Skocz do zawartości

Zablokowane Magi - doskonała gra strategiczna pełna magii


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ech... a czy wszycy, którzy uważają, że kolumny nie pasują, widzieli screen po retuszu - tam kolumny są połączone z resztą ramki (bez nachodzenia)?

Ja widziałem tylko ten drugi xd

Swoją drogą - na GMC jest temat kolesia, który opisuje swoje jako producenta komercyjnej gierki. Pisze jak szuka wydawców i zaczyna rozkręcać interes. Nawet ciekawie sie to czyta i myślałem, żeby po wszystkim napisać podobną rzecz na GMclan.

Zawsze można by się czegoś nauczyć no i był by pozytywny przekaz, że jednak "da radę" smile2.gif.

Zainteresowani?

Czemu nie, przydałyby się na GMClan artykuły z pokroju profesjonalnych dla profesjonalistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w sumie więcej głosów jest na kolumny (potem policzę dokładniej). Na Indiegamer wszyscy opowiedzieli się za kolumienkami - a Ci ludzie zwykle znają się na projektowaniu. Hmm najlepsze, że ja sam najpierw wolałem bez, a teraz mi się zmieniło :P. W sumie obie opcje mają swoich zwolenników, więc obie muszą być w miarę dobre i wybór nie powinien zaszkodzić grze.

 

Jestem tylko ciekaw co Naheer uważa - on ma nosa do takich spraw :).

 

A co do artykułu - to raczej nie byłby "profesjonalny dla profesjonalistów" tylko "od amatora, któremu się udało (jeśli się uda ;)) do innych amatorów". Tak żeby pokazać nowicjuszom, że z ich hobby da się coś wyciągnąć i jak się to z grubsza robi. No i żeby udowodnić, że gierki na GM to gry jak każde inne.

Tak wyglądał ten temat na GMC i muszę przyznać, że mnie na przykład bardzo zmotywował.

 

No ale to dopiero po pierwszych sprzedanych kopiach - a do tych jeszcze trochę czasu zostało, mimo wszystko ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TeeGee właśnie dlatego, ze swiatlo pada z innej strony to innym sie wydaje, ze one nie pasują do reszty i wcale im sie nie dziwie.

 

PS Czekam na grę od Nashera, jesli pomysl i grywalnosc jest tak dobra jak grafika, którą widziałem na screenach to będzie pogrom i chylę czoła, ale póki co o rozgrywce nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im nie pasuje do reszty interfejsu, a nie do areny. A na cały interfejs światło pada z jednej strony.

Zresztą nawet w wersji bez kolumn światło jest takie samo (i inne niż na arenie).

 

Widziałeś kiedyś grę w której światło ze świata gry wpływa na wygląd interfejsu? Przecież właśnie o to chodzi, żeby te dwie płaszczyzny się od siebie odróżniały.

 

PS. Zgadzam się co do gry Nasheera - jeśli będzie tak dobra jak screeny, to czapki z głów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiatlo pada z innej strony to innym sie wydaje, ze one nie pasują do reszty

 

z ust mi to wyjąłeś. I są ciut za ciemne (a w zasadzie za duży kontrast) Poza tym po retuszu wyglądają płasko, przez to, że zlewaja się z resztą panelu. Gdyby nie obręcze wygladały by jak paski...

 

Zresztą jak chciałeś bez smoczków to trza było dać znać wysłał bym Ci wersję bez nich :)

Jest TU bo imageshack cosik nie rabotajet...

Pokombinuj może z nią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to i tak ta sama kolumna - czy z odciętymi smoczkami przeze mnie, czy przez Ciebie :D.

 

Co wy tak z tym światłem na UI - spójrzcie na przykład na Diablo 2 - czy cienie na planszy zgadzają się z tymi z UI? Nie. A w Baldursach? Nie. A w Oblivionie - czy słońce oświetla paski HP? Nie. A w dowolnej innej grze? Nie.

 

Przecież UI to kompletnie inny plan niż pole gry. Gdyby światło padało na niego identycznie, to wyglądałby jak element scenografii i powodował dziwne wrażenie.

 

Tak czy inaczej - muszę w kończu się zdecydować, którą wersję "pieścić" dalej i chyba jednak będzie ta z kolumnami (czy też paskami, bo teraz są faktycznie bardziej płaskie). Większość się jednak opowiedziała za nimi.

