pankracy Opublikowano 19 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Cześć wszystkim, Od jakiegoś czasu walczę z tłumaczeniem tekstów w grze Przykładowo z angielskiego na polski. Korzystam z gotowego projektu w swojej grze,który zakupiłem tutaj: https://marketplace.yoyogames.com/assets/317/multilanguage-and-translate Dodany mam też język polski. Jeśli chodzi o tłumaczenie całego menu gry,to działa idealnie. problem natomiast występuje jak próbuje przetłumaczyć jakikolwiek tekst w grze. Załóżmy mam w intrze grze textbox który wyświetla Mi tekst po angielsku w Create tego obiektu mam tak: Create add_text('Hi Herro what is your name?.'); teraz rozumiem,żeby zadziałało tłumaczenie,to muszę wywołać przez użycie funkcji gmt to dodaje tekst niżej przetłumaczony i ma on taką ostatecznie formę Create add_text('Hi Herro what is your name?.'); intro=gmt("Hej Bohaterze jak masz na imie?"); Następnie w included files plikach english.lang i polish.lang dodaje do słowników następujący tekst english.lang intro=Hi Herro what is your name? polish.lang intro=Hej Bohaterze jak masz na imie? Niestety i teraz pomimo wyboru języka z angielskiego na polski nie che mi przetłumaczyć tekstu. Nie wiem co robię nie tak..Ktoś Mi podpowie jak ten problem rozwiązać? Dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Maja 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Rozszerzenie jest płatne, wiec ciężko mi zgadywać, ale strzelam, że nie trzeba wcale robić tego add_text(), a wczytanie z pliku to: intro=gmt("intro"); Aczkolwiek bez kodu źródłowego tylko zgaduję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 Nawiązując do tłumaczenia..Właśnie wyłączenie add_text przenosi mnie od razu do gry,a intro jest pomijane tam gdzie jest użyty ten add_text. Już kombinuje z tym na wiele sposobów..O ile menu gry bardzo ładnie tłumaczy,to już sam tekst w grze nie chce przetłumaczyć. trochę to dziwne,bo skrypt tłumaczeń działa od samego początku...jest umieszczony przy wyborze języka gry. Obecnie wygląda to tak: Mam room_intro a w nim obj_text_intro w Create add_text('Intro is the best');//próbowałem tu wstawić zamiast add_text tylko gmt w takiej formie intro=gmt("intro"); w Stepie mam tak if no_text() then room_goto( inicjacja2); teraz dwa pliki tłumaczeń angielski i polski english.lang change=Click here to change language Back=Back languageto= Load game=Load game Sound=Sound Exit=Exit menu=Main Menu gameover=Game Over! Credits=Credits quit=Quit clickquit=Do you want to quit? start=Start clickstart=You clicked start. The game should begin now current=Current language Controlls=Controlls translate=Translate! Options=Options options_difficulty=options_difficulty easy=easy medium=medium hard=hard Highscore=Highscore languagetext= New game=New Game Controll - Move left=Move left Controll - Move right=Move right Controll - Jump=Jump Controll - Action=Action Controll - Ladder up=Ladder up Controll - Ladder down=Ladder down intro=intro is the best polish.lang change=Kliknij tutaj, aby zmienić ustawienia Back=wstecz languageto= Load game=Wczytaj grę Sound=Dzwięk Exit=Wyjście menu=menu główne gameover=Koniec gry! Credits=Autorzy quit=Wyjście clickquit=Czy na pewno chcesz wyjść? start=start clickstart=Po kliknięciu przycisku start. gra powinna rozpocząć się teraz current=bieżący język Controlls=Sterowanie translate=Tłumaczenie-proces Options=Opcje options_difficulty=opcje poziomów trudności easy=Łatwy medium=Normalny hard=Trudny Highscore=Tabela wyników languagetext= New game=Nowa Gra Controll - Move left=Chodzenie lewo Controll - Move right=Chodzenie prawo Controll - Jump=Skok Controll - Action=Akcja Controll - Ladder up=Wchodzenie po drabinie Controll - Ladder down=Zchodzenie z drabiny intro=Intro jest najlepsze Menu działa idealnie..i tłumaczy mi zarówno na polski jak i na angielski całość. pewnie gdzieś literówkę robię,bo powinno to działać. obj_gmt_controller - silnik tłumaczeń od razu startuje CREATE draw_set_font(gmt_font); //startowanie silnika skryptu gmt_init(); //Ttumaczenie i pobieranie zwrotne //gmt_callback_translate(create_menu); //gmt_callback_download(create_menu); //tworzenie jezykow english = gmt_lang_create("en"); polish = gmt_lang_create("pl"); italian = gmt_lang_create("it"); spanish = gmt_lang_create("es"); french = gmt_lang_create("fr"); deutch = gmt_lang_create("de"); //dodawanie zdania do pliku gmt_lang_load_sentences(english, "english.lang"); gmt_lang_load_sentences(polish, "polish.lang"); gmt_lang_load_sentences(spanish, "spanish.lang"); gmt_lang_load_sentences(french, "french.lang"); gmt_lang_load_sentences(deutch, "deutch.lang"); //proba zaladowania lokalnego jezyka wloskiego i jesli plik nie istnieje, to tlumaczy z angielskiego if(! gmt_lang_load_sentences(italian, "italian.lang")){ //Pamietajmy zemy skopiowac projekt wczesniej //bo jesli nie ma polaczenia internetowego jezyk wloski pokaze jezyk angielski gmt_lang_copy(english, italian, true); //zapisywanie jezyka zdan z pliku zapisanego na dysku internetowym google gmt_lang_load_sentences_url(italian, "https://drive.google.com/uc?id=0B6109jBBaUmeamhrN2dJUWhXMVk&export=download" ); } //tworzenie innych jezykow do tlumaczenia z "Translated.net" gmt_lang_translate(english, polish, false); gmt_lang_translate(english, spanish, false); gmt_lang_translate(english, french, false); gmt_lang_translate(english, deutch, false); gmt_set_language(english); //Gotowy do przetlumaczenia i sciagniecia if(!gmt_is_working()){ //create_menu(); } nie chce mi też przetłumaczyć menu wyboru poziomu a analogicznie jest tak samo jak w menu opcje przykład obj_menu create //to dziala i to menu jest tlumaczone z angielskiego na polski options=ds_list_create() options[|0]=gmt("New game") options[|1]=gmt("Load game") options[|2]=gmt("Highscore") options[|3]=gmt("Options") options[|4]=gmt("Credits") options[|5]=gmt("Exit") selected=0 gp_up=false gup_down=false gp_left=false gp_right=false //Używane do animacji menu animation_speed=room_speed/4 for(var i=0; i<ds_list_size(options); i++) { animation[i]=0 } obj_poziomytrudnosci create //tu tlumaczenie juz nie dziala jest informacja po angielsku napis nierozpoznawalny options_difficulty=ds_list_create() options_difficulty[|0]=gmt("easy") options_difficulty[|1]=gmt("medium") options_difficulty[|2]=gmt("hard") selected=0 gp_up=false gup_down=false gp_left=false gp_right=false //Używane do animacji menu animation_speed=room_speed/4 for(var i=0; i<ds_list_size(options_difficulty); i++) { animation[i]=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się