Skocz do zawartości

Zablokowane Magi - doskonała gra strategiczna pełna magii


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, sorry za double posta, ale mam do Was pytanko:

 

Chcielibyście zagrać w wersję demo najnowszego buildu MAGI?

 

Bo w sumie mógłbym zrobić jakieś proste ograniczenie ilości walk i wrzucić najnowszą wersję gry na GMClan. Moglibyście zobaczyć nad czym ostatnio pracowałem i podzielić się swoimi komentarzami zanim nastąpi premiera i niewiele da się już zmienić.

 

Jeśli nie, to po prostu będziecie musieli poczekać na oficjalne demo po premierze gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

19.95$ to standardowa cena. Sprzedawanie taniej się kompletnie nie opłaca. No i portale zawsze sprzedają za 19.95$ (albo więcej). Niewiele mam tu do gadania. Zasada jest taka, że jak już ktoś wydaje powiedzmy 15$ na grę to wyda i 20$. Poza tym ceny poniżej standardowej wzbudzają podejrzenia co do jakości. Nie wspominając o tym, że do mnie trafia tylko pełen % zysku, z którego i tak muszę bulić Kaczorkowi podatek dochodowy.

 

A że cena nie na polskie warunki? No niestety pewnie tak, ale jak już mówiłem postaramy się z tym coś zrobić i Polacy będą mieli grę po dużo niższej cenie (nie więcej niż 40 złotych) o ile to tylko będzie możliwe. Pewnie całość będzie odbywała się poprzez pocztę.

 

A co do dema - postaram się je wrzucić jeszcze dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto nad czym pracowałem przez ostanie tygodnie:

 

Update 19.02.07 v0.99

 

- Dokończona grafika! Zmiany są ogromne!

 

- Muzyka Roba Westwooda!

 

- Nowy prostszy i lepszy tutorial.

 

- Wywaliłem masę bugów i literówek.

 

- AI, które uczy się taktyki gracza i dostosowuje swój poziom do jego umiejętności.

 

- W ogóle to już kurde prawie finalna gra ;)

 

Screeny:

 

screendp4.th.jpgscreen2rg1.th.jpgscreen9ig0.th.jpg

 

Download:

 

Magi v0.99 test demo

 

Tak, to już niemal ostateczna wersja! Jedyne co mi zostało do zrobienia to "Grimuar" - system nagród i profili. Cała reszta jest już w zasadzie w stadium finalnym.

 

Z oczywistych względów to demo jest nieco ograniczone. Możecie pograć sobie na luzie około 50 lat. Potem gra się zamyka.

 

Tak czy inaczej starczy na kilka porządnych godzin zabawy i mam nadzieję, że się Wam spodoba.

 

Większość bugów jest już usunięta, ale coś tam na pewno zostało i jeśli będą jakieś problemy to piszcie.

 

Miłego klepania czarowników ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie pisze to ja zacznę żeby temat nie poszedł w zapomniane. :)

 

Widzę, że grafika sporo się zmieniła. Jakby trochę uproszczona i mniej detaliczna, ale wszystko wydaje mi się teraz bardziej czytelne. Wreszcie w pierwszej walce wygrywam bez problemu i nie muszę się męczyć z pokonaniem przeciwnika. Chociaż już przy 4 walce przegrałem :P Ogólnie jakoś gra nie przypadła mi do gustu (ahh ta moja szczerość) ale grywam w nią czasami. Mała odmiana po tych wszystkich mmorpg'ach etc. Dla fanów tego typu gier (chodź dość nietypowy ten typ :P) gra na pewno się spodoba.

 

Kawał dobrej roboty.

 

Ps. Muzyka świetna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - pograłem nastukałem dwóch, raz mnie nastukali, większych zmian nie zauwazyłem na poczatku, dopiero potem po porownaniu z wersja wczesniejsza, ale ja zawsze cenilem to jak wyszly Ci te wszystkie błyski i światełka . No i muzyka - klimaciarska!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, mnie powoli zaczyna nudzić ta gra - będąc szczerym T.G.. Po prostu w każdej kolejnej wersji pojawia się kilka nowych światełek, lekko zmieniony wygląd, czy poprawki w AI. Nie widać poważnych zmian w stylu nowe skille, czy urozmaicona rozgrywka. :)

 

Jeśli chodzi o grafiki, postaci, czarów etc. (to co pixelowane :P) to mógłbym spróbować coś z tym zrobić. :) Widziałeś chyba moje prace więc myślę że nie muszę się przedstawiać. :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa - dlatego pytałem czy w ogóle chcecie to demko.