 

Ktoś na GMC mi to bardzo ładnie uzasadnił - bez "kolumn", prawy panel wygląda jak jakaś tabelka i przytłacza ilością literek/cyferek. Filary negują ten efekt. Przyjrzyjcie się screenowi - cos w tym jest i muszę przyznać, że mnie najbardziej przekonało (+ opinie z indiegamer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym światłem to jest jak z kłócącymi się kolorami, np czerwony i zielony, niby nic z nimi nie jest nie tak, ale podswiadomie cos czlowiekowi nie pasuje jak sie je zestawi i tutaj jest podobnie, niby dwie odmienne czesci gry, GUI i arena, ale jednak sie kłócą gdy sie patrzy na obraz całej gry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quetz, a we wszystkich pozostałych grach Ci to przeszkadza?

 

Moim zdaniem już przesadnie marudzicie ;). Jakbym zmienił światła, to co innego by wam nie pasiło.

Ja wiem, że im wyższa ogólna jakość - tym większe wymagania i powinienem to jako komplement traktować. Tyle że uważam, iż jest już całkiem nieźle i chciałbym wreszcie zacząć posuwać się dalej.

 

EDIT: @up - okej pokombinuję - może będzie faktycznie lepiej. W sumie i tak będę jeszcze jakieś kosmetyczne poprawki robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, chciałem się pochwalić nad czym obecnie pracuję i wrzucić trochę info na temat planowanych ulepszeń w grze.

 

Jak już wiecie, większość ludzi z rozmaitych forów (+ moi znajomi) zadecydowała o wyborze opcji numer 1 (tej z kolumnami). Dopieszczam jej ostatnie aspekty i niedługo powinienem was uraczyć screenem z gotowy nowym interfejsem. Muszę powiedzieć, że na mnie (i na innych, którym go pokazywałem) robi bardzo dobre wrażenie.

 

W miedzyczasie zabrałem się za ręczne cieniowanie każdego sprite'a w grze. Oto kilka przykładów:

cel1ev2.png

Różnice są subtelne aczkolwiek bardzo widoczne w grze. Wszystko nabrało głębi i wygląda znacznie lepiej.

 

Kończę też zmiany w gameplayu - nowe AI i dostosowywanie poziomu trudności do umiejętności gracza, a nie levelu postaci. Myślę, że niedługo ulepszę betę do 0.98b i dam wam do przetestowania - jestem bardzo ciekaw jak sie sprawdzi nowy system. Oczywiście zmiany graficzne, które zrobie do tej pory, tez będą dostępne.

 

Poza tym w rozmowie z przedstawicielem ArcadeTown, doszliśmy do wniosku, że na gracza powinno czekać więcej nagród. Mój obecny pomysł jest taki - ekran statystyk zawierający takie dane jak: najdłuższy ciąg wygranych, najwyższy level, najtrudniejszy pokonany przeciwnik itp. Dodatkowo gracz za specjalne osiągnięcia (np. 25 wygranych z rzędu) będzie dostawał specjalne "medale".

 

Jak się podoba? Moim zdaniem nieźle motywuje do gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat kolumn już zamknięty. A smoki nie pasowały (były w innym stylu) i za bardzo rozpraszały uwagę. Ze smokami interfejs wydawał się zajmować więcej miejsca niż samo pole gry. Obecnie z kolumn jest po prostu ładny border i całość wygląda naprawdę fajnie.

 

W tej chwili jeszcze pracuję nad czcionkami niedługo powinienem dać screen z nowym wyglądem gry. Hmm... może po weekendzie - muszę sobie zrobić odpoczynek bo znowu od kliku dni klepie Magi ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się - obecne też wygląda zaje**ście ;). Smoczki wyglądały fajnie jak były na tym screenie Nasheera, Ale jak je dać po obu stronach to już za dużo miejsca zajmowały. No i albo nie pasowały do stylu, albo po zmianie kolorystyki, wyglądały dziwacznie.

