SIDek Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 przy włączeniu physic room funkcje hspeed i vspeed nie działają, to sobie obszedłem za pomocą x+zmienna, y+zmienna. A jak zapisać inaczej, tak żeby działało speed=4 direction=360 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Września 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Fizyka działa zupelnie inaczej, wtedy masz wiele czynników i tam tylko dodajesz przyspieszenia (na zasadzie pchnięcia). To nie jest tożsame, a i prędkośc nie może być stała, bo jest właśnie grawitacja. Można założyć, że zadajesz prędkosć, tak jak samochod gdy wciskasz pedał gazu, ale to jest funkcja physics_apply_force . Poczytaj dział Applying Forces w dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SIDek Opublikowano 4 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 właśnie chodzi mi o to aby nie korzystać z funkcji physics. Może zapytam inaczej: znam direction i znam speed -> jak obliczyć hspeed i vspeed? Podejrzewam, że da sie to zrobić przy użyciu trygonometrii ale nie mam pojecia jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Października 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Przy pomocy lengthdirów lengthdir_x(dlugosc, kierunek); to jest właśnie hspeed. Mimo to, jeśli włączyłeś fizykę, to już musisz z niej korzystać (zresztą tam do poziomych i pionowych prędkości sa zmienne - poczytaj dokumentację). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się