 

Zdaję sobie sprawę, że gra jako taka jest już od jakiegoś czasu gotowa i jedyne zmiany jakie dochodzą mają charakter kosmetyczny (nawet jeśli to spore zmiany). Obecnie grafika jest dużo lepsza, ale jak ktoś się nagrał w poprzednie wersje, to przecież samą grafiką go do grania nie skuszę (zwłaszcza jak już się do starej przyzwyzaił).

Tak samo tutorial i poziomy trudności - te zmiany dotyczą tylko nowych graczy - dla starych wyjadaczy to tylko pierdółki.

Dlatego nie bawiłem się od dawna w update'owanie topicu i publicznej wersji gry, mimo że przecież cały czas nad nią pracowałem. Zresztą Wasze opinie w większości już znam, a to czego potrzebuję teraz i tak leży raczej w gestii beta-testerów i ludzi z Portali.

 

Ale ponieważ i tak przygotowywałem wersję dla prasy, forum IndieGamer i GreatGamesExperiment, to w sumie uznałem, że czemu na GMClanie miałaby w takim razie ciągle być przestarzała wersja MAGI. A nuż ktoś nowy zechce zagrać, albo ktoś nagle nabierze ochoty na odnowienie znajomości z gierką?

No i jest okazja pochwalić się utworami Roba, które naprawde są genialne ;).

 

Żeby nie było - z tym, że cierpię z powodu braku komentarzy (w shoucie) to se jaja robiłem ;). Tak naprawdę wiem, że tylko beta-testerzy mogą (bo muszą) wytrzymać ciągłe ściąganie tej samej gry w kółko.

 

Anyway - dzięki za komentarze. Cieszę się, że muzyka się Wam podoba - jak dla mnie Rob odwalił kawał świetnej roboty (choć trza go było pogonić ;)).

 

I ogromne dzięki za chęć pomocy Tymon, ale na obecnym etapie już podziękuję. Grafika jest obecnie całkiem wporzo, a nie chcę Ci zabierać czasu i stresować Cię deadline'ami ;).

 

Piszcie jakby ktoś jakieś bugi znalazł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam. Deadline! Mam to na co dzień. :P

 

Dla mnie uporządkowanie pixeli to nie problem, więc moja propozycja jest nadal otwarta - więc jeśli zmienisz zdanie to po prostu pisz. Chyba że masz już kogoś innego - Nasheer? x3

 

Tak czy inaczej poczekam na pełną, bety daruje sobie jeśli jeszcze się pojawią. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojawią się, bo i nie ma co się w nich pojawiać - teraz już tylko pełna gra została ;).

 

A za chęc pomocy jeszcze raz dziękuję, ale niestety naprawdę nie chcę/nie mogę już przedłużać tworzenia tej gry. Poza tym mam spory sentyment do obecnych sprite'ów ;). A że są całkiem niezłe, to mogą już zostać (i tak tu chodzi o efekty ;)).

 

He he - i wątpie, żeby Nasheer miał w ogóle czas na klepanie grafik z MAGI. Całkiem tego sporo.

Poza tym Nasheer jest świetny, ale ma inny styl, który by mi nie pasował za bardzo do MAGI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojawią się, bo i nie ma co się w nich pojawiać - teraz już tylko pełna gra została ;).

 

A za chęc pomocy jeszcze raz dziękuję, ale niestety naprawdę nie chcę/nie mogę już przedłużać tworzenia tej gry. Poza tym mam spory sentyment do obecnych sprite'ów ;). A że są całkiem niezłe, to mogą już zostać (i tak tu chodzi o efekty ;)).

 

He he - i wątpie, żeby Nasheer miał w ogóle czas na klepanie grafik z MAGI. Całkiem tego sporo.

Poza tym Nasheer jest świetny, ale ma inny styl, który by mi nie pasował za bardzo do MAGI.

A wiesz ze sam w wolnym czasie klepnalem grafike Maga z myślą że może skonstruuje coś więcej? ale że nie wyszło tak jak chciałem żeby wyszło to sie nie pochwale bo w sumie twoje sprite-y bardziej pasują do klimatu, ja nie moge sie przyzwyczaić i znowu pieprznąłem morde wielkości 1/3 postaci ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może nie umiem w to grać, ale jak grałem, to nic nie umiałem zrobić, żadnego ataku, a robiłem według tutoriala ;p . A muzyka, grafika i efekty świetne, chociaż nie jestem pewien jakoś, czy taka gra się sprzeda... Na pewno by zrobiła furorę jako darmówka, ale jako płatna gra, wątpię, ale mimo to, życzę ci sukcesu :P . (nie martwcie się wszyscy ja zawsze jestem pesymistą :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli ArcadeTown i profesjonaliści z IndieGamera uważają, że gra ma spore szanse na dużo sprzedanych kopii, to ja jestem dobrej myśli ;). W sumie dostałem już masę propozycji na rozmaite kontrakty dytrybucyjne (ostatnio z Korei :/), więc chyba nie ma co się martwić ;).

