1pietras Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Tytuł: Prism Lagoon Gatunek: Edytor 3D (program)Autor: 1pietras Opis: Prism Lagoon to nowy sposób na szybkie i wygodne tworzenie poziomów do GameMaker'a Wygodne środowisko do pracy Prism Lagoon pozwala na dowolne rozszerzanie okna aplikacji, jak i wewnątrz niej. Wszystkie opcje są pogrupowane w zakładkach, dzięki czemu korzysta się z niego tak wygodnie w z innych popularnych edytorów 3D Nieograniczone możliwości edycji Prism Lagoon pozwala na swobodną manipulację obiektem, jego ukryciem czy zablokowaniem. Zmianą tekstury lub modelu. Dzięki czemu twój obiekt może być identyczny do tego z edytora. Dodatkowo jest możliwość dodania własnych parametrów, które są widoczne podczas edytowania obiektu. Robisz grę 2D? Świetnie! Zablokowanie kamery do widoku 2D, zapisywanie wartości Z jako głębokość (depth), oraz wiele innych udogodnień pozwala na szybkie tworzenie poziomów, także 2D Dodatkowo Prism Lagoon pozwala na bardzo szybkie załadowanie nowej mapy, bez ponownego uruchamiania gry! Od teraz podejrzenie zmian na poziome będzie natychmiastowe. Kiedy to będzie gotowe? Stworzenie takiego edytora wymaga wielokrotnego przetestowania wielu skomplikowanych funkcji, dlatego Prism Lagoon potrzebuje jeszcze trochę czasu. Z pewnością podam tutaj notkę o tym, kiedy program pojawi się na GameMaker'owym Marketplace. Do programu zostanie dołączona przykładowa gra z udostępnionym kodem, aby ułatwić zaimportowanie modułu ładowania poziomów do swojej gry. Czy potrzebowalibyście coś takiego przy tworzeniu swoich gier ? Jakie funkcje powinienem dodać ? Chętnie się dowiem, co sądzicie na ten temat Penguin, I am vader i Uzjel 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 A w jaki sposób rozwiązałeś problem dodawania obiektów z drzewka zasobów w locie? I w jaki sposób to wszystko się zapisuje? Masz jakiś własny format zapisu takiej mapki, który będzie wymagany w swojej grze używając tego edytora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Mega! Jestem ciekaw, jak to będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Nie widze zastosowania dla siebie, ale jestem pod wrażeniem. Napewno komuś się bardzo przyda takie narzędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 2 godziny temu, I am Lord napisał: A w jaki sposób rozwiązałeś problem dodawania obiektów z drzewka zasobów w locie? I w jaki sposób to wszystko się zapisuje? Masz jakiś własny format zapisu takiej mapki, który będzie wymagany w swojej grze używając tego edytora? To wszystko zapisuje się w składni podobnej do tworzenia instancji w GM, ale tak, to jest własny format zapisu. Co do pierwszego pytania, to obiekty które stworzymy w edytorze są zapisywane w pliku konfiguracyjnym, a jak odpalisz edytor, to plik konfiguracyjny ma swój odpowiednik w strukturze, którą wykorzystujesz przy tworzeniu obiektu. Tak w skrócie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Marca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Jedno pytanie - czy to korzysta z vertex_submit() ? Bo chyba to jest obecnie najszybszy sposób rysowania w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 No ale to tylko edytor, po co tu optymalizacja? Gry się optymalizuje a nie edytory do nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Marca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Jeśli będzie jakiś eksport - to fajnie, jakby w dobry sposób to robiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Ale chyba nie oto w tym chodzi. Jak dobrze rozumiem to nie tworzy modeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 21 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Co do modeli, to standardowa ściana i podłoga są rysowane za pomocą vertex_submit(), ale to nie ma wpływu na działanie zewnętrznej gry, bo eksportowane są tylko informacje o obiektach i ich parametry. Póki co to moje największe stworzone mapy miały nie mniej niż 60 fps, więc nie było większych optymalizacji renderowania, chociaż nie wykluczam czegoś takiego w przyszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Hej, Co do edytora to wypuściłem pierwsze dwa filmiki tutorialowe na YT, powinny pokazać trochę więcej niż zwykłe screeny Pierwszy filmik Drugi Filmik Reszta filmików jest w drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 O cholera, niezły bajer. Wydaje mi się lepsze od tego edytora który już jest na MP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Jest już pełna wersja Prism Lagoon! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się