cytrus Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Witam, zastanawiam sie jak zrobic cos takiego zeby bohater gry przechodził do następnego roomu po zabraniu ściśle określonej liczby jakis objektów, powiedzmy - przejde do nast. planszy jak zbiore 30 gwiazdek (taki przyklad daje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Najpierw tworzysz zmienną, odpowiadającą za liczbę zebranych gwiazdek (np. global.gwiazdki), a potem stosujesz prosty warunek. if (global.gwiazdki == 30) { room_goto_next()//przechodzi do następnego roomu } Można też to zrobić tak: Create: gwiazdki=instance_number(o_gwiazdka) //początkowa ilość wszystkich gwiazdek na planszy maxgwiazdki=30 //liczba potrzebnych gwiazdek Step: gwiazdki_teraz=instance_number(o_gwiazdka) //aktualn ailość wszystkich gwiazdek na planszy if ((gwiazdki-gwiazdki_teraz)==maxgwiazdki) { room_goto_next() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ale moment, jak stworzyc tą zmienną od zebranych gwiazdek- zrobic dodatkowy obiekt o takim samym spricie czy cos takiego? Bo troche nie rozumiem :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Zastanów się. Przy kolizji bohatera z gwiazdką musisz po prostu zwiększyć zmienną o jeden. Pamiętaj też o usunięciu zebranej gwiazdki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 zaznacz presistent w opcjach obiektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 @Pieter: wyjaśnij mi proszę, po co to robić. Chyba nie nadążam za twoim tokiem rozumowania. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Pieter, to nie o tym temat :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 oj ale gafa :/ sory za głupiego posta poprostu źle zrozumiałem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Aha, rozumiem, tylko ze wyskakuje mi błąd- ze nie rozumie sformułowania IF (GLOBAL.GWIAZDKI== 30 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Aha, rozumiem, tylko ze wyskakuje mi błąd- ze nie rozumie sformułowania IF (GLOBAL.GWIAZDKI== 30 )Może nie zadeklarowałeś zmiennej global.gwiazdki? Najlepiej użyj drugiego przykładu, który podałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bot Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 tyle co sobie przypominam to powinno dać sie takie coś w create: global.gwiazdki =30 albo: global.gwiazdki=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Ech... Skoro masz problemy na takim poziomie to polecam nie bawić się kodem do tak prostych rzeczy i użyć klocków. "If variable has a value". Ustawić variable na global.gwiazdki, a value na 30. Pod spodem dać po prostu klocek do przenoszenia się pomiedzy roomami. W collision event postaci gracza z gwiazdką daj klocki: Set variable (global.gwiazdki, 1, zaznacz relative) Destroy object (gwiazdkę oczywiście) Generalnie jeśli jesteś początkującym i nie umiesz sobie nawet za bardzo radzić ze zmiennymi, to nie próbuj ruszać jeszcze kodu (tam dochodzi składnia, pisownia, pamiętanie o nawiasach i wiele innych rzeczy, które mogą Ci się kompletnie pomieszać. Jak zrozumiesz podstawy to wtedy możesz się zacząć bawić na porządnie kodem i ogólnie zaawansowanymi funkcjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 tyle co sobie przypominam to powinno dać sie takie coś w create: global.gwiazdki =30 albo: global.gwiazdki=30 A czym to się wg. Ciebie różni? @Tidżi dobrze napisał. Zostaw narazie kod ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się