 

Ostatecznie na rynku indie jest mnóstwo gier gorszej jakości (i nie grzeszących ani trochę oryginalnościa), a schodzą całkiem znośnie. W sumie niemal każda gra jakoś się sprzedaje, a od czasu do czasu trafiaja się perełki takie jak Kudos, czy Cute Knight, które zbijają fortuny.

Myśle, że po prostu nie bierzesz pod uwagę tego, że to zupełnie inny rynek niż ten znany większości Polaków (i harcorowych graczy w ogóle). Portale takie jak właśnie ArcadeTown zarabiają miliony dolców na małych i tanich gierkach - a spora część do Magi nie dorasta (ach ta skromność ;)).

 

A co do przegrywania - staram się dalej usprawnić tak zwany "learning curve", choć nie mam pojęcia jak udało Ci się nawet nie zaatakować ;). Ostatecznie sterowanie jest bardzo proste - klikasz na czar no i... w sumie to tyle.

Niestety oryginalne gry mają właśnie ten problem, że są inne od tego co większość graczy zna i projektowanie tutoriala to straszna sprawa. Cholera - trza było robić kolejnego klona w stylu match-3 ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do przegrywania - staram się dalej usprawnić tak zwany "learning curve", choć nie mam pojęcia jak udało Ci się nawet nie zaatakować smile2.gif. Ostatecznie sterowanie jest bardzo proste - klikasz na czar no i... w sumie to tyle.

Robiłem tak, ale w sumie to poza pojawianiem się paru efektów koło mnie, to nic się później nie działo, za to przeciwnik puszczał we mnie jakiś rój much :P . Ale może, jak dłużej pogram, to się nauczę w końcu ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pewno czytałeś tutorial? Tam jest wszystko wypisane - najpierw przyzywasz kanały (ikonki na górze), a potem możesz już rzucać czary. Tutorial nawet obramowuje odpowiednie ikonki.

 

Poza tym poklikaj sobie trochę PPM - opisy czarów też się przydają ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne, czego naprawdę brak tej grze, to porządne intro. Nie żeby to było złe, ale intro renderowane (przedstawiające np: bitwę potężnych magów w 3D+migawki z tego aktualnego wprowadzenia) dobrze by wyglądało i doskonale wprowadziło w klimat samych bitew :)

 

Ale to już są najprawdopodobniej cele nie do zrealizowania... (przynajmniej w najbliższym czasie-oczywiście mogę się mylić :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej ;).

 

Takie intro z ładnym renderowanym filmikiem (takim jakie się widuje w "normalnych" grach) kosztuje tyle, że nie sobie nawet nie wyobrażasz.

 

A zrobione przez amatora... no coż było by paskudne.

 

Prosty układ: tekst&fajna muza będzie musiał wystarczyć ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obrazki też ktoś musiałby narysować ;). Cena oczywiście była by już bardziej rozsądna, ale szczerze mówiąc, nie wiem czy warto wydawać kasę (jak się i tak nie ma twardego budżetu ;) na takie drobnostki jak intro.

 

Poza tym te grafiki zajęły by trochę miejsca i w sumie głupio, żeby w 12 megowej grze 2Mb szły tylko na grafy do intra.

 

Intra już na prawdę nie będę ruszał - takie jak jest spoko daje radę, a i tak większość takie filmiki przewija.

 

Choć przyznam, że w Magi 2 marzy mi sie porządne intro. W ogóle mam już poważną wizję na temat sequela. Robiąc tę grę sporo się nauczyłem i wpadłem na wiele fajnych pomysłów. Teraz moje możliwości (głownie finansowe) są zbyt ograniczone, ale jeśli w przyszłości powstanie Magi 2, to będzie reprezentowało naprawdę kapitalną jakość.

