Ice Cube Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 Cześć z racji tego iż z matmy jestem kiepski walczę nad obracającymi się dżwiami ale nie wychodzi ;/ ruchdrzwi+=0.2 if ruchdrzwi>180 ruchdrzwi=0 d3d_draw_wall(x-4+sin(ruchdrzwi),y-4+sin(ruchdrzwi),25,x+4+sin(ruchdrzwi),y+4+sin(ruchdrzwi),10,sprite_get_texture(spr_drzwi,1),1,1) chciałbym aby drzwi obracały się w miejscu help! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 1. Źle używasz trygonometrii do obracania wektorów, potrzebne są 2 funkcje trygonometryczne, cos i sin, coś takiego: // x' = x * cos α - y * sin α // y' = x * sin α + y * cos α var angle = degtorad(ruchdrzwi); var rx = cos(angle); var ry = sin(angle); d3d_draw_wall( x - 4 * rx, y - 4 * ry, 25, x + 4 * rx, y + 4 * ry, 10, sprite_get_texture(spr_drzwi,1), 1, 1 ) 2. Użyj macierzy, macierze są super // Wersja powyższego rozwiązania, ale przedstawione jako macierz: // [cos α -sin α] // [sin α cos α] var angle = degtorad(ruchdzwi); d3d_transform_set_rotation_z(angle); d3d_transform_add_translation(x, y); d3d_draw_wall(-4, 0, 25, 4, 0, 10, sprite_get_texture(spr_drzwi, 1), 1, 1) d3d_transform_set_identity(); Ice Cube 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 A tak po za tym to "ruchdrzwi" zdefiniowałeś jako stopnie a funckja sin() za parametr kąta przyjmuje radiany. funkcja dsin() przyjmuje stopnie Ice Cube 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 sinusy, kosinusy,radiany... popaliły mi sie styki angle+=4 if angle>360 angle=0 d3d_transform_set_rotation_z(angle); d3d_transform_add_translation(x, y,2); d3d_draw_wall(-4, 0, 25, 4, 0, 10, sprite_get_texture(spr_przejscie, 1), 1, 1) d3d_transform_set_identity(); chyba pokochałem macierze -czymkolwiek one są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 To tylko zalążek macierzy. Dużo bardziej rozbudowali to dopiero w GMS2 Ice Cube 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 6 minut temu, I am Lord napisał: To tylko zalążek macierzy. Dużo bardziej rozbudowali to dopiero w GMS2 poproszę o prosty tutorial dot. tych wszystkich zagadnień matematycznych powyżej najlepiej po polsku dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się