Rafep Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Cześć! Ostatnio napisałem taki bardzo prosty generator terenu: Obiekt obj_generator: Create: pixels_beetween_biomes = 150; generator = false; x = pixels_beetween_biomes; y = pixels_beetween_biomes; global.generator = true; Step: if global.generator = true { generator = false; instance_create(x, y, obj_biom_trawa); x += pixels_beetween_biomes; if x = floor(room_width / pixels_beetween_biomes) * pixels_beetween_biomes { if y = floor(room_height / pixels_beetween_biomes) * pixels_beetween_biomes { global.generator = false; } else { y += pixels_beetween_biomes; x = pixels_beetween_biomes; } } } Obiekt porusza się tak, jak chciałem, ale problem jest z tworzeniem obiektu. Obrazek przedstawia taki "schemat" tego, gdzie się generują, a gdzie nie obiekty "obj_biom_trawa" (czarne piksele przedstawiają miejsca, gdzie obiekty generują się normalnie, a białe - tam gdzie się nie generują) Dodam jeszcze, że gdy obiekt obj_generator znajduje się w miejscu, gdzie miałby się pojawić "obj_biom_trawa", ale się nie pojawia, to na chwileczkę pojawia się sprite tego obiektu. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 oblicz dokładnie co wychodzi z tego zaokrąglania floorem, być może powinno być tam ceil, bo w szerkości roomu brakuje 1-2 pikseli ? tak to wygląda, że Twój obiekt skacze do nowej linijki o jeden grid za szybko i tak samo w wysokość, co zatrzymuje generowanie (w ogóle ja bym ten warunek zmienił na if x >= room_width i tyle, powinno dac ten sam efekt, jak room ma rozmiaru podzielnego no to najwyżej narysuje Ci pół obiektu a pół poza ekranem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafep Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Zmieniłem kod w taki sposób, jak mi poradziłeś, ale błąd nadal występuje :< Poza tym wydaje mi się, że źle zrozumiałeś problem. Obiekt porusza się w dobrym kierunku. (nadałem sprite obiektowi i widzę, że porusza się dobrze) Błąd polega na tworzeniu obiektów. Tam, gdzie powinny się tworzyć - nie tworza się, a jedynie na chwilkę pojawia się sprite obiektu. Mam nadzieję, że teraz rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Cześć, może masz jakiś inny skrypt co powoduje znikanie obiektów - instance_destroy albo sprite ma animację która się nie loopuje i przeskakuje na pustą klatkę animacji. W debuggerze sprawdź, czy Ci znikają instancje z room-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafep Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Już mam rozwiązanie! Przez źle działający skrypt na render, aby zwiększyć optymalizację gry, niektóre z obiektów dezaktywowały się. To by było na tyle w tym temacie, dalej sobie sam poradzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się