Skocz do zawartości

Ocult


Fervi_

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Ocult

 

Gatunek: Gra karciana dla dorosłych

 

Opis:

Uwaga, gra jest w stanie pre-techdemo. Została wydana, by poznać Wasze opinie, propozycje i oceny.

 

Gramy jednym z magów (w trybie deweloperskim to bez różnicy, bo i tak "mag, którym gramy" jest OP). Naszym celem jest pokonać drugiego maga w grze karcianej dla dorosłych.

 

Są 3 rodzaje kart: Summony (takie potwory), Czary i Bronie. Aby przyzwać coś musimy odpowiednio zapłacić (zasada równomiernej wymiany) - swoim życiem (czyli punktami życia).

 

Można użyć karty raz na turę (wyjątkiem na razie [w tej wersji] jest Forgiven Draw i Doppelganger), a następnie naciskając na "środkową" kartę (czyli miejsce, gdzie karta poleciała) ustawiamy następną turę.

 

Oczywiście na pierwszy rzut oka - gra jest prosta (i na razie jest), ale w międzyczasie mają powstać pewnego rodzaju urozmaicenia; duża gama kart-czarów (które urozmaicą grę), chcemy wprowadzić Spell Countery (niektóre efekty będą wymagać tego - np. [efekt wymyślony na poczekaniu, pewnie nie zostanie zaimplementowany] - zbierz 50 spell counterów. Jeśli masz tyle to wygrałeś (przy czym zebranie spell counterów ma być "ciężkie").

 

Kolejnym urozmaiceniem mają być Statusy (są zaimplementowane, ale nie sprawdzone, więc nie działają na razie) - Będziesz mógł zrobić: Stun (czar magiczny nie może zostać użyty), Seal (nie można przyzwać potwora) i Disarm (broni). Te efekty mogą się grupować, w sensie można mieć Stun i Disarm. Jednak działa to przez jedną turę.

 

Utrudnieniem co do broni są statystyki. Każda broń ma statystykę Strenght i Dexterity i każdy mag ma STR i DEX. Aby aktywować kartę poprawnie, musisz mieć takie same lub wyższe statystyki. W tej wersji każdy ma "OP wersję", więc może każdą broń aktywować.

 

Prawdopodobnym mikro celem jest losowość. W zależności od rzutu kostki czy monety (czy innego medium) może się stać taki efekt, a nie inny.

 

Kolejną fajną modyfikacją jest możliwość zmiany siły graczy. Taką kartą demo jest Doppelganger, która podwaja każdą statystykę (czyli jak gracz atakuje za 100, to po aktywacji karty na czas tury - za 200).

 

Kolejną ważną cechą gry ma być zasada "niewybaczalności" [ja to tak nazywam]. Gra nie wybacza. Grając w potwory pojedynków nie możesz aktywować karty (w grze) jeśli nie spełniasz warunków. U nas możesz - stracisz życie "na przyzwanie karty", ale nic się nie stanie (nie zadziała efekt).

 

PAMIĘTAJ: Gra nie jest skończona i jeszcze karty będą modyfikowane, by sprostać oczekiwaniom balansu postaci. Chcemy by fani gry mogli cieszyć się w pełni grą.

 

PAMIĘTAJ 2: Gra jest w stanie "w jakim jest". Nie jest to efekt końcowy, ale w jakimś stopniu odzwierciedla "ostateczną formę". Więc nie czepiaj się, że np. obrazki kart to szkice ołówkiem :P (znaczy możesz ocenić czy są ładne :P)

 

PAMIĘTAJ 3: Ty jesteś graczem 1, komputer - 2. Możesz napisać czy AI komputera jest całkiem dobre (raczej nie, bo pisane na szybko) - ale określi czy na początek się nadaje.

 

PAMIĘTAJ 4: Niektóre efekty kart mogą nie działać tak jak jest napisane w ich opisie. Całość kodu kart i opisów będzie weryfikowana ponownie.

 

Wasza opinia ma określić z jakim zaangażowaniem powinniśmy iść w projekt i czy ma szanse na komercyjną popularność (w jakimś stopniu oczywiście).

