Pręcik Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Witam jak zrobić by po stworzeniu obiektu losowo wybrał jeden z obrazów w sprite. Próbowałem zastosować tu GML image_index = choose (0,1,2,3,4,5,6,7..) ale niestety nie działa. Poza tym jest ograniczenie do 15 fragmentów w nawiasie, a ja mam aż 53 grafiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Zależy czy twoje grafiki to image czy subimage. Jeżeli to subimage (czyli kilka grafik w jednym sprite) to twój kod by działał. image_index określa aktualny subimage czyli jakby klatkę animacji. sprite_index pozwala na przypisanie całego sprite do obiektu. W choose() musisz podawać całe nazwy grafik. Ale jest fajna sztuczka którą Cię nauczę: GML sprite_index=spr_pierwsza_z_losowych_grafik + irandom(ile jest losowych grafik) W ten sposób nie masz limitu 16 z choose. Warunek jest taki że grafiki muszą być ułożone jedna po drugiej w drzewku asobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 GML image_speed=0; image_index=irandom(53); Wiem, że jest jakaś funkcja, która łączy w sobie te dwie, ale nigdy jej nie pamiętam, a nie ma jej w dokumentacji. Threef, napisał jeden z losowych obrazków w sprite, czyli chyba chodzi o image_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 to są subimage i niestety nie działa, zamiast wybrać jakiś losowy przelatują z wielką prędkością :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 To wstaw kod w create wtedy wylosuje Ci tylko raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 ok dzięki teraz działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 GML image_speed=0; image_index=irandom(53); Wiem, że jest jakaś funkcja, która łączy w sobie te dwie, ale nigdy jej nie pamiętam, a nie ma jej w dokumentacji. Threef, napisał jeden z losowych obrazków w sprite, czyli chyba chodzi o image_index. image_single Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się