 

Ech Magi 2... o czym ja tu gadam - jeszcze jedynka nawet nie ukończona, a mam też w planach inną grę, żeby zmaksymalizować zyski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zobaczy - GameMaker akurat w przypadku takiej gry jak Magi sprawdził się świetnie (dużo lepiej niż myślałem). Jeśli będzie potrzeba to przeniosę się na coś innego (Blitz mi chodzi po głowie ostatnio, no i Torque), ale jeśli mój zamysł będzie nadal wykonalny bez problemu na GMie, to nie bedę się wygłupiał.

 

Ostatecznie to nie narzędzie tworzy dobrą grę. Choć oczywiście jeśli to "narzędzie" zaczyna przeszkadzać, to trza je zmienić. A programy takie jak GM są dużo wygodniejsze niż "czyste" języki i gra powstaje na nich o wiele szybciej (co jest cholernie ważne). W sumie dlatego się ich tak masowo używa w produkcji niezależnych gier.

 

To zresztą nie jest tak, że GM jest "nieprofesjonalny" - puki gra nie wykracza ponad jego ograniczenia, jest bardzo dobrym programem i ma całkiem niezłe możliwości.

 

Tak czy inaczej - dyskusja o Magi 2 to chyba temat na kiedy indziej ;). A moja następna gra bedzie na sto procent na GMie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam temat Almory i widze jak zbiera pochwaly od wszystkich (oczywiscie sluszne, sam sie nie moge doczekac az w nia zagram). Jednak pisze tego posta po to aby u gory naszego forum znalazly sie dwie profesjonalne i wielkie, ktore staja sie hitami, produkcje (wiadomo chodzi o Magi oraz Almore) :)

 

A teraz cos do Magi. Gdy gralem w ta beta wersje zauwazylem Onlinowa tabele ktora bedzie w pelnej wersji. Jak narazie da sie walczyc tylko z komputerem, ale mysle ze gdyby gracze mogli wspolzawodniczyc ze soba to bysmy byli swiadkami orginalnej i wspanialej gry multiplayerowej...

 

Wiem ze to ciezka jest sprawa w tym momencie, jednak warto sie kiedys zastanowic nad takim aspektem gry.

Moze bylby to jakis dodatek do gry? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dangon ;).

 

Aczkolwiek to absolutnie zrozumiałe, że ludzie się teraz fascynują tylko Almorą. Ta gra to nowość i w temacie ciągle coś się dzieje, a Magi od jakiegoś czasu niewiele się zmienia tlko jest powoli szlifowane do wersji finalnej.

 

A co do MP - już pisałem wiele razy - granie online będzie w Magi 2. O ile sam pomysł gry chwyci i będą jakieś poważniejsze zyski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że ten brak zainteresowania Magi wynika z faktu, że koniec końców będzie to gra płatna ;) j/k

No cóż-odnoszę wrażenie TeeGee, że zostałeś w cieniu naszego GMmmorpg :)

 

Zapomniałem złożyć Ci gratulacje za kod gry-przecież TAKA gra chodzi (praktycznie) płynnie na TAKIM sprzęcie, jaki opisałem Ci TeeGee na PW.

 

A więc "kongratulejszyns" :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejj - nie składajcie mi tu kondolencji za to, że Almora zbiera więcej komentarzy ;). Checie mnie w kompleksy wpędzić ;)?

 

Dla mnie sprawa jest prosta - Almora jest wspaniała no i przyciąga uwagę tajemnicą (bo jej jeszcze nie ma), a Magi to cały czas to samo Magi - każdy, kto chciał, już się nagrał. Zmienia się tylko grafa i różne duperele, których i tak nie udostępniam w wersji demo, bo gra jest komercyjna. Nie ma w tym nic dziwnego, że ludzie wolą pisac o Almorze. Cholera, sam częśćiej zaglądam to tematu Borka niż do własnego.

 

Poza tym to nie konkurs popularności. Ja ze swojej roboty jestem zadowolony, Wam też się podoba. To mi naprawdę wystarcza. Tak samo uważam, że Borek przeszedł samego siebie i patrzę z pewną patriotyczną dumą na uwagę jaką Almora ściąga na GMC. Nie myślę sobie "O żesz! Ten ###$@!!! ma o 5 stron komentów więcej!!!" ;).

 

No i dzięki za "kongratulejszyns" ;). Sam jestem zaskoczony, że gra tak ładnie poszła, choć faktycznie mnóstwo czasu spędziłem nad optymalizacją kodu.

 

O - i takie małe info o samej grze jeszcze dodam. W finalnej wersji postacie wrogów będą rzucały klimatyczne teksty na początku i końcu walki? Każda postac będzia miała swój własny zestaw.

 

Ot tak dla dodania klimatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...