Skocz do zawartości

Zablokowane Magi - doskonała gra strategiczna pełna magii


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej, dzięki za komentarze - super, że się wszystkim podoba. To chyba było naprawdę najlepsze rozwiązanie.

 

@Blackmaul/Markos:

 

Dzięki. Okej - pomyślę nad pentagramem - na razie dodałem mu bump-mapping i już jest trochę lepiej.

 

@Dark Maximal:

 

Dzięki. Zobaczę co da się zrobić, choć boję się, że już jestem u kresu swoich możliwości i duzo lepiej nie będzie. Niestety nie każdy jest artystą, a graficy kosztują (albo nie można na nich polegać ;p). Zobaczymy - może kiedyś zarobię na grafika i będzie wypas.

 

@Kamilek:

 

Spoko. Twój wkład akurat jest całkiem spory - czasem wytknięcie najprostszych rzeczy najwięcej daje. Mam takiego kumpla, któremu czasem pokazuję Magi. On zawsze wyszuka jakąś drobnostkę, której nikt inny nie zauważył wiele może poprawić. Bardzo cenię sobie pomoc tego typu.

Co do premiery - nie będę ściemniał - nie mam pojęcia kiedy będzie. Jeśli dostanę pracę, to pewnie jeszcze to trochę potrwa, bo będę miał mało czasu. Jeśli nie, to gra powinna wyjść w miarę niedługo (choć wiele zależy też od tego ile czasu będzie miał mój "webmaster").

 

@Pieter6:

 

He he - trzymam za słowo ;).

 

 

A teraz coś co obiecałem - screenshoty ze statystykami:

 

Po zakończeniu walki na ekran wskakuje tablica ze statystykami...

screen1fx8.th.jpg

Kiedy się najedzie kursorem na pentagram, statystyki znikają dla naszej wygody...

screen2cq5.th.jpg

 

Na razie to wygląda tak. Na dole będzie się jeszcze pojawiała nasza ranga (ale to muszę dorobić). Jakie wrażenia - coś zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he - spoko, spoko - jak mówiłem ludzie z GMClanu raczej kasy nie będą musieli wydawać ;P.

 

Ale ja tu już o kasie, a do pełnej wersji jednak jeszcze trochę czasu...

 

Właśnie dorobiłęm system rang do gierki - pod statsami pojawia się tytuł postaci gracza. Od "student" i "apprentice", przez "trickster" i "wizard", aż do "oracle" czy "god-like being". Zawsze to milej grać jak się jakaś ranga nabija.

 

Poza tym poprawiłem literówkę w statystykach - "looses" zamiast "losses" :P. Jak to odkryłem to byłem nieźle wkurzony, bo nie zachowałem sobie tego tła bez napisów i myślałem, że będę musiał od początku to klecić. Na szczęście udało się to jakoś ładnie zretuszować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu popełniam grzech śmiertelny double-postując...

 

Po pierwsze: odpicowałem ten pentagram, że aż miło. Macie kilka próbek:

 

pent1hn4.pngpent2uj8.pngpent3bx5.png

 

Prawda, że lepiej? Przerobiłem ręcznie każdą z 20 klatek jego animacji, a potem jeszcze pododawałem efekty na GIMPie. Nie pytajcie ile mi to zajęło :P. Miałem gorączkę (grypa), więc na szczęście nie przeszkadzało mi, że robię coś piekielnie nudnego bo i tak mi się mózg gotował ;).

 

Jeszcze jakieś elementy interfejsu wymagają poprawy?

 

Pracuję też nad online'owymi statystykami. Opcja "highscores" w menu głównym będzie odpalała odpowiednią stronkę, a po zakończeniu gry będziecie mogli wysłać swoje statystyki do netu. Co więcej - system powinien być w miarę bezpieczny, bo nie używamy połączenia z bazą msql, tylko zakodowanego haszami md5 linka, interpretowanego przez skrypt php.

 

Jak się pomysł podoba?

 

Poza tym mam też info na temat premiery gry:

 

Odbedzie się ona niestety już po premierze GM7 (i wyczyszczeniu go z większości błędów). Jest to spowodowane kilkoma czynnikami:

 

- GM7 działa pod Vista - a teraz dystrybutorzy już praktycznie nie kupują gier z Vista niekompatybilnych.

 

- GM6 "zawija" swoje gry w system ochrony, uniemożliwiający używanie portalowych "wrapperów". To w oczywisty sposób blokuje jeden z głównych kanałów sprzedaży.

