Skocz do zawartości

Zablokowane Magi - doskonała gra strategiczna pełna magii


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ma się przynajmniej 10 Incantation i Force to da się rozwalać pierwszych wrogów wyłącznie puszczając Magic Missile :P. A jeśli ma się po 15 to można tak nawet wygrać sporo walk. Serio.

3 czerwone kanały dla większego demedżu i napór magic missile!

Polecam po prostu nie kombinować przesadnie na początku :P. No i przeczytajcie opisy czarów/atrybutów.

 

Cholera - myślałem, że teraz początek jest naprawdę banalny, a tu widze nadal ten sam problem. Mimo, że pierwsi wrogowie mają Power w okolicach 25 a gracz przy 40 :/.

 

Edit: A teraz ja se ściągnę demko SJ Ganji. Dwie pr0 gry w jedną godzinę - co za pech :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no jak narazie gra jest niezbyt trudna... grałem 5 rund i wszystkie wygrałem, chociaż w piątej komp pod koniec niezłą taktyke przyjął (tarcza, przywołanie impa, leczenie i tak w kółko), jednak i tak przegrał, wezwałem lisza i wszystko było jasne :D gra dalej bardzo dobra, ale na początku prosta, może jak dojde dalej, będzie trudniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha - no i bądź tu mądry i pisz gierki...

 

Jedni piszą, że za łatwo inni, że za trudno :D.

 

Ale nie bój się Pietrus - w okolicy 10 levelu przeciwnicy naprawdę zaczynają dawać radę. Ja ostatnio jak grałem to kilka razy się porządnie spociłem i nie ukrywam, że przegrałem kilka meczy.

 

A jak wam się gra w nowej grafice? Jakbyście teraz to oceniali? Ktoś znalazł jakieś bugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafika jest wspaniala. Poziom trudnosci mi odpowiada, wygralem 8 pierwszych walk.

Jest jednak jedna rzecz od pierwszego demka ktora przydalobysie poprawic. Chodzi o to, ze np gdy mam oslonke, i klikne na czar oslonki to nic sie nie dzieje, mag czeka az oslonka zostanie zniszczona i dopiero zaczyna ja wyczarowywac. Lepiej by bylo, zeby mag ladowal energie na oslonke nawet jezeli ona jest, i ewentualnie zastapil ja nowa.

Przydatne gdy widze ze oslonka ledwo zipie a szykuje sie czar ofensywny.

Bycmoze zrobiles to specjalnie zeby utrudnic gre, jak tak to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to specjalnie, żeby uniknąć kilku przegiętych nadużyć. Przykład - gracz maksuje Communion kosztem Force i wyczarowuje potężne bydle (Shade'a albo Viod elementala powiedzmy). Potem w kółko "przerzuca" tarczę i ma już walkę wygraną. A gdyby komp tez tak grał to gra by była nudna jak cholera.

 

To nie przejdzie :P.

 

Ale w ogóle cieszę się, że się Wam podoba - zwłaszcza grafa. Długo nad nią pracowałem i bardzo zależało mi na osiągnięciu pewnego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa ja dopiero teraz zczaiłem jak używać tarcze i nastukałem pierwszego przeciwnika. Spoko ;)

Ogólnie co do grywalności: : wielki respect, co do grafiki: jeszcze większy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super. Jednak nie jest tak trudno, nie?

 

Bawcie się wszyscy dobrze i pamiętajcie o komentarzach. No i czekam na informacje o najsłabszych kompach na jakich udało się wam odpalić Magi.

 

Ech... a teraz czeka mnie masa pisania na innych forach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo mi się nie podobało... no ale teraz przyznam, że fajnie się w to gra i nie wiem co mógłbym powiedzieć więcej. Gra się naprawdę przyjemnie - podkreślam to jeszcze raz :D

 

Co do poziomu trudność, 7 zwycięstw, 0 porażek - to coś mówi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he - cieszę się Tymon, że się nawróciłeś.

 

A co do poziomu trudności - wydaje mi się, że średnio wysmażony gracz może spokojnie wygrać z 10-15 gier bez jednej porażki, a dopiero potem powoli zaczynają się schody.

 

Ludzie cały czas marudzili, że gra jest za trudna więc tym razem pierwszych przeciwników uczyniłem ułomami :).

Jeśli teraz większość będzie uważała, że jest za łatwo, to zrobię szybciej rosnący stopień trudności i powinno być git.

