Skocz do zawartości

Ładowanie sprie'ów po załadowaniu gry (HTML5)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanko, w jaki sposób mogę efektywnie załadować spritey po załadowaniu gry dla HTML5? Problem w tym, że im więcej grafik dodaje tym coraz dłużej gra się wgrywa na samym początku - ja wolałbym ten czas wgrywania rozłożyć w czasie. Chciałbym, aby na początku tylko część assetów była wgrywana np. same elementy menu, a później, przed przejściem do kolejnego rooma kolejne assety. Proszę o informację, jak mogę to zaimplementować dla GMS1.49. P.S. znam funkcję sprite_add , ale z tego co kojarzę to ta funkcja dodaje nową 'texture page' dla każdego sprite'a wiec domyślam się, że nie jest to  zbyt efektywne.

 

Z góry dzięki

nowy_user

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie, masz na myśli, że poza sprite_add nie ma takiej funkcja tak? Sprite_add powinno działać na platformie webowej, tak jak przy Windwosie, zgadza się? Znalazłem na marketplace coś takiego: https://marketplace.yoyogames.com/assets/4543/custom-sprite-framework  , może to jest dobre rozwiązanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Mam na myśli doładowywanie tekstur po załadowaniu gry (aka lazy load). Zresztą, gra musiałaby się wtedy jakoś pauzować, albo nie byłoby w grze grafik przez jakiś moment. Dlatego są ładowane wcześniej. Web to nie odczyt z dysku, że to trwa 0,001s.

 

Tamto rozszerzenie może faktycznie pomóc, pytanie, czy działa z webem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...