Wersja GMa bez tego mankamentu niestety kosztuje 200$ (sic!). Natomiast GM7 ma już być od tego problemu wolny.

 

- GM7 ma parę fajnych funkcji - jak importowanie grafik .png z kanałami alfa. To może się okazać bardzo przydatne. Mógłbym ładnie odpicować UI i dorobić postaciom prawdziwe, animowane cienie bez przesadnego kombinowania i spowalniania gry (po prostu jako część sprite'a).

 

- Ciągle nie ma strony do Magi :(. Niestety LittleFish okazał się nieodpowiedzialnym dzieciakiem i nie tylko nie wywiązał się z obietnicy (to by było do wybaczenia - ostatecznie nikt mu nie płacił), ale i od miesiąca nie odpowiadał na wiadomości lub ściemniał, że stronka jest już na ukończeniu, trzymając nas w ten sposób w szachu.

Bardzo mi przykro, że tak wyszło. Niestety to opóźni premierę gry, jako że będziemy musieli sami zrobić layout (lub zatrudnić webdesignera - zależy nam na profesjonalnym wyglądzie).

Wniosek: nie brać pomocy od ludzi (a tym bardziej dzieci), którzy oferują ją za darmo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko jedną gigaprośbę: zrób jakiś tutek po polsku. Umiem przetłumaczyć, ale to trochę żmudne. Szczególnie chodzi mi o to:

1 co pokazuje ten pentagram? co oznacza?

2 jak mam zdobywać kolejne zaklęcia? gdy gram to przeciwnik zdobywa je ale za nic nie mogę ich zdobyć, dopiero czasami po walce, zdobywam

3 czy zwiększanie ilości mocy (green power itp.) coś daje?

4 co oznaczają konkretne współczynniki?

To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matthew:

 

W grze oczywiście nie zrobię (bo cała po angielsku), ale tutaj - jasne, nie ma sprawy.

 

1) Pentagram "Start" to tylko element menu. Jego kliknięcie LPM wylosuje dla Ciebie przeciwnika o podobnym poziomie. Kliknięcie LPM raz jeszcze zaczyna walkę, a kliknięcie PPM to zrezygnowanie z poejedynku. W obu przypadkach tracisz rok życia.

 

Pentagramy po obu stronach ekranu pokazują energię aktualnie zebraną przez danego maga. Im bardziej wypełniony pentagramik, tym więcej energii dany mag skumulował. Czary mają w opisach "Casting Time" - to ilość energii jaką musi pokazać pentagram zanim czar zostanie rzucony.

 

2) To zależy od Twojego wieku (czyli w sumie czasu grania), cechy Intelligence i ilości punktów wpakowanych w daną szkołę magii przy kreacji postaci.

 

3) Każdy kolejny kanał daje dostęp do kolejnego levelu czarów. Masz 3 czerwone kanały to możesz używać czarów ofensywnych do trzeciego poziomu (Fireball) włącznie. Poza tym każdy kolejny kanał powyżej wymaganego dodaje 15% do efektywności danego czaru.

Proste.

 

4) Już piszę:

 

Force - efektywność czarów ofensywnych i defensywnych wzrasta o 4% za każdy punkt.

 

Communion - to samo ale dotyczy klątw i potworów.

 

Incantation - każdy punkt to o 4% szybsze rzucanie czarów.

 

Resistance - Zmniejsza siłę pocisków wroga i otrzymywane obrażenia o 2% za każdy punkt. Daje szansę na uniknięcie klątwy wroga. Dodaje 2 lata do maksymalnego wieku postaci (1 rok w wersji finalnej).

 

Intelligence - przyspiesza o 4% szybkość zdobywania nowych leveli i pozwala poznawać nowe czary dużo szybciej.

 

Mam nadzieję, że pomogłem. Wal jakbyś miał jeszcze jakieś pytania :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Prace nad ukończeniem gry wrą pełną gębą! Żeby podgrzać atmosferkę mam dla was dwa screeny z nadchodzącej wersji.

 

Pierwszy to nowy ekran tworzenia postaci. Tak to będzie w finale wyglądać:

screen1en4.th.jpg

 

Jak widać ekran został zkorelowany stylistycznie z wyglądem menu głównego (dorobiłem nawet płynne przejście). Zaznaczam, że grafika w tle jest ruchoma i obraca sie powoli. Poza tym - kiedy wydamy już wszystkie punkty - na dole ekrany wyłania się napis "Done", którego kliknięcie przenosi nas do samej gry.

 

I jak sie podoba?

