nowy_user Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Witam wszystkich GmClanowiczów. Mam pytanie: Jak wygląda korzystanie z Gm Studio WEB ? Czy to jest właściwie ten sam program co GM proffesional tylko , zamiast create executable , mamy opcje create web version, po czym wrzucamy to na serwer? Jak wygląda w praktyce tworzenie gier webowych? I czy gry tworzone w GM studio na web są w miarę stabilne? Pytam ponieważ ta wersja kosztuje ponad 600 zł a to przecież niemało i lepiej się upewnić- chyba się ze mną zgodzicie :) Pozdrawiam! Miłego dnia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Gry są eksportowane w kod przeglądarkowy, gry odpalają się poprzez HTML5, są raczej niestabilne więc zaawansowana wiedza o GM'ie się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Czyli rozumiem że jak ktoś nie ma zaawansowanej wiedzy GM , to nie ma sensu zabierać się za GM Studio Web. Czy to samo tyczy się GM Studio Mobile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Nie mogę tutaj mówić za GMS2, ale w GM 1.4 kod wymagał optymalizacji żeby dobrze działać na wielu urządzeniach, więc powiedziałbym, że również. Nimniej problemy html5 i mobile się nie pokrywają. W HTML5 są po prostu bugi i trzeba się umiec z nimi obchodzić. W Mobile jest kwestia optymalizacji kodu pod jak największą ilość urządzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź. Jest to nieco bulwersujące, zważywszy na to ile pieniędzy kosztują powyższe programy. Musi chyba jeszcze dużo czasu upłynąć , zanim użytkownicy GMa będą mogli tworzyć gry na web i na tablety, a szkoda, bo w obecnych czasach popularność gier przeglądarkowych i mobile już dawno przebiła standardowe gry na PC. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Rzeczywiście do HTML5 trzeba mieć duże doświadczenie lub duża cierpliwość i wiedza. Inaczej nie wiele będzie działać jak trzeba przy większych projektach. Co do mobile to spokojnie możesz próbować. Nie wymaga raczej specjalnej wiedzy i trochę Cię Vader przestraszył z tego co widzę. Jemu chodziło że jeżeli chcesz dostosować do różnych rozdzielczości telefonów itp. to trzeba się trochę pobawić żeby wyglądało to profesjonalnie, ale bez tej wiedzy też spokojnie możesz tworzyć. Z mobile raczej nie ma zbyt wielu bugów. HTML5 odradzam wszystkim, bo to porażka. Mobile polecam każdemu kto potrafi zrobić chociaż najprostszą gierkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź, myślę że warto spróbować, ale chyba lepiej poczekać bo z oficjalnych cenników wynika, że GM studio 2 : Mobile będzie tańszy i cena będzie wynosiła 239 $ . W tej chwili koszt wersji mobile to 399 $ czyli prawie 1600 zł więc cena jest po prostu kosmiczna. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ogólnie wersja na HTML5 wymaga analizowania kodu i domyślania się czemu nie działa. Na przykład w wersji na Windowsa wszystko działa, a tutaj nie z jakiegoś powodu. Hiper tragedii nie ma, ale trzeba się domyślać :P Efekty cząsteczkowe orają grę, więc ich nie wolno używać Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Tak jak MaxGaming powiedział, Mobile nie jest złym rozszerzeniem, po prostu jest zaawansowany, niektóre rzeczy musisz samemu napisać, np. obsługę różnych wymiarów ekranów, też jeżeli gra ma działać na obu orientacjach to sam musisz się o to zatroszczyć, itd itp. W pewnym sensie są to rzeczy warte swojej ceny, bo jak ktoś sobie zrobi "framework" pod mobilkę, na przykład, która pokrywa brakujące funkcje, to potem może łatwo wielorazowo używać tego kodu do następnych projektów i mieć szybko zaprojektowane gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Jak