Stanley Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Witam! Jako, ze zaczynam dopiero przygode z tworzeniem i programowaniem chcialbym zapytac juz dswiadczonych programistow jak i tych zaczynajacych, czy aby tworzyc gry powinienem oprocz przestudiowania poradnikow z FAQ, oraz potrenowania (tworzenia gier z przykladu), rowniez znac inne jezyki pogramowaina np. C++ itd? Dokladnie chodzi o to, czy jezeli nie znam zadnych podstaw to czy bede w stanie stworzyc swoja wymarzona gre? Pozdrawiam, Stanli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Jeśli chodzi o mini-gierkę to raczej tak, ale lepiej kodów się uczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 A jezeli chcialbym stworzyc gre RPG to czy jestem w stanie zajac sie takimi sprawami z poczatku, jak mapa, postac glowna, potwory, czary, skille, grafika, i jakies takie podstawy rozne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Nie, zapoznaj się z historią gier i próbuj stworzyć gry z początku ery gier komputerowych. Na początek coś prostego jak PONG, asteroids, breakout, pac-man. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Nie potrzebujesz znać żadnych języków, wszystko ładnie jest opisane w helpie. A jeszcze lepiej w dołączonych do GM Studio tutorialach. Na początek zapoznaj się z podstawami języka GML: http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...view/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Możesz się zająć- ale będzie to zapewne bardzo marne- o czym się przekonasz za pół roku,kiedy spojrzysz co robiłeś i zrobisz potężny facepalm.Ja nadal bardzo mało umiem ale coś tam już ogarniam i uczyłem się tak: 1.Filmiki z YT (szczególnie HeartBeast i Shaun Spalding mi pasowały) 2.Książki w PDF (najlepiej wspominam tę od HeartBeast) 3.Przykłady z samouczka GM 4.Próba robienia czegoś w 100% swojego- jak najmniej ambitnego-ale zrobionego od A do Z 5.https://docs.yoyogames.com/ - czytanie calego i proba ogarniecia co i jak Mi zajeło pół roku żeby cokolwiek samodzielnie myśleć w GML jako tako- ale nie miałem wcześniej styczności z programowniem i talentu do tego także brak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Historia gier w sensie wikipedia, czy posciagac gotowe gry i popatrzyc jak wygladaja kody? Znajde moze na forum jakis poradnik typu "od zera do mistrza programera"? O wlasnie panowie, o cos takiego mi dokladnie chodzilo, nie pomyslalem o youtubach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Historia gier w sensie wikipedia, czy posciagac gotowe gry i popatrzyc jak wygladaja kody? Znajde moze na forum jakis poradnik typu "od zera do mistrza programera"? O wlasnie panowie, o cos takiego mi dokladnie chodzilo, nie pomyslalem o youtubach.. Historia gier, w sensie spójrz jak wyglądały gry na NESa, Gameboya, Amige czy inne urządzenia i spróbuj napisać podobną, albo identyczną. Zacznij od języka, jeśli nie zrozumiesz mechanizmów jakimi rządzi się język, to daleko to nie zajedziesz. Poczytaj o zdarzeniach w Game Makerze. Dowiedz się, czym jest funkcja, zmienna, obiekt, algorytm, tryb warunkowy, pętla, typy zmiennych. https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 Oczywiście nauka języka wraz z przerabianiem prostych tutoriali będzie fajniejsza. Ale rób przy tym testy, zmieniaj wartości zmiennych, eksperymentuj, wtedy najwięcej zrozumiesz. Przeczytaj artykuły z tej strony, możliwe że gdzieś w internecie są też lepsze, ale te na początek starczą. Jeśli nauczysz się podstaw języka, nauczysz się wprowadzać obiekty w ruch i rysować ich tekstury, wykrywać kolizje oraz obsługiwać klawiature/mysz to nic nie stoi na przeszkodzie żeby napisać prostą gierke. Żeby stworzyć wymarzoną gre, trzeba doświadczenia i sporego nakładu pracy, programowanie gier nie jest prostym zadaniem więc zacznij od czegoś prymitywnego. Z czasem wyrobisz sobie odpowiedni sposób myślenia i nie będziesz miał problemu z tworzeniem bardziej zaawansowanych algorytmów i gier. Staraj się robić jak najwięcej sam, jak czegoś nie wiesz, daj sobie czas, pomyśl. Jak się nie uda, stwierdzisz że nie masz odpowiedniej wiedzy to dopiero szukaj gdzieś pomocy. I nie radze kopiować bezmyślnie czyjegoś kodu, niektórzy tak robią i nic z tego nie wynoszą. Jeśli już, to go postaraj się go zrozumieć, jeśli Ci się to uda to co stoi na przeszkodzie, żeby napisać własny i przyswoić zdobytą wiedze? I nie mówie, z kopiowania czyjegoś kodu możesz coś wynieść, ale tylko jeśli coś od siebie do niego dołożysz, albo będziesz go edytował żeby zobaczyć jak działa. To też nie jest złym pomysłem, ale nie kopiuj bezmyślnie. Jeśli chcesz kiedyś stworzyć gre marzeń, to pamiętaj że potrzebujesz też grafik, muzyki, efektów i wielu innych. Na pewno samemu nie będzie łatwo nad nią pracować, więc warto znaleźć kogoś kto Ci w tym pomoże. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Jeśli to am być dobra gra musisz znać nie tylko programowanie, ale również znać się na designie gier. Mechanika, balans, stopniowanie trudności, wygodne sterowanie, uczciwy gameplay, intuicyjność... przed Tobą długa droga ale warta zachodu. Tak jak mowil uzjel zacznij od rekreacji prostych gier ery retro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 I radziłbym od razu wkuwać na siłę w siebie nawyk kończenia projektów-dlatego trzeba zacząć od czegoś ultra prostego-ale zrobić całe,od intro po highscore. Bo potem możesz być geniuszem gamedevu ale do końca życia błądzić po limbo z potencjalnymi hitami które nigdy nie zostaną dokończone.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się