pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Cześć Mam wroga i po zabiciu wroga losowo dostaje jakiś element,który daje mi daną ilość punktów score,no i teraz np chciałbym żeby to efektowniej wyglądało,że po zabiciu wroga pojawi się na chwilę nad nim napis np +100 i po chwili napis uniesie się delikatnie do góry i zniknie nad wrogiem.Jak coś takiego wykonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 nowy obiekt obj_floating_txt create: GML txt = ""; yspeed = 0; step: GML y += yspeed; image_alpha -= 0.05; if( image_alpha <= 0 ) instance destroy(); u wroga przy umieraniu: GML z = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = string( "+" + pointvalue); //opcjonalnie po prostu +100 wpisz z.yspeed = -4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 nowy obiekt obj_floating_txt create: GMLtxt = ""; yspeed = 0; step: GMLy += yspeed; image_alpha -= 0.05; if( image_alpha <= 0 ) instance destroy(); u wroga przy umieraniu: GMLz = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = string( "+" + pointvalue); //opcjonalnie po prostu +100 wpisz z.yspeed = -4; Serdeczne dzięki ANtY ;) niech moc będzie z Tobą;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Serdeczne dzięki ANtY ;) niech moc będzie z Tobą ;) Dobra stworzyłem sobie ten obiekt następnie dałem go na planszy a,we wrogu tam,gdzie ginie dałem tak: GML z = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = string( "+100" + pointvalue); //tu wywala mi błąd odnośnie tej linijki jak już wroga zabije. z.yspeed = -4; z.txt = string( "+100" + pointvalue); //tu wywala mi błąd odnośnie tej linijki jak już wroga zabije. tak się zastanawiam,bo to odczytuje z pliku txt,czyli tworzy,czy mam stworzyć plik txt,myślałem,że to w draw się to ustawia i ustala się nazwę też czcionki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Txt to po prostu skrót od text i nazwa zmiennej, nie zewnętrzny plik, Anty Sobie go tak nazwał po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Txt to po prostu skrót od text i nazwa zmiennej, nie zewnętrzny plik, Anty Sobie go tak nazwał po prostu A już myślałem,że potrzebuje stworzyć zewnętrzy plik z takim rozszerzeniem,dzięki za odpowiedź. Mam problem tu,bo wywala błąd odwołując się do tej linijki w kodzie... GML z.txt = string( "+100" + pointvalue); //tu wywala mi błąd odnośnie tej linijki jak już wroga zabije. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 A już myślałem,że potrzebuje stworzyć zewnętrzy plik z takim rozszerzeniem,dzięki za odpowiedź. Mam problem tu,bo wywala błąd odwołując się do tej linijki w kodzie... GML z.txt = string( "+100" + pointvalue); //tu wywala mi błąd odnośnie tej linijki jak już wroga zabije.</span> GML z.txt = "+" + string(pointvalue) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 GMLz.txt = "+" + string(pointvalue) No dobra teraz błędu nie wywala,ale napisu po zabiciu wroga nie ma...czyli w tym przypadku powinno się pojawić +100 GML z = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = "+100" + string(global.punkty);//mam zmienna global.punkty z.yspeed = -4; obj_floating_txt mam umieszczony na planszy,więc powinno być dobrze create GML txt = ""; yspeed = 0; step GML y += yspeed; image_alpha -= 0.05; if( image_alpha <= 0 ) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 napisu nie musisz meic na planszy, za to upewnij sie ze w create przeciwnika masz GML pointvalue = 100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 napisu nie musisz meic na planszy, za to upewnij sie ze w create przeciwnika masz GMLpointvalue = 100; Tak właśnie dodałem w create przeciwnika GML pointvalue=100; w umieraniu przeciwnika dałem GML z = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = "+100" + string(pointvalue); z.yspeed = -4; nadal nie wyświetla tego napisu może trzeba w draw tego obiektu obj_floating_txt dodać czcionkę i kolor?