masz telefon za 400zł to nie jest bulwersujące, że gra z GMS nie działa na nim szybko, tylko, że ten telefon działa wolno :) Poza tym - hej, 600zł w PL, ale w USA czy w UK to jest bardziej jak nasze 100-150zł :) A że mieszkasz w biednej Polszy... no cóż. W takim Kirgistanie to przez całe życie by na GMS nie zarobił. Btw. moduł Web/Mobile chyba za dolara był na Humble Bundle niedawno, co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 2/3 Twojej wypowiedzi to implikacja, że mam stary telefon i męczę się aby na nim działało. To strasznie słaba podstawa pod wypowiedź. To co napisałem jest wynikiem testów. Przeciętne telefony, a w każdym razie 2 lata temu kiedy testowałem, łamią się pod exportem na Androida z GM 1.x. Teraz może być już lepiej bo telefony są nowsze, ludzie pokupowali lepsze, a może Mobile z GMS 2 jest wydajniejsze. Edit: 100% Poza powyższą wypowiedzią: Czuje się urażony, że założyleś, że moje zdanie bierze się z mojego własnego telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Ja jestem amator totalny ale rok temu też kombinowałem ze zwiększeniem wydajności na androidzie (testowane było na 7 różnych urządzeniach o różnej mocy) i wyłącznie application surface zwiększało płynność dramatycznie,cała pozostała optymalizacja w zasadzie nie miała już sensu.Wtedy moja gra smigala bardzo plynnie nawet na zabytkowych modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 @I am Vader - ja mam telefon za 400zł ;) I wypowiedź była względem drugiego postu od nowy_user :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 o :) Poza tym - hej, 600zł w PL, ale w USA czy w UK to jest bardziej jak nasze 100-150zł :) A że mieszkasz w biednej Polszy... no cóż. Gnysek, problem w tym , że moduł mobile to 399 $ czyli nie 600 , a 1600 zł. Z gamemakera głównie korzystają osoby młodsze, uczące się w szkole, nie mające stałych dochodów. Nie wiem jak jest teraz , ale za moich czasów przeciętne kieszonkowe krajowe wynosiło 5 zł/tydzień czyli ok 20zł miesięcznie. Przy założeniu, że ktoś odkłada całe kieszonkowe, musiałby czekać prawie 7 lat - i nie wydać ani pensa na drożdżówkę czy na dziewczyny. Dziękuję za odpowiedzi. Muszę zatem przewertować co jakiś czas humble bumble i steama , może załapię się na jakąś promocję. Miłego weekendu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Gnysek, problem w tym , że moduł mobile to 399 $ czyli nie 600 , a 1600 zł. Z gamemakera głównie korzystają osoby młodsze, uczące się w szkole, nie mające stałych dochodów. Nie wiem jak jest teraz , ale za moich czasów przeciętne kieszonkowe krajowe wynosiło 5 zł/tydzień czyli ok 20zł miesięcznie. Przy założeniu, że ktoś odkłada całe kieszonkowe, musiałby czekać prawie 7 lat - i nie wydać ani pensa na drożdżówkę czy na dziewczyny. Dziękuję za odpowiedzi. Muszę zatem przewertować co jakiś czas humble bumble i steama , może załapię się na jakąś promocję. Miłego weekendu! Wiesz, samsungi galaxy też kosztują 2500zł, a używają ich dzieci w gimnazjach które nic nie zarabiają. Jak nie masz dobrej gry to tak naprawdę nie masz potrzeby kupowania takiego rozszerzenia - dla samej zabawy? Np. żeby na iPhone/iPadzie testować gry, mobilny eksport to najtańsza rzecz - musisz jeszcze mieć iPada/iPhona i Maca z XCode - koszt wynosi wtedy ~8000zł - więc to chyba jednak nie jest skierowane do dzieci :) A argument o tym, że z GM korzystają głównie młodsi jest wyssany z dupy. Nie znam ani jednej gry wydanej w GM której sprzedało się przynajmniej 500 sztuk na steam/appstore/google play którą zrobiła osoba niepełnoletnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Panowie, czyżby GM