MetalowyNerd Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witam. Jestem ciekaw, czy dałoby się zrobić tak, żeby przykładowo sprite obiektu A był rysowany nie na całym ekranie (jak to jest domyślnie), a tylko i wyłącznie na spricie obiektu/ów B. Myślę, że rozpocząłem dość ciekawy temat :). Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi, bo jest tu masa ludzi z potężną GML'ową wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Nie rozumiem.Albo to jakieś podchwytliwe pytanie albo czegoś tu nie ogarniam w pytaniu.Przecież możesz sobie wybrać gdzie sprite ma być rysowany np za pomocą GML draw_sprite(sprite, subimg, x, y); lub wielu wariantów tej funkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Chodzi o taki efekt jak rysowanie tylko w zaznaczeniu w edytorach graficznych(paint.net/photoshop), prawda? Jeśli tak, to wszystko już było, na każde pytanie odpowie ci internet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 1. stworz surface wymiarow sprite 2. na nim narysuj sprite 3. narysuj surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalowyNerd Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Chodzi właśnie o taki motyw, jak podpowiedział Dester, z tym, że bez shaderów. Dokładnie mam na myśli zamienienie wszystkich pikseli sprite'a danego obiektu na canvas, na którym będzie widoczny jakiś sprite innego obiektu (i będzie on widoczny tylko na tym canvasie/surfejsie). Ktoś coś czai xD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 No to tak jak viader napisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalowyNerd Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Jakiś przykład? To w końcu nie jest zwykły surface, a na pewno tu na forum przyda się to wielu ludziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Dester już dawno dał Ci idealne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Z tego co widze, rozwiązanie Destera to jest dokładnie kopiuj wklej i masz gotowe. Chociaż nie bardzo rozumiem kodu z main() samego shadera ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się