 

Obecnie wszystko wygląda tak, jak trzeba - profesjonałka pełną gębą ;). Szczerze mówiąc wydaje mi się, że to jeden z ładniejszych UI jakie widziałem w GMie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram, nie ma co juz sie meczyc z tymi kolumienkami bo fakt faktem - wyglądaja świetnie .moze po dodaniu kilku szczegolow wyglądało by świetniej, ale nie ma sie co z tym męczyć skoro już teraz wygląda całkowicie profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej - mam dla Was nowy zestaw informacji i screena:

 

screenwy9.th.jpg

 

Screen prezentuje kilka nowych rzeczy, nad którymi ostatnio ostro popracowałem. Po kolei widać:

 

1) Nowy interfejs - tym razem wersja już niemal końcowa. Jak widać czcionki też już są przerobione i całość wygląda uber pr0! Może jeszcze okolice pentagramików nabiorą nieco więcej uroku, ale to tyle.

 

2) Nowa grafa Pure One - coś do czego zabierałem się od dawna - kompletny rework tej postaci. Moim zdaniem wyglądem już spokojnie dorównuje reszcie magów.

 

3) Napis "Begin!" - mój ukłon w stronę graczy casual. Teraz, zanim walka się rozpocznie, ma się kilka sekund na przygotowanie. Kiedy "płomienie" znikną z ekranu, pojawia się rosnący napis "Begin!" i dopiero wtedy pojedynek rusza.

Dodatkowo po wygranej/przegranej walce, gracz jest atakowany podobnymi w styly napisami: Victory/Defeat. Ot ciekawe zastosowanie particle systems ;).

 

 

Beta-testy:

 

Ponieważ zmiany w gameplayu będą dość spore, chciałem wrzucić jeszcze jeden update, żeby wytestować nowy poziom rozgrywki. Niestety po dłuższym namyśle doszedłem do wniosku, że nie mogę sobie ot tak wrzucać niemal gotowej kopii gry do netu. W związku z powyższym, zdecydowałem się na zamknięte beta-testy.

 

Poszukuję około trzech osób z tego forum, które:

 

- Z przyjemnością przetestowałyby kolejne wersje gry - aż do finalnej. To szansa na pełną wersję Magi za darmo i grubo przed premierą.

 

- Mają oko do błędów/złych rozwiązań i będą wysyłać swoje spostrzeżenia w miarę regularnie (Forum/PM/Mail). Oczywiście umiejętność jasnego i poprawnego forułowania myśli jest tu bardzo przydatna.

 

- Grały już w Magi i przepadają za takim stylem gier. Potrzebuję ludzi, którzy zauważą (i docenią ;))zmiany i będa dobrą reprezentacją grupy docelowej.

 

- Są gotowe podejść do sprawy "na poważnie". Nowe wersje będą wysyłane tylko aktywnym beta-testerom.

 

Jeśli interesuje Cię wzięcie udziału w zamkniętych beta-testach gry, wyślij mi PMa/Maila (posta niby też można ;)). Jeżeli do tej pory nic nie pisałeś na temat Magi (albo pisałeś bardzo mało), to wrzuć do wiadomości krótką recenzję gry i kilka swoich spostrzeżeń.

 

Za kilka dni (do końca przyszłego tygodnia, pewnie wcześniej) odezwę się i wybiorę beta-testerów na podstawie jakości przysyłanych zgłoszeń. Wybrane osoby prawdopodobnie od razu otrzymaja nową wersje gry do zabawy.

 

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość grafiki mocno poszła w górę :) Teraz to naprawdę wygląda na pr0-produkcję :thumbsup: Interfejs wygląda imo świetnie. Magowie są bardziej realistyczni i mniej płascy. Ogólnie widzę same plusy, ale ścierpieć nie mogę tych pochodni, a ściśle rzecz biorąc, ich cienia =p Nadal pada w niewłaściwą stronę.

Co do beta testów.

Bardzo chętnie bym się zgłosił, tylko nie wiem, czy będę spełniał Twoje oczekiwania co do częstotliwości wysyłania "raportów". Nie zawsze mam dużo czasu :( Napisz do mnie na PW, co ile trzeba zdawać Ci relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość grafiki mocno poszła w górę Teraz to naprawdę wygląda na pr0-produkcję. Interfejs wygląda imo świetnie. Magowie są bardziej realistyczni i mniej płascy.