studio 1 zniknęło ze sklepów? Chciałem kupić pierwszą część GM studio bo z tego co pamiętam jej cena oscylowała ok 30 $ ale teraz wchodząc w sklep widzę tylko Studio 2 za niebagatelną kwotę: 99$ . Czy ktoś wie, gdzie kupię Gm studio 1 za jakąś sensowną kwotę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Nie ma. Sprzedaż została zakończona wraz z premierą GM:S2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Czy wie ktoś czy coś zmieniło się w GM studio 2? Bardzo chciałbym zrobić grę przeglądarkową, ale chłopaki napisali mi powyżej, że w GM studio 1 nawet nie ma sensu się za to zabierać, bo ten moduł jest całkiem skopany. Czy ktoś z Was wie jak to wygląda w drugiej części naszego cudownego programu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Nie wiem :P Natomiast GM Studio 1 HTML5 jest trochę skopane. No może mocno, ale można w tym gry robić normalnie, po prostu czasem pojawi się bug, który nie występuje nigdzie indziej i trzeba dochodzić czemu. Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Nie wiem tongue2.gif Natomiast GM Studio 1 HTML5 jest trochę skopane. No może mocno, ale można w tym gry robić normalnie, po prostu czasem pojawi się bug, który nie występuje nigdzie indziej i trzeba dochodzić czemu. Fervi Szkoda :( Miejmy nadzieję, że w dwójce to zmienili. Musimy tylko poczekać aż ktoś z Polskiej sceny GM zdecyduje się zapłacić kilka "klocków" za wątpliwej jakości moduł. Ktoś chce zabawić się w sapera? ... Ktokolwiek?....Anyone?...Tak jak myślałem :) Pozdrawiam i życzę udanego dnia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 W ostatniej wersji GMS2 i GMS 1.4 EA (Early access, ma numer 1.99.549) jest kilkadziesiąt fixów dla HTML5 i zaczyna to wyglądać dużo, dużo lepiej - oba game makery mają ten sam zestaw do kompilowania kodu, więc porównywalne gry dostaniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 @gnysek Ta wersja EA będzie faktycznie dla 1.4? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 A co, dla 2.0 ma być, skoro to jest dalej IDE w delphi? Normalny 1.4, tylko nie na stabilnym kanale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 8 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Hej, ostatnio miałem okazję testować GM Studio 1.4 HTML ( już po ostatniej aktualizacji ) i muszę przyznać że całkiem nieźle to wygląda, jestem pozytywnie zaskoczony póki co. Niestety nie korzystałem z tej wersji przed aktualizacją więc nie mam porównania, ale na + : + Możliwość szybkiego testowania, nie muszę wrzucać na serwer gry, mogę sobie odpalić ją z GMA tak jak każdy projekt w wersji windows + Nie trzeba poświęcać wielu godzin na konfigurację, przed wrzuceniem na WEBa wystarczy tylko szybki rzut okiem na Global Game Settings, i można właściwie przesyłać na serwer. + Niektóre funkcje działają identycznie jak w normalnej wersji + Po wrzuceniu na serwer gra wygląda tak samo na różnych komputerach, nie jest tak, że na jednym coś inaczej się wyświetla niż na innym. - Niektóre funkcje zachowują się naprawdę dziwnie i niestety jeśli ktoś stworzył cały projekt od podstaw w wersji windows i teraz go chce sobie eksportować do HTML5 to najprawdopodobniej wykrzaczy się mu wiele rzeczy i projekt nie będzie działał poprawnie. Podsumowując, pierwsze moje wrażenia są takie , że jeśli ktoś chce stworzyć grę w HTML5 to może niegłupim pomysłem jest zrobić tę grę w GMie , ale powinien od początku robić ją pod tę wersję, i powinno być ok. Takie są moje pierwsze wrażenia, jestem świadomy, że wraz z dłuższym korzystaniem GM HTML5 da mi nieźle w kość. Pozdrawiam, nowy_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się