 

Niestety balansowanie poziomu wyzwania to cholernie czasochłonna sprawa. Na dodatek wymaga eksperymentów na ludziach. Na pewno jest już dużo lepiej (bo da się grać bez żadnej wstępnej wiedzy i można spokojnie się uczyć) i będę dalej pracował nad idealnym wyważeniem.

 

Piszcie jak wam idzie.

 

A swoją drogą - nikt nie skomentował jeszcze ekranu statystyk - jak się podoba?

 

A możę ktoś się chce pochwalić screenem ze swoim wypasionym magiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się w to grać na co dzień, Q miał w sumie rację. Przydała by się opcja multiplayer.

 

Właśnie się mój brat zapytał: "czy to jest na neta?".

 

W sumie mógłbyś się postarać o coś takiego, wtedy można było by zrobić "akademię Magi" - strona ze statystykami czyli kto z kim walczył, kto jaki poziom już ma etc. Może to stać się bardzo ciekawe :D No ale to takie moje pomyślunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem.

Wersja czysto online z ladderem i statystykami była by super, ale na razie taki rozmach jest poza moim zasiegiem (no i wchodzi się wtedy w konkurencję z innymi grami online).

 

Gracze portalowi preferują gry single player. Wolę się tego na razie trzymać niż próbować iść dalej i w rezultacie stworzyć grę, która nie będzie konkurencyjna w żadnej kategorii. Tobie się nie chce w to grać non-stop, ale zauważ że nie jesteś typowym odbiorcą takich gier i, jak sam napisałeś, nie przepadasz specjalnie za takim stylem. Zresztą tu nie chodzi o granie na maxa jak w komercyjne hity - chodzi o przyjemna i intensywną rozrywkę na wolną chwilę.

Masz 15 minut? No to super możesz sklepać kolejnych dwóch magów i troszkę zbliżyć się do celu. Tu o takie podejście chodzi i imho na tym polu Magi jest bardzo dobre.

 

A co będzie potem? To sie okaże i zależy od wielu czynników ($, pomysły, ilość "normalnej" pracy). Chciałbym następną grę robić już z jakimś budżetem. A wtedy wszystko będzie możliwe.

 

A btw mam dwa pytania:

 

- Czy komuś gra się zacina przy przejściu z kreacji bohatera do ekranu gry?

 

- Czy początek pojedynku spowalnia z powodu tych rozchodzących się płomieni?

 

 

PS. Nie mogłem się powstrzymać - macie tu linka do topicu gry na Indiegamer.com. Podziwiajcie mojego uber pr0 poważnego posta ;) i trzymajcie kciuki za pozytywny odbiór wśród profesjonalnych indie.

 

Magi na indiegamer.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy komuś gra się zacina przy przejściu z kreacji bohatera do ekranu gry?
no niestety, mi znowu przez ten wybuch gra zawalnia przez chwilę :(

 

- Czy początek pojedynku spowalnia z powodu tych rozchodzących się płomieni?
a z tym radzi sobie pięknie. sam efekt też miły dla oka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 10 poziom: 4 porażki i ok. 10 zwycięstw. Coś mi się nie teges: miałem power (jak to tam pisze: suma wszystkich współczynników poza intellectem) 52 a przeciwnik... 150!!! To musi być jakiś bug. Oczywiście nie zagrałem z nim, bo bym nie miał szans.

 

Ja zawszę pakuję w force i intellect oraz destructive magic. I robię tak:

- ładuję defensive magic

- tworzę tarczę

- tworzę stwora (na początku muchy, a później diablika :D)

 

- ładuję do 5 kanału destructive magic

- atakuję Magic Missile

 

- w późniejszych okresach gry ładuję do 6 kanału dm

- atakuję takim "wyssaniem"

 

Wyssanie jest bardzo dobre. Jak walnie w przeszkodę do zyskuje się więcej koncentracji (pentagram o kilka klatek dalej), a jak w stwora lub maga to odbiera życie.

 

Bardzo podobał mi się pewien stwór przyzwany przez wroga: taki dym, u którego pojawiają się jakieś oczy, szczęki... Strasznie i makabrycznie wygląda.

 

Fajny trik wynalazłem, lecz jest on możliwy przy 7 kanale dm:

- rzucam "wyssanie"

- jak trafi w tarcze to przełączam na "Meteora"

- "Meteor" się ładuję, więc gdy zdobyta koncentracja do mnie wróci to już mam końcówkę koncentracji i w ten sposób atakuję maga ("Meteor" omija przeszkody i stwory)

 

Nom, to lepiej nie rób. Może kiedyś... Ale i tak chcę zaklęcia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pietrus:

 

Chyba faktycznie w finalnej wersji zaserwuje zwykłe przejście. Za dużo problemów z tym obecnym. Szkoda, bo ładnie wyglądało.