 

Autorzy:

Programowanie: Fervi

Fabuła: Fervi + Labracadabrador (na razie brak, ale powstają pomysły)

Grafika: Labracadabrador

Muzyka: Labracadabrador + brat jego :P

Play:

Windows:

http://pingwinek.net/ocult/ocult-win.zip

 

Linux:

http://pingwinek.net/ocult/ocult32.7z

 

Android:

http://pingwinek.net/ocult/ocult.apk

 

 

Chciałem podziękować Danielusowi za pomoc w znajdywaniu funkcji, w opracowywaniu różnych rozwiązań i za miłe rozmowy :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra się nie dopasowuje do rozmiaru okna. U mnie przez to jest niegrywalna bo muszę przesuwać suwakami.

 

Gra domyślnie odpala się w fullscreen. Do okna się nie dopasowuje, chyba - że w takim odpalisz ...

 

Pomyślę jak to rozwiązać, jednak na to rozwiązanie wpadłem, bo GM się burzył przy zmianie rozdziałki i nie wiedziałem co zrobić (Danielus też nie wiedział)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wersja Techdemo się ukazała :)

 

Wprowadza na pewno statusy, parę kart więcej (jedną muszę przejrzeć, bo chyba nie działa do końca prawilnie), kod został przerobiony, troszkę usprawnień.

 

Windows:

http://pingwinek.net/ocult/ocult-win.zip

 

Linux:

http://pingwinek.net/ocult/ocult32.7z

 

Android:

http://pingwinek.net/ocult/ocult.apk

 

Proszę o oceny (najlepiej pisane - co się podoba, co nie)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutorial wprowadzamy w nowej wersji (alpha) ...

Tracisz, jest to wyjaśnione w pierwszym poście - musisz poświęcić krew, by wezwać coś.

Stun itd. zapalają lampki. Wtedy jak ktoś kto ma Stun - nie może rzucić znaków (czarów)

Potwory nie mają ataku i obrony, tylko koszt i atak xd

Punkt 5.

 

Będzie ;)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@Nikas

Niestety GM z Linuksowym Exportem nie ma zaimplementowanego Full Scale ...

 

Przechwycenie_obrazu_ekranu_20162dcb7.png

 

Fervi

 

o, jakie paskudne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie w tej grafice nie podoba mega monokolor - czerń i czerwień, taka w jednym odcieniu, taka podstawowa czerwień, taka jak kreskówkowe jabłuszko. Krew jest ciemniejsza, a ogień i piekło, czy magma, czy cokolwiek tak nie miało być - zawierają wiecej żółtego. Do tego nagle te ramki, taka zieleń i cytrynka...

 

Taka szybka podmalowka o co mi chodzi w kolorach.

 

Co do gameplayu sie nie wypowiem, bo w ogole nie ogarniam co sie dzieje.

 

podmal2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie wiem czy gra nadal powstaje, ale i tak napiszę parę słów. Przydałyby się w grze jakieś dźwięki, jakiś odgłos w przypadku użycia karty itd. Muzyka pomimo że nie najgorsze to chyba średnio pasuje do takiej gry. Przydało by się coś bardziej powolnego, by człowiek mógł się skupić. Bez jakiegoś tryby samouczka to będzie ciężko kogoś przyciągnąć do gry. Jako były fan karcianek tutaj się jednak nieodnalazłe, nie wiem jakie są zasady gry, co dana karta robi itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Nie wiem czy gra nadal powstaje, ale i tak napiszę parę słów. Przydałyby się w grze jakieś dźwięki, jakiś odgłos w przypadku użycia karty itd. Muzyka pomimo że nie najgorsze to chyba średnio pasuje do takiej gry. Przydało by się coś bardziej powolnego, by człowiek mógł się skupić. Bez jakiegoś tryby samouczka to będzie ciężko kogoś przyciągnąć do gry. Jako były fan karcianek tutaj się jednak nieodnalazłe, nie wiem jakie są zasady gry, co dana karta robi itp itd.

 

Gra powstaje, ma dźwięki (podstawowe), ma też tutorial. Demo w ciągu tygodnia mam nadzieję.

 

Zacząłem pisać na Steem przy okazji tekst jak powstała gra (w bólach i męczarniach? XD). Tekst podzielony będzie na części, bo kompletujemy materiały, a przy okazji robimy inne projekty (jak OpenYGO)

 

Tutaj wersja polska artykułu:

https://steemit.com/polish/@fervi/tworzenie-occulta-1

 

Tutaj po angielsku (można koledze dać jak powstają gry w bólach)

https://steemit.com/gamedev/@fervi/occult-story-1

 

Fervi

 

PS. Chyba muszę zmienić awatar ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...