MetalowyNerd Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Witam. Odkąd zaktualizowałem GM:S'a (kilka dni temu), Gdy chcę skompilować projekt do wersji na Androida, otrzymuję błąd: FAILURE: Build failed with an exception. * What went wrong: Could not open cp_settings class cache for settings file 'Z:\settings.gradle' (C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings). > Timeout waiting to lock cp_settings class cache for settings file 'Z:\settings.gradle' (C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings). It is currently in use by another Gradle instance. Owner PID: unknown Our PID: 7932 Owner Operation: unknown Our operation: Initialize cache Lock file: C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings\cache.properties.lock * Try: Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output. BUILD FAILED Total time: 1 mins 16.665 secs cmd /c "subst /d Z:" Lint Build report available at C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache\Real Digger 6\Android_YYC\Default/com.AlgorytmicznyIndustries.Real_Digger\build\outputs\lint-results.html Create finished: 18:43:32 Nie rozumiem, w czym tkwi problem. Jeśli ktoś sobie z tym już poradził, albo wie, jak to zrobić, proszę o wskazówki. Oczywiście mam moduł eksportowania do pliku APK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Od początku. Czy kompilowałeś już wcześniej na androida? Zaktualizuj JAVĘ. Zaktualizuj SDK Zaktualizuj wtyczki których używasz Zaktualizuj GMA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Upewnij się że wszystko masz w wersji 32 bitowej to bardzo ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalowyNerd Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Niestety nic mi to nie pomogło, a odnośnie aktualizacji GMA, chodzi o GameMaker: Studio? Czy co coś, czego nie znam? Znów mi wyskoczył taki sam błąd. Tym razem wrzucę cały raport z kompilacji: Create started: 20:51:17 CreateTargetExe Start: 20:51:17 "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /llvmSource="C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC" /fU="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\a42065.txt" /c /m=llvm-android /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=4 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1763 /gn="RD 7" /td="C:\Users\User\AppData\Local\Temp" /cd="C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="192.168.47.1" /hprt="51268" /optionsini="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\RD 7.ini" /o="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100" "C:\Users\User\Documents\Gamemaker Studio\\RD 7.gmx\RD 7.project.gmx" Reading project file....finished. Compile Constants...finished. Remove DnD...finished. Compile Scripts...finished. Compile Objects...finished. Compile Timelines...finished. Compile Triggers...finished. Compile Rooms...finished. Compile Extensions...finished. Global scripts...finished. Final Compile...finished. Writing Chunk... GEN8 Writing Chunk... OPTN Writing Chunk... LANG Writing Chunk... EXTN Writing Chunk... SOND Writing Chunk... AGRP Writing Chunk... SPRT Writing Chunk... BGND Writing Chunk... PATH Writing Chunk... SCPT Writing Chunk... GLOB Writing Chunk... SHDR Writing Chunk... FONT Writing Chunk... TMLN Writing Chunk... OBJT Writing Chunk... ROOM Writing Chunk... DAFL Writing Chunk... TPAGE Writing Chunk... CODE Writing Chunk... VARI Writing Chunk... FUNC Writing Chunk... STRG Writing Chunk... TXTR 0 Compressing texture... writing texture texture_0.png... Writing Chunk... AUDO Using NDKDir = C:\android-ndk-r9 Using PlatformDir = C:\android-ndk-r9\platforms\android-14 Using ARMToolChain = C:\android-ndk-r9\toolchains\arm-linux-androideabi-4.8\prebuilt\windows-x86_64 Using X86ToolChain = C:\android-ndk-r9\toolchains\x86-4.8\prebuilt\windows-x86_64 Using MIPSToolChain = C:\android-ndk-r9\toolchains\mipsel-linux-android-4.8\prebuilt\windows-x86_64 saving file C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\RD 7.droid Build for architecture - armv5 linking libyoyo.so -g -target armv5te-none-linux-androideabi -Wl,-soname,"C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\armeabi\libyoyo.so" -shared --sysroot="C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-arm" -Wl,--whole-archive "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\armeabi\libyoyo.a" "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\armv5\lib\libyoyo.a" -Wl,--no-whole-archive "C:\android-ndk-r9\sources\cxx-stl\stlport\libs\armeabi\libstlport_static.a" -L"C:\android-ndk-r9\toolchains\arm-linux-androideabi-4.8\prebuilt\windows-x86_64\lib\gcc\arm-linux-androideabi\4.8" -Wl,--no-undefined -Wl,-z,noexecstack -L"C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-arm\usr/lib" -lGLESv1_CM -ldl -llog -lz -L"C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\armv5\lib" -lc -lm -o "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\lih2p10o.a1k" Build for architecture - armv7 linking libyoyo.so -g -target armv7-none-linux-androideabi -Wl,-soname,"C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\armeabi-v7a\libyoyo.so" -shared --sysroot="C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-arm" -Wl,--whole-archive "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\armeabi-v7a\libyoyo.a" "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\armv7\lib\libyoyo.a" -Wl,--no-whole-archive "C:\android-ndk-r9\sources\cxx-stl\stlport\libs\armeabi-v7a\libstlport_static.a" -L"C:\android-ndk-r9\toolchains\arm-linux-androideabi-4.8\prebuilt\windows-x86_64\lib\gcc\arm-linux-androideabi\4.8" -Wl,--no-undefined -Wl,-z,noexecstack -L"C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-arm\usr/lib" -lGLESv1_CM -ldl -llog -lz -L"C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\armv7\lib" -lc -lm -o "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\lw3xuamo.ei1" Build for architecture - x86 linking libyoyo.so -g -target i686-none-linux-android -Wl,-soname,"C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\x86\libyoyo.so" -shared --sysroot="C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-x86" -Wl,--whole-archive "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\x86\libyoyo.a" "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\x86\lib\libyoyo.a" -Wl,--no-whole-archive "C:\android-ndk-r9\sources\cxx-stl\stlport\libs\x86\libstlport_static.a" -L"C:\android-ndk-r9\toolchains\x86-4.8\prebuilt\windows-x86_64\lib\gcc\i686-linux-android\4.8" -Wl,--no-undefined -Wl,-z,noexecstack -L"C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-x86\usr/lib" -lGLESv1_CM -ldl -llog -lz -L"C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android" -lc -lm -o "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\cwqf4ry4.xhl" Build for architecture - mips linking libyoyo.so -g -target mipsel-none-linux-android -Wl,-soname,"C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\mips\libyoyo.so" -shared --sysroot="C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-mips" -Wl,--whole-archive "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_62671\gm_ttt_68100\lib\mips\libyoyo.a" "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android\mips\lib\libyoyo.a" -Wl,--no-whole-archive "C:\android-ndk-r9\sources\cxx-stl\stlport\libs\mips\libstlport_static.a" -L"C:\android-ndk-r9\toolchains\mipsel-linux-android-4.8\prebuilt\windows-x86_64\lib\gcc\mipsel-linux-android\4.8" -Wl,--no-undefined -Wl,-z,noexecstack -L"C:\android-ndk-r9\platforms\android-14\arch-mips\usr/lib" -lGLESv1_CM -ldl -llog -lz -L"C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC\Android" -lc -lm -o "C:\Users\User\AppData\Local\Temp\cet1qjkc.tuc" Stats : GMA : Elapsed=118849,7978 Stats : GMA : sp=41,au=0,bk=0,pt=0,sc=0,sh=0,fo=1,tl=0,ob=12,ro=1,da=0,ex=0,ma=2,fm=0x8280860 cmd /c "subst Z: "C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache\RD 7\Android_YYC\Default" && Z: && cd \com.AlgorytmicznyIndustries.Real_Digger && "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew" assembleRelease lint " FAILURE: Build failed with an exception. * What went wrong: Could not open cp_settings class cache for settings file 'Z:\settings.gradle' (C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings). > Timeout waiting to lock cp_settings class cache for settings file 'Z:\settings.gradle' (C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings). It is currently in use by another Gradle instance. Owner PID: unknown Our PID: 5592 Owner Operation: unknown Our operation: Initialize cache Lock file: C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings\cache.properties.lock * Try: Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output. BUILD FAILED Total time: 1 mins 13.948 secs cmd /c "subst /d Z:" Lint Build report available at C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache\RD 7\Android_YYC\Default/com.AlgorytmicznyIndustries.Real_Digger\build\outputs\lint-results.html Create finished: 20:54:49 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 a usuń z dysku to: C:\Users\User\.gradle\caches\2.10\scripts\settings_2j6t6624hupzb05nxhziyeqiu\cp_settings\cache.properties.lock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Problem jest powszechny, pisałem z 2osobami które po aktualizacji nie mogą kompilować do androida- do tego GooglePlayService świruje. Cały dzisiejszy dzień nad tym siedziałem , pomogło ustawienie jak w tym temacie: https://forum.yoyogames.com/index.php?threa...549/#post-59675 + kilka innych w SDK (aczkolwiek nie jestem pewien do końca bo patrzyłem tylko jaki error wyskakuje i instalowałem daną aktualizację) I nagle niespodziewanie zaczeło wszystko działać-tworzy się działający APK, mimo że na końcu wyskakuje abstrakcyjny błąd którego wcześniej nigdy nie było "error: no devices/emulators found" Ważne że działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalowyNerd Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 I am Lord - nie wiem, czy to dzięki Tobie, czy nie, ale zrobiłem tak, jak mówiłeś i dodatkowo od razu wyczyściłem cache w GM:S'ie, klikając na ikonkę miotełki. Teraz działa dobrze, tylko wcześniej nie zauważyłem, żeby GM:S tworzył jakiś dodatkowy dysk "Z" podczas kompilacji na andka. Gdy włączam kompilację do pliku APK, i jednocześnie mam otwartego Eksplorera z widokiem na moje dyski (Mój Komputer), po chwili pojawia mi się dodatkowy dysk o nazwie "Z", który ma pojemność 244 GB xd, nie wiem, o co kaman, ale tego wcześniej nie było, dopiero po aktualizacji GM:S'a to zauważyłem. Ignatus - sorki, akurat nie skorzystałem z Twojej pomocy, bo zawsze wszystko robię tak, jak się czyta, od góry, a pierwszy był I am Lord i to pomogło, jednak na pewno jeśli nie wskazówki I am Lord'a, to Twoje pomogą innym ludziom na forum ;). Dziękuję Wam za pomoc, pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się