 

@Matthew:

 

52 a przeciwnik... 150!!! To musi być jakiś bug. Oczywiście nie zagrałem z nim, bo bym nie miał szans.

 

150?! O w mordę! że się tak wyraże. Faktycznie jakiś bug.

Gdyby sie kiedyś jeszcze przytrafiło to zrób sejwa po wylosowaniu takiego "pakera" i mi wyślij. Dziwne - teoretycznie to kompletnie niemożliwe, bo wróg też ma ograniczone cechy :/.

 

A co do taktyki - całkiem niezła - kiedyś też tak grałem - działa całkiem skutecznie. Polecam też po Wyssaniu czasem puścić Doombolt - duuużo demedżu!

 

A tak poza tym - to jak? ktoś się pochwali swoimi statsami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, zaraz wrzucę screena: 10 zwycięstw 0 porażek.

 

magistats1xd4.jpg

 

PS. Co tam mówiłeś Tymon?

 

PS2. Aha, chodzi ci, że jest łatwo (myślałem, że chcesz się pochwalić), ale zobacz co będzie później.

 

PS3. Tomek, właśnie o to mi chodziło. Tylko nie pamiętałem nazwy, więc nazwałem go "Meteor".

 

E: Ha! 20 zwycięstw i 3 porażki (no kiedyś trzeba przegrać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mathew:

 

Eee tam - będzie się czym chwalić jak sklepiesz kostuchę :P. 5 level to pikuś - poczekam do 30 z gratulacjami.

 

Ale swoją drogą - staty 20/3 to faktycznie za dużo. Jednak poziom trudności trochę urośnie. Spróbuję to zrobić delikatnie, bo jednak każdy lubi wygrywać :P. Początek będzie tak łatwy jak obecnie, ale przeciwnicy będa szybciej nabierać "pazurków". Może też się coś w AI zmieni.

 

I tu prośba do Was - jakie Waszym zdaniem komputer popełnia błędy? Co powinien robić, a czego nie?

 

PS. Meteor to czar z 7 poziomu a Doombolt z 5 (taka czaszka co przebija). To o który Ci chodzi? Bo ja lubie zamieść DoomBoltem po Wyssaniu - największy możliwy damage, a stracone HP i tak kolejne Wyssanie uzupełni. Fak, że ja ostatnio odchodzę od postaci czysto siłowych - wymiatają przez pierwszą połowę gry, ale później miewają słabe chwile. Wolę bardziej wyrównane postacie - no i więcej punktów za styl wtedy sie dostaje.

 

@Quetzacotl:

 

No cóż - nie mam pojęcia czemu. To coś u Ciebie na 100%. Jaki masz komputer? Laptop, albo zintegrowana karta graficzna? Próbowałeś odpalić po reboocie?

 

Wiesz - to tylko gra na GM i to dość oszczędna - powinna odpalic jak wszystkie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie Waszym zdaniem komputer popełnia błędy? Co powinien robić, a czego nie?
Pomimo że to maszyna to dość wolno reaguje na nasze ruchy - w ogóle ich nie przewiduje. Słabo się zabezpiecza, z trudem przebija się przez naszą osłonę. I dość często używa kompletnie niepotrzebnych czarów, np. gdy nasza osłona jest już bardzo uszkodzona puszcza czar ofensywny 3 poziomu, a może puścić 1 poziomu - efekt jest ten sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tymon.

 

Pomimo że to maszyna to dość wolno reaguje na nasze ruchy - w ogóle ich nie przewiduje.

 

Reaguje dość szybko tylko nie zawsze chce marnować energię. Natomiast fakt - nie przewiduje i nie planuje za dużo. Nie wiem czy potrafiłbym to pożądnie ulepszyć, ale postaram się nadać jakiś szerszy "plan" strategii komputera.

 

Słabo się zabezpiecza, z trudem przebija się przez naszą osłonę.

 

Słabo zabezpiecza? To znaczy rzuca Tarczę za póżno? Czy chodzi o coś głębszego? Postaram się zrobić tak, żeby komputer starał sie rozgryźć strategię gracza i na przykład rzucał Dulla (jeśli gracza za bardzo dokazuje z pociskami), albo Incantation of Protection (kiedy gracz zawala kompa klątwami).