 

Dzięki :D. Cholera musze przyznać, że jak na to patrzę to sam widzę jak wiele się nauczyłem w ciągu ostatniego roku. A kiedyś taka jakość wydawała mi się kompletnie poza moim zasięgiem.

 

Ogólnie widzę same plusy, ale ścierpieć nie mogę tych pochodni, a ściśle rzecz biorąc, ich cienia =p Nadal pada w niewłaściwą stronę.

 

Może faktycznie to przerobię - skoro Wam tak nie pasuje. Dam za jakiś czas screeny i ocenicie czy jest lepiej. A sam świecznik chyba nieco przerobię - tak żeby bardziej pasował do szczegółowości reszty.

 

Bardzo chętnie bym się zgłosił, tylko nie wiem, czy będę spełniał Twoje oczekiwania co do częstotliwości wysyłania "raportów". Nie zawsze mam dużo czasu Napisz do mnie na PW, co ile trzeba zdawać Ci relacje.

 

Odpowiadam "publicznie", żeby rozjaśnić nieco sprawę także dla pozostałych zainteresowanych. Gra jest tak skonstruowana (i na takim etapie), że np. codzienne składanie relacji było by i tak niemożliwe ;).

Przez "regularność" rozumiałem wysłanie przynajmniej jednego - dwóch rozsądnych komentarzy na temat każdej otrzymanej wersji (lub kilku mniejszych). Nowe wersje będą powstawać w miarę ilości zgłoszonych problemów i zapewne nie częściej niż co tydzień (lub dwa). Oczywiście im dalej tym mniej będzie bugów i pisania.

To nie jest aż tak wymagające ;), choć trzeba się będzie co jakiś czas zmobilizować i pogrzebać przy kolejnej wersji gry jeśli się chce dostać następną.

 

Swoją drogą - było by mi bardzo miło gdybyś się zgłosił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą odpaliłem najstarsze "Magi" jakie mam na dysku i porównałem ze screenem powyżej. No cóż...muszę powiedzieć, że gierka wskoczyła na zupełnie inny poziom jakości jeśli chodzi o grafikę (zwłaszcza postacie-bardzo szczegółowe-widać, że włożyłeś w to kupę roboty). Wprawdzie przydało by się jeszcze podłubać przy lewym panelu, bo wydaje się ciut niedopracowany. ale to już kwestia paru chwil. A i koniecznie, powtarzam KONIECZNIE znień świeczniki z tych śnieżnobiałych pasków na coś pasującego do klimatu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - świeczniki pójdą pod skalpel ;).

 

Wyglądały nawet spoko w zestawieniu ze starymi pixel artami, ale od nowych już odstają wyraźnie. Wezmę się za nie niedługo - teraz byłem zbyt zajety UI i cieniowaniem postaci.

 

A lewy panel jeszcze trochę dopracuję - na razie czekam na wenę ;).

 

A propos - Nasheer - nie miałbyś ochoty na beta-tesciki? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz - jak mówiłem Maximalowi - nie potrzebuję nawału codziennych komentarzy - jeden/dwa raporty na nową wersję wystarczą. W sumie przecież całość już prawie gotowa i chodzi tylko o dopięcie ostatnich guzików - takich jak zbalansowanie poziomu trudności po wprowadzeniu nowego AI.

Twoje komentarze są bardzo trafne i pomocne. Dlatego liczyłem, że Cie skaptuję ;). Oczywiście to oznacza poświęcenie trochę czasu na granie i jeśli jesteś zajęty to spoko - jakoś będę musiał to przeżyć ;).

 

A tak swoją drogą - nikt z Was nie skomentował pomysłu wprowadzenia dodatkowych "nagród" za grę...

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do betatestów - od następnego tygodnia powinno byc u mnie lepiej z czasem więc zobaczymy...chętnie bym pokatował jesio "Magi" więc kto wie, może sie zgłoszę :)

 

Co do nagród-spoko rzecz, ale jesli nie wnoszą nic do gry to troche szkoda pracy. Można by np zrobić żeby po zebraniu dziesięciu takich "medali" odblokowywała się specjalna postać lub skill lub cokolwiek co motywowało by do zdobywania tychże medali. Bo bez tego co to za nagroda ? Rysunek medalu przy statystykach ? Może się czepiam ale takie jest moje zdanie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje czepianie jest zwykle bardzo wartościowe więc się nie krępuj ;).