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 a, boze w draw sobie dodaj w obj_floating_text draw_text(txt,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Anty chyba zapomniał rysować tekst z tego co widzę edit: sry, długo strony nie odświeżałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 już tak też zrobiłem w draw dałem tak w tym obiekcie obj_floating_text GML draw_set_colour(c_red); draw_set_font(fnt_Arial11); draw_text(txt,x,y); dodałem i kolor i czcionkę,bo może to było powodem,że się napis nie wyświetlał z punktami,no,ale dalej się nie wyświetla.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 jezusie najdroższy, masz: https://gmclan.org/up7193_4_dsafdsa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 jezusie najdroższy, masz: https://gmclan.org/up7193_4_dsafdsa.html Do niczego ten przykład,bo jest pod 8.1 ja mam studio. coś nie tak musi być w draw.. GML draw_set_colour(c_red); draw_set_font(fnt_Arial11); draw_text(txt,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 po pierwsze to draw_set_color (ale to chyba powinno errory spowodować?) po drugie to co moze być nie tak, musiałeś coś źle zrobić skoro ci się nigdzie to nie wyświetla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 po pierwsze to draw_set_color (ale to chyba powinno errory spowodować?) po drugie to co moze być nie tak, musiałeś coś źle zrobić skoro ci się nigdzie to nie wyświetla po pierwsze to draw_set_color (ale to chyba powinno errory spowodować?) po drugie to co moze być nie tak, musiałeś coś źle zrobić skoro ci się nigdzie to nie wyświetla Raczej bledu nie zrobilem tzn mam rozne obiekty,gdzie sie tekst pojawia bezproblemowo. Obstawiam,ze blad jest w draw tego obiektu ,bo to mi nie pasuje cos,czyli GML draw_text(txt,x,y) Bledu nie wywala,wiec problem jest z wyswietleniem tego napisu punktow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Może obiekt obj_floating_text ma zły depth? Ok mam rozwiązanie: GML draw_text(x,y,txt) Piszę to tylko po to aby nie było offtopu a chcę głównie odpowiedzieć na to: po pierwsze to draw_set_color (ale to chyba powinno errory spowodować?) YoYoGames to ciągle Wielka Brytania. Fish & Chips, petrol no i colours. Są 2 funkcje. z i bez U Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Może obiekt obj_floating_text ma zły depth? Ok mam rozwiązanie:GMLdraw_text(x,y,txt) Piszę to tylko po to aby nie było offtopu a chcę głównie odpowiedzieć na to: YoYoGames to ciągle Wielka Brytania. Fish & Chips, petrol no i colours. Są 2 funkcje. z i bez U tak są dwie funkcje Threef ma racje... depth głębokość mam standard na zero,więc tu nawet nic nie grzebałem... cały kod teraz wygląda tak: obj_floating_txt create GML txt = ""; yspeed = 0; step GML y += yspeed; image_alpha -= 0.05; if( image_alpha <= 0 ) instance_destroy(); draw GML draw_set_color(c_yellow); draw_text(x,y,txt); no i klocek z ustawioną czcionką i wycentrowaną natomiast we wrogu jest w create GML pointvalue = 100; i w umieraniu wroga GML z = instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); z.txt = "+" + string(pointvalue); z.yspeed = -4; No niestety nadal po zabiciu wroga nie wyświetla mi tego napisu +100 zastanawiam się,gdzie jest błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Twój problem jest tu: instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); Siądź do dokumentacji i poczytaj choć trochę. Nie licz że ktokolwiek poda Ci rozwiązanie na tacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 30 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Do niczego ten przykład,bo jest pod 8.1 ja mam studio. No ale weź