Skocz do zawartości

warunek przejscia do nastepnego roomu


cytrus

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw tworzysz zmienną, odpowiadającą za liczbę zebranych gwiazdek (np. global.gwiazdki), a potem stosujesz prosty warunek.

if (global.gwiazdki == 30)
{
room_goto_next()//przechodzi do następnego roomu
}

 

Można też to zrobić tak:

Create:

gwiazdki=instance_number(o_gwiazdka) //początkowa ilość wszystkich gwiazdek na planszy
maxgwiazdki=30 //liczba potrzebnych gwiazdek

Step:

gwiazdki_teraz=instance_number(o_gwiazdka) //aktualn ailość wszystkich gwiazdek na planszy

if ((gwiazdki-gwiazdki_teraz)==maxgwiazdki)
{
room_goto_next()
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech...

 

Skoro masz problemy na takim poziomie to polecam nie bawić się kodem do tak prostych rzeczy i użyć klocków.

 

"If variable has a value". Ustawić variable na global.gwiazdki, a value na 30. Pod spodem dać po prostu klocek do przenoszenia się pomiedzy roomami.

 

W collision event postaci gracza z gwiazdką daj klocki:

Set variable (global.gwiazdki, 1, zaznacz relative)

Destroy object (gwiazdkę oczywiście)

 

Generalnie jeśli jesteś początkującym i nie umiesz sobie nawet za bardzo radzić ze zmiennymi, to nie próbuj ruszać jeszcze kodu (tam dochodzi składnia, pisownia, pamiętanie o nawiasach i wiele innych rzeczy, które mogą Ci się kompletnie pomieszać. Jak zrozumiesz podstawy to wtedy możesz się zacząć bawić na porządnie kodem i ogólnie zaawansowanymi funkcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...