 

Drugi screen mniej spektakularny, ale przedstawia usprawnienia UI. Proszę:

screen2nt7.th.jpg

 

Jak pewnie zauważyliście, ograniczyłem liczbę cyferek atakujących wzrok gracza. "Age: xxx/yyy" zastąpiłem po prostu napisem "Years left: xxx" - w sumie to nawet wygodniejsze. Poza tym - jak widzicie - jest nowy system wyświetlania kanałów. Efekty i cyferki zastąpiły zapalające się kulki - ładniejsze i efektywniejsze pod względem szybkości działania.

 

Podoba się?

 

W ogóle nowa wersja opiera się głownie na graficznych usprawnieniach i doszlifowaniu kodu. Gra już teraz działa dużo szybciej na słabych komputerach (a zawsze działała nienajgorzej). Obecnie prawie nic nie dzieje się w step-eventach (oprócz AI).

 

Co jeszcze waszym zdaniem powinienem poprawić? Jakieś pomysły?

 

A w ogóle uważacie, że powinienem wrzucać nową wersję na GMclan (jak będzie gotowa)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem poprawiłem - różnica jest spora - porównaj ze starymi screenami :P. Chyba, że chodzi o ten w środku - ta klatka animacji akurat niewiele się zmieniła. Bardziej ją poruszyć?

 

Ona jest już oświetlona i wypukła, choć może na .jpeg tego tak nie widać.

 

A jak ekran kreacji i reszta? Bo to w sumie teraz dla mnie najważniejsze - jeszcze mogę kombinować.

 

EDIT: Macie tu jeszcze nową graficzkę wiedźmy:

celt2hw2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie czytałem tematu, w grę jeszcze nie grałem, więc wtrącam może coś, co już zostało powiedziane - ale czy nie powinno być "magowie"? Jeśli taki ma być tytuł, oczywiście.

 

Ha ha - gra jest po angielsku i "Magi" to liczba mnoga od słowa "magus" (lub mage). Czyli tytuł gry po angielsku (i Łacinie) to właśnie "Magowie" :P. W Hirołsów się nie grało - nawet tam był jeden Ogre Magus, ale 34 Ogre Magi. A w grę polecam zagrać - nie zawiedziesz się.

 

@Borek:

 

Tło poprawiłem już ładny kawałek czasu temu. Były nawet screeny i mała dyskusja na ten temat. Cieszę się, że wiedźma się podoba - muszę przyznać, że jestem z niej całkiem dumny :P. Zresztą innym postaciom też zrobiłem mały make-up - np. Magus się nabawiłe stylowego kapelusza i rożnych wisiorków, a Kanjimaster przestał być taki "napompowany". Zdaję sobie sprawę, że grafika ważna rzecz i naprawdę się staram ją ulepszyć (jak chyba widać).

 

A ogólnie jak uważacie - wrzucać jeszcze jedną, nowszą wersje z wszystkimi ulepszeniami na GMClan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zagrałem. I niech będzie potępiona niecierpliwość - przeklikałem tutorial Kompletnie się pogubiłem i wyłączyłem.

 

Heh... cierpliwość dobra rzecz. Ale nawet bez tutoriala da się szybko połapać. Gra jest dość prosta, tylko nie było do tej pory nic takiego i trzeba się "przestawić".

 

Co go graficzki wiedzmy, to mozna wiedziec w jaki sposob robiszgrafiki?

Tzn np Kółeczka pozniej łączysz itp itd

czy moze pixel po pixelu odrecznie ;p?

 

Ja poprosze ta nowsza wersje..!

 

Oldschoolowo i amatorsko :P. Moja dziewczyna szykuje projekt postaci na klasycznym rysunku. Potem ja siadam do wszechpotężnego... Image Editora ;) i rysuję pixel po pixelu. Zwykle najpierw konturuję postać, a potem wypełniam i cieniuję. Kiedy graficzka jest już gotowa, otwieram ją w GIMPie i aplikuję Bump Mapping. Ot i cała filozofia.

 

A czemu pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wreszcie się komuś moje "dziełka" podobają :D.

 

Co do nowej wersji - pewnie ją wrzucę, bo czemu by nie. Skoro nowa beta będzie i tak dostępna w necie to może być i na GMclanie. W sumie build jest już na ukończeniu i tylko muszę dopracować parę rzeczy związanych z ostatnimi zmianami + poszukać oczywistych bugów. Myśle, że spokojnie można się spodziewać nowego demka tuż po weekendzie.