 

Najlepsze wyniki gracza i pobite rekordy (w tym medale zwane insygniami) będą zapisywane w Grimuarze. Grimuary będą przedmiotem online'owego rankingu, a odblokowane insygnia będą dawać tutaj sporo punktów. To już coś, nie?

 

Poza tym na 90%, po przejściu gry będzie sie miało dostęp do opcji "Free Play".

 

Chodzi o mentalność gracza-nabijacza :P. Zawsze bardziej chce się grać jesli się za to dostanie jakiś medalik i więcej punktów w rankingu.

W sumie to trochę jak tytuły w GuildWars - tam np. za zidentyfikowanie iluś przedmiotów dostajesz jakąś bezsensowną rangę. Nic ci to nie daje oprócz satysfakcji "nabicia" czegoś, a ludzie na punkcie tych tytułów szaleją ;).

 

W sumie nagrody to już sprawa "sprzedawalności" gry. To, że to sporo (dość bezsensownej roboty), nie zmienia faktu, iż muszę powrzucać parę takich marchewek na końcu kija ;).

Facet, który to zasugerował jest prezesem VGsmart - marketingowej firmy dla developperów, więc zakładam, że wie co mówi ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o mentalność gracza-nabijacza :P. Zawsze bardziej chce się grać jesli się za to dostanie jakiś medalik i więcej punktów w rankingu.

W sumie to trochę jak tytuły w GuildWars - tam np. za zidentyfikowanie iluś przedmiotów dostajesz jakąś bezsensowną rangę. Nic ci to nie daje oprócz satysfakcji "nabicia" czegoś, a ludzie na punkcie tych tytułów szaleją ;).

 

Tylko uważaj żeby nie zrobiło się takie coś konsolowego - przejdź grę, dostaniesz za**any filmik. przejdź jeszcze raz - dostaniesz nową postać która g***o robi, przejdź 666-ty raz to dostaniesz dodatkowy dupny czar który nie jest wiele lepszy od najsilniejszych itp. Te nagrody mają mieć w tym wypadku jakiś sens, dawać frajdę i rozrywki np. ten Free Play, lub dodatkowe poziomy trudności z nieco nagiętymi i zmienionymi zasadami. :) (Dodatkowy plus za to, że nagrody można dostać wykonując podczas walki jakieś zadania, np. zabić przeciwnika tylko za pomocą potworów czy przetrwać pięć minut ładując same tarcze, cosik na wzór Tony Hawka lub Painkillera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - nie pójdę dalej niż ten grimuar, lista rekordów i online'owa punktacja. No oczywiscie oprócz free playa (który i tak miał być).

 

Nie ma sensu się juz specjalnie babrać na takim etapie produkcji - chodzi tylko o to, żeby dorzucić kilka sympatycznych elementów, nadających więcej sensu samemu graniu. Prawdę mówiąc to chwyt czysto marketingowy - gdyby to był freeware to bym poprzestał na online highscores ;).

 

@Quetz:

 

He he - żeby było śmieszniej - z badań wynika, że większość graczy portalowych bimba na rankingi, ale właśnie lubi odblokowywać jakieś bezsensowne medaliki, tytuły piosenki (sic!).

Ale ja wiem swoje ;) i ranking dorzucę.

Poza tym gracze portalowi to przecież tyko część odbiorców. "Prawdziwy" gracze lubią takie rankingi i w sumie to raczej do nich kierowana jest gra.

 

A co do UI - wiem, że po lewej wygląda czasem bardzo średnio. Tak jak napisałem - na razie to zostawiłem i czekam po prostu na wenę, żeby dokończyć. Nie chcę dawać nic na siłę, a czasu jeszcze trochę mam. Głównie przez Westwooda, który rekodów prędkości zdecydowanie nie pobija (chyba że w drugą stronę).

 

Jak będzie coś nowego, to oczywiście dam Wam screeny do oceny. Na razie kończe nowe AI, żeby beta testerzy miely czym sie bawić kiedy ja będę dopieszczał grafy.

 

 

O i śmieszna informacja na koniec - będę "exclusive" następnego numeru GM TECH magazine. Będzie wywiad, zapowiedź Magi, recenzje z niepublicznej bety i zbiór screenów. Zawsze dodatkowa reklama ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...