 }; int vertexCount=3; glEnableVertexAttribArray(shader.attribute("vertex")); glVertexAttribPointer(shader.attribute("vertex"), 4, GL_FLOAT, false, 0, verts); Ten kawałek kodu nie zadziała, funkcja glVertexAttribPointer nie służy do wysyłania danych do karty graficznejhttps://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/gl4/html/glVertexAttribPointer.xhtml Musisz najpierw utworzyć bufor, wypełnić go danymi i dopiero potem możesz użyć go aby narysować coś na ekran, polecam przejrzećhttps://learnopengl.com/Getting-started/Hello-Triangle Chell 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 o kurde, to jeszcze trochę roboty przede mną. albo faktycznie jakaś astronomiczna różnica między glewem a gladem, albo zupełnie przespałem to na labkach. dzięki wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 ogarnąłem to, co wysłałeś - faktycznie miałem jeszcze spore braki. Z buforem oczywiście śmignęło, narysowałem trójkąt i nie mogę się napatrzeć. miałem nadzieję po ogarnięciu tego od razu skipnąć do assimpa, ale mój entuzjazm szybko ostudził fakt, że shadery same się nie napiszą także kupa roboty jeszcze przede mną, ale już jestem na jakiejś drodze. jeszcze raz dzięki! Konrad-GM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się