pankracy Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Cześć wszystkim powiedzcie mi jakiej innej funkcji użyć bo variable_global_exists nie działa w game maker studio creater GML kursor=0; if !variable_global_exists('gamepad_mode') { global.gamepad_mode=false; //gamepad jest wylaczony global.gamepad_a=5; //klawisz A global.gamepad_d=6; //klawisz D global.gamepad_space=3; //klawisz Spacja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Nie ma. To co piszesz to nie jest dobra metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Co chcesz osiągnąć tym sposobem? Chcesz, żeby za każdym uruchomieniem gry było trzeba pada włączać, czy jak raz się zmieni, to na zawsze zostaje do odwołania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Dokładnie chce osiągnąć żeby gamepad jak jest raz ustawiony,to żeby tak zostało Kaktusie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Wykorzystaj do tegp np plik ini. Gdy gracz będzie przełączał pomiędzy klawiaturą a padem to to zapisuj, a przy odpaleniu gry sprawdź, jaka wersja jest wybrana ;) Twoja metoda nic nie da, bo i tak za każdym wejściem do gry globalne są usuwane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Wykorzystaj do tegp np plik ini. Gdy gracz będzie przełączał pomiędzy klawiaturą a padem to to zapisuj, a przy odpaleniu gry sprawdź, jaka wersja jest wybrana ;) Twoja metoda nic nie da, bo i tak za każdym wejściem do gry globalne są usuwane. Dzięki ,czyli zapis do ini;) coś jak save;) ok no dobra moja metoda lipna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Dzięki ,czyli zapis do ini;) coś jak save;) ok no dobra moja metoda lipna Ok z ini sobie poradzę,ale powiedzcie mi...bo w gm 8.1 działa idealnie ten przykład od gnyska natomiast już w studio próbuje zamiast variable_global_exists('gamepad_mode') przypisać zmienną gamepad_mode tylko muszę źle to robić,bo kiedy podpiąłem gamepad..zmienia mi przyciski,ale to nic nie daje,bo jak już zaczynam grać,to gamepad nie reaguje... a w gm 8.1 działa kod idealnie.i gamepad też ładnie działa.. tutaj cały kod gamepada w create obj_menu GML kursor=0; if !variable_global_exists('gamepad_mode') { global.gamepad_mode=false; //tutaj gamepad wylaczony global.gamepad_a=5; //przycisk A global.gamepad_d=6; //przycisk D global.gamepad_space=3; //przycisk Spacja //zywamy domyslnych z pada czyli x-axis,strzalek nie definiujemy } draw GML draw_set_color(c_white); draw_set_alpha(0.3); draw_rectangle(20,100+(kursor*30),200,120+(kursor*30),false); draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(1); draw_text(20,100,'>> Graj'); draw_line(20,100,200,100); draw_line(20,120,200,120); draw_text(20,130,'>> Konfiguruj Pada'); draw_line(20,130,200,130); draw_line(20,150,200,150); draw_sprite(spr_gamepad,global.gamepad_mode,20,20); if global.gamepad_mode==false { draw_set_color(c_blue); draw_set_alpha(1); draw_text(80,28,'Pad nieaktywny'); } press ENTER GML if kursor=0 { instance_create(0,0,obj_pad_sim); // Symulujemy nacisniecie klawiszy room_goto_next(); } else { instance_create(0,0,obj_pad_cfg); instance_destroy(); } press UP GML kursor=!kursor; press DOWN GML kursor=!kursor; obj_pad_sim z zaznaczonym persistent create GML // Zaznaczamy PERSISTENT //ustawiamy,ze na razie zaden klawisz nie jest wcisniety is_a=false; is_d=false; is_space=false; is_up=false; is_down=false; is_left=false; is_right=false; step GML if global.gamepad_mode=true { //A if joystick_check_button(1,global.gamepad_a) { is_a=true; keyboard_key_press(ord('A')); } else if is_a=true { is_a=false; keyboard_key_release(ord('A')); } //D if joystick_check_button(1,global.gamepad_d) { is_d=true; keyboard_key_press(ord('D')); } else if is_d=true { is_d=false; keyboard_key_release(ord('D')); } //SPACJA if joystick_check_button(1,global.gamepad_space) { is_space=true; keyboard_key_press(vk_space); } else if is_space=true { is_space=false; keyboard_key_release(vk_space); } //up if joystick_direction(1)==vk_numpad8 { is_up=true; keyboard_key_press(vk_up); } else if is_up=true and joystick_direction(1)<>vk_numpad7 and joystick_direction(1)<>vk_numpad9 { is_up=false; keyboard_key_release(vk_up); } //down if joystick_direction(1)==vk_numpad2 { is_down=true; keyboard_key_press(vk_down); } else if is_down=true and joystick_direction(1)<>vk_numpad1 and joystick_direction(1)<>vk_numpad3 { is_down=false; keyboard_key_release(vk_down); } //left if joystick_direction(1)==vk_numpad4 { is_left=true; keyboard_key_press(vk_left); } else if is_left=true and joystick_direction(1)<>vk_numpad7 and joystick_direction(1)<>vk_numpad1 { is_left=false; keyboard_key_release(vk_left); } //right if joystick_direction(1)==vk_numpad6 { is_right=true; keyboard_key_press(vk_right); } else if is_right=true and joystick_direction(1)<>vk_numpad9 and joystick_direction(1)<>vk_numpad3 { is_right=false; keyboard_key_release(vk_right); } //8 axis } draw GML draw_sprite_ext(spr_gamepad,0,0,0,1,1, direction,c_white,0.2); tam jeszcze jest jeden obiekt,ale on nie ma takiego już znaczenia jak te tu wyżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Nie wykluczam, że się mylę, ale nie ma coś nie tak w gmie, że pada trzeba podłączyć przed włączeniem gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Tak, tak jest. I poza tym: GML if !variable_global_exists('gamepad_mode') { global.gamepad_mode=false; //tutaj gamepad wylaczony global.gamepad_a=5; //przycisk A global.gamepad_d=6; //przycisk D global.gamepad_space=3; //przycisk Spacja //zywamy domyslnych z pada czyli x-axis,strzalek nie definiujemy } Miałeś to zrobić na ini, a nie znów ta funkcja, ona jest taka...bezużyteczna? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się