nowy_user Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Cześć, mam pytanko, w jaki sposób mogę efektywnie załadować spritey po załadowaniu gry dla HTML5? Problem w tym, że im więcej grafik dodaje tym coraz dłużej gra się wgrywa na samym początku - ja wolałbym ten czas wgrywania rozłożyć w czasie. Chciałbym, aby na początku tylko część assetów była wgrywana np. same elementy menu, a później, przed przejściem do kolejnego rooma kolejne assety. Proszę o informację, jak mogę to zaimplementować dla GMS1.49. P.S. znam funkcję sprite_add , ale z tego co kojarzę to ta funkcja dodaje nową 'texture page' dla każdego sprite'a wiec domyślam się, że nie jest to zbyt efektywne. Z góry dzięki nowy_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Maja 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Nie ma takiej opcji w GMS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 W sensie, masz na myśli, że poza sprite_add nie ma takiej funkcja tak? Sprite_add powinno działać na platformie webowej, tak jak przy Windwosie, zgadza się? Znalazłem na marketplace coś takiego: https://marketplace.yoyogames.com/assets/4543/custom-sprite-framework , może to jest dobre rozwiązanie tego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Maja 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Mam na myśli doładowywanie tekstur po załadowaniu gry (aka lazy load). Zresztą, gra musiałaby się wtedy jakoś pauzować, albo nie byłoby w grze grafik przez jakiś moment. Dlatego są ładowane wcześniej. Web to nie odczyt z dysku, że to trwa 0,001s. Tamto rozszerzenie może faktycznie pomóc, pytanie, czy działa z webem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Można było chyba asynchronicznie podać sprita przez http w html5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Maja 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Można, ale całej gry tak nie załadujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się