Tym razem będzie to już faktycznie ostatnia beta przed premierą - bedzie zawierać już większość elementów pełnej gry (choć online highscores zablokuję i nadal nie będzie zakończenia) i postowanie dalszych postępów było by niemal rownoważne z oddaniem pełnej wersji za darmo :P. Prawdę mówiać już tą oddaje nieco niechętnie, ale po porstu potrzebuję czegoś pożądnego na profesjonalne fora - tamtejsze gry naprawdę są wysokiej jakości.

 

Z innych informacji - nowa wersja będzie nieco łatwiejsza na starcie (znowu) - zgodnie z wymaganiami ludzi na forach. Poza tym gracz dostanie dłuższy żywot do dyspozycji i nabicie odpowiednich leveli, aby móc pokonać śmierć, powinno być bardziej wykonalne. Dodatkowo postać będzie się uczyć nowych czarów nieco szybciej - tak dla wygody.

 

Macie też kolejny screenshot z nowej wersji - tak na rozgrzanie atmosferki:

 

screen1aw9.th.jpg

 

Na screenie można popodziwiać Wiedźmę od tyłu (:P) i zobaczyć nowy efekt graficzny dla klątwy "Breach". Zresztą wszystkim klątwom się dostały nowe efekty. To samo z kilkoma skillami - miłośnikom Czarodziejki na pewno spodoba się nowy Rainbow Missile.

 

Mam nadzieję, że się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he - nigdy nie będziecie zadowoleni z tego UI ;)?

Mi się już naprawdę podoba - nawet na tle pozostałych gier indie. Nie wykluczam, że jeszcze coś poprawię, ale rewolucji już raczej nie będzie.

 

A prostokąciki - napisałem w poście powyżej - to nowy efekt czaru "Breach". Kiedy się go rzuca to z przeciwnika "wyparowywują" cegiełki - tak jak na ikonce. Gdy klatwa sie kończy - cegiełki wracają. Wygląda naprawdę fajnie - choć oczywiscie trzeba to zobaczyć w ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, wreszcie zagrałem i po prostu - bardzo dobra gra, co się będe rozpisywał. na początku trochę trudna, zagrałem 3 pojedynki i każdy przegrałem, ale jakieś postępy z każdą rundą robiłem :) ma swój klimat, zalatuje trochę mtg (magic the gathering dla niewtajemniczonych) ale to należy traktować jako plus. grafika przyjemna dla oka, choć z tym "wybuchem" światłości po stworzeniu maga trochę przesadziłeś ;)

 

podsumowując, gra bardzo przyjemna, ma swój klimacik choć żeby ją w pełni obcykać trzeba troche przysiąść :)

 

6/6

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że Ci się podoba.

 

Jak już pisałęm - nowa wersja będzie już miała bardziej zbalansowany poziom trudności (to niestety wymaga czasu i eksperymentów na ludziach ;)) i ulepszony tutorial - początek nie powinien być już taki trudny. Obecnie uważam poziom trudności za największy problem gry i ciągle poprawiam coś w tym aspekcie - do pełnej wersji powinno się już grać całkiem przyjemnie.

No i pamiętaj, że w nowej wersji jest nowy ekran tworzenia postaci - efekt rozbłysku jest tam zupełnie inny.

 

A porównanie do M:tG jest jak najbardziej na miejscu - choć muszę przyznać, że bardzo dawno nie grałem, to ta gra na pewno wpłynęła na mnie w jakiś sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam złą wiadomość.

 

Przez cały weekend i ostatnie dwa dni nie miałem w domu prądu :/. Robotnicy remontujący instalacje gazową w bloku cos przecięli i cała chata pogrążył się w średniowieczu.

Zimowałem u dziewczyny (dom bez gazu i prądu to kiepska sprawa ;)) i w związku z tym nowe demko niestety opóźni się o parę dni :(.

 

Postaram się nadrobić zaległości i wypuścić betę przed końcem tygodnia, tak żebyście mieli co robić w zimne świąteczne wieczory. Sorry za opóźnienie. Mam nadzieję, że jakość demka wam wszystko wynagrodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak często - ostatnie miesiąc temu - jak dla mnie ta gra wciąż za wolno powstaje.

 

A dziewczyna - no cóż - jej także czasem należy się wolne od mojej absorbującej osoby :P.

 

Poza tym generalnie nie lubię mówić, że coś będzie kiedyś, tam a kiedyś, a potem się spóźniać i nawet nie dać znać co się stało. Wolę napisać o posta za dużo i mieć czyste sumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...