chociaż uszanuj, że specjalnie napisałem dla Ciebie przykład. No i to .gmk, które z tego co kojarze można odtworzyć w gms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Twój problem jest tu: instance_create(obj_floating_txt,x,y-10); Siądź do dokumentacji i poczytaj choć trochę. Nie licz że ktokolwiek poda Ci rozwiązanie na tacy. Racja gapa ze mnie...to ma być tak: GML z = instance_create(x,y-10,obj_floating_txt); teraz działa jak należy... dzięki za naprowadzenie;) Threef,a tak na marginesie uśmiechasz się czasem? ;] No ale weź chociaż uszanuj, że specjalnie napisałem dla Ciebie przykład. No i to .gmk, które z tego co kojarze można odtworzyć w gms Wszyscy mi pomogliście Czołgu krymski tak zrobiłeś przykład..tak otworzyłem go w gms też..ale zabrzmiało to tak ironicznie nie chce cytować Twojej wypowiedzi,ale i tak Ci dziękuje za fatygę. Anty Tobie największe podziękowania;) oraz dla Threefa,który jak zawsze zachowuje zimną krew i czuwa nad nami wszystkimi;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 No ale weź chociaż uszanuj, że specjalnie napisałem dla Ciebie przykład. No i to .gmk, które z tego co kojarze można odtworzyć w gms W sumie to od kilku wersji GM:S nie otwiera już nawet plików gm81. Wyrzuca chyba komunikat że są corrupted. dzięki za naprowadzenie;) Threef,a tak na marginesie uśmiechasz się czasem? ;]Staram się ograniczać jakiekolwiek emocje poza kontaktami twarzą w twarz bo po prostu nie da się ich okazywać. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 W sumie to od kilku wersji GM:S nie otwiera już nawet plików gm81. Wyrzuca chyba komunikat że są corrupted. Staram się ograniczać jakiekolwiek emocje poza kontaktami twarzą w twarz bo po prostu nie da się ich okazywać. ;) Ale minka uśmiechnięta jest,więc zmierzasz w dobrym kierunku Threef;-) Dobra jeszcze mam jedno pytanie odnośnie tego tematu. Bo mam zmienną do punktów która sobie przypisałem czyli global.punkty I teraz chciałbym.żeby mi sumowało po każdym zabitym wrogu,bo teraz jest tak,że po zabiciu wroga pokaże się napis +100 i doda mi punkty,potem zbiorę jakieś diamenty z planszy,gdzie dla nich ustawiłem 50pkt no i ładnie podsumuje a jak zabije kolejnego wroga,to mi global.punkty ustawi na 100 i tak za każdym razem. Rozumiem,że to ma coś wspólnego z tym,że we wrogach mam teraz w create ustawioną tą zmienną pointvalue=100; I tu bez różnicy jak ustawie na zero,to mi wtedy zeruje punkty. Więc pomyślałem,że z wrogów wywalę tą zmienną pointvalue no i tak zrobiłem,a w umieraniu wroga mam tak Czyli tu GML z = instance_create(x,y-10,obj_floating_txt); global.punkty=100; z.txt = "+" + string(global.punkty); z.yspeed = -4; No,ale to nic nie daje...zamiast sumować mi pkt po każdym zabitym wrogu,to mi je zeruje albo do zera albo do wartości 100. A ja chce,że jak napis +100 pojawia się,to automatycznie dodaje mi tą wartość punktów,którą ustaliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Nie, nie, nie. Ponownie wróć do pointvalue=100. To jest zmienna mówiąca ile punktów wart jest przeciwnik. Teraz wystarczy Ci jedna linijka czyli zwiększenie global.punkty o pointvalue przy śmierci przeciwnika. Nic nie usuwaj, nie zmieniaj, tylko dopisz: GML global.punkty+=pointvalue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Nie, nie, nie. Ponownie wróć do pointvalue=100. To jest zmienna mówiąca ile punktów wart jest przeciwnik. Teraz wystarczy Ci jedna linijka czyli zwiększenie global.punkty o pointvalue przy śmierci przeciwnika. Nic nie usuwaj, nie zmieniaj, tylko dopisz:GMLglobal.punkty+=pointvalue Dzięki;) działa teraz jak należy;) A tak przy okazji chciałbym wam życzyć udanej zabawy sylwestrowej,oraz szczęśliwego Nowego Roku;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się