Dobry pomysł?

 

często używa kompletnie niepotrzebnych czarów, np. gdy nasza osłona jest już bardzo uszkodzona puszcza czar ofensywny 3 poziomu, a może puścić 1 poziomu - efekt jest ten sam.

 

To akurat nieprawda - on to dość dokładnie liczy (z niewielkim marginesem błędu). Jeśli mu wyjdzie, że musiał by puścić 2 Missile, to woli Fireballa.

 

Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi na temat zachowań i taktyki AI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy potrafiłbym to pożądnie ulepszyć, ale postaram się nadać jakiś szerszy "plan" strategii komputera.
Ja akurat rozpoznaje czar po czasie jego rzucania i typie (kolorze tych gwiazdek koło laski).

 

Słabo zabezpiecza? To znaczy rzuca Tarczę za póżno? Czy chodzi o coś głębszego?
Albo za późno albo przez jakiś czas w ogóle jej nie ma. Dla mnie akurat jest ona priorytetem i przerywam każdy czar by ją "zarzucić". Wykorzystuje też jej słaby stan, rzucam stwora 2 poziomowego on ją wykańcza a przez ten czas szykuje się czar ofensywny 3 poziomu :) Jednak wynika to raczej z tego co wcześniej napisałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystuje też jej słaby stan, rzucam stwora 2 poziomowego on ją wykańcza a przez ten czas szykuje się czar ofensywny 3 poziomu

 

Takie zagrywki akurat wolę pozostawić graczom :P. Gdyby komp tak grał to zwycięstwo by było niemożliwe. Ale rozumiem o co Ci chodzi.

 

Albo za późno albo przez jakiś czas w ogóle jej nie ma. Dla mnie akurat jest ona priorytetem i przerywam każdy czar by ją "zarzucić".

 

I tu jest problem - czasem nie warto przerzucać Tarczy, albo można ją kompletnie olać. Zależy od przyjętej koncepcji i taktyki. Niestety maszyna nie rozumie idei "koncepcji". Gdyby zawsze utrzymywała tarczę to też było by źle. Kiedy AI to pasuje to olewa tarczę, a kiedy ma mało HP to ją przerzuca natychmiast. Zwykle na dany moment to są najlepsze decyzje, ale komputer nie myśli perspektywicznie i na dłuższą metę decyzja może okazać się błędna.

 

To jest właśnie ten problem - komputer może liczyć i mieć zaskryptowane zachowania, ale nie umie naprawdę "pomyśleć". Dlatego tak trudno zrobić naprawdę dobre AI.

 

Czekam na dalsze komentarze dotyczące AI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wydaje mi się w takim wypadku że jest dobrze :) Możesz zrobić to co mówiłeś:

Postaram się zrobić tak, żeby komputer starał sie rozgryźć strategię gracza i na przykład rzucał Dulla (jeśli gracza za bardzo dokazuje z pociskami), albo Incantation of Protection (kiedy gracz zawala kompa klątwami).
Ale i tak już odwaliłeś kawał dobrej roboty z tym AI ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tymon:

 

Tak zrobię. I dzięki - miło, że doceniasz.

 

@Quetzacotl:

 

Naprawdę nic nie ruszałem - pokombinuj w swoich ustawieniach. Ostatni raz w "game settings" grzebałem, kiedy wyłączałem defaultowe komunikaty o błędach.

 

Może Twój monitor ma jakieś problemy z odświeżaniem 70hz (choć i tak powinno wtedy działać).

 

EDIT: Rozdziałka to 1024x768 - tak jest od początku gry. Odświeżanie 70Hz, a kolory "No change".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AI wg. mnie może być. I tak już się sporo napracowałeś. Ale mam pytanie: jak to jest z tym zdobywaniem kolejnych zaklęć? Strasznie wolno to idzie!

 

Co do AI: Nie zauważyłem większych błędów i nie wiem jak je ulepszyć.

 

Chociaż... W niektórych (a raczej w większości) gier komputer ma "ulgowe taryfy" tzn. np. szybciej produkuje jednostki i mniej kosztują... widziałem coś takiego, kiedy w pewnej strategii zrobiłem mapę i ustawiłem przeciwnikowi 0 wszystkich surowców, usunąłem wszystkie budynki, zostawiłem tylko chłopa, ale i tak coś wybudował. Wniosek taki: komputer nigdy nie dorówna człowiekowi inteligencją i logicznym myśleniem, więc trzeba trochę pooszukiwać. Spróbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...