Skocz do zawartości

Nie umjem lenghtdiry


Wojzax

Rekomendowane odpowiedzi

  MaxGaming napisał(a):
Nie wystarczy?

GMLinstance_create(x+lengthdir_x(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), y+lengthdir_y(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), OBIEKT);Chyba nie do końca rozumiem jaki chcesz uzyskać rezultat :/

 

To wygląda na wartości z antycznego, NESowego tutka, tam się używa wartości arctan z pi/32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy jak te twoje wyliczenia sqrt() i arctan() bez zmiennych w środku to możesz policzyć na kalkulatorze i wpisać normalną liczbę, po co spowalniać tym grę? Skoro wynik zawsze będzie taki sam :P

 

W argumencie dir lengthdira trzeba podać zmienna odpowiadającą za kąt tego sprita. image_angle może? Bo nie wiem jak go obracasz.

 

GML
instance_create(x+lengthdir_x(16, image_angle), y+lengthdir_y(16, image_angle), splinter1);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
  I am Lord napisał(a):
W argumencie dir lengthdira trzeba podać zmienna odpowiadającą za kąt tego sprita. image_angle może? Bo nie wiem jak go obracasz.

 

GML
instance_create(x+lengthdir_x(16, image_angle), y+lengthdir_y(16, image_angle), splinter1);

 

Hmm, no tak, teraz działa, posiłkowałem się tym: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28090 poradnikiem i źle zrozumiałem

Dzięki wszystkim!

 

  I am Lord napisał(a):
takie rzeczy jak te twoje wyliczenia sqrt() i arctan() bez zmiennych w środku to możesz policzyć na kalkulatorze i wpisać normalną liczbę, po co spowalniać tym grę? Skoro wynik zawsze będzie taki sam :P

 

Ja to tak tylko dałem żeby szybciej zmieniać rozmiary obiektu przy próbach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  I am Lord napisał(a):
To znaczy że trzeba zrobić nowy poradnik łatwiejszy :D

 

Bo ten coś zalatuje czasami arctan2 kiedy mierzyliśmy z górnego lewego rogu ekranu na dodatnią ćwiartkę i się pisało takie fikołki w pi radianach.

 

Z tego powodu w GM wprowadzono l dir x/y i radtodeg bo połowa zapytań była o arctan2, a później co czwarte o sine. I sprowadzało się to do klepania powtórek z matmy w każdym poście "jak zrobić latające wkoło coś".

 

Direction chodzi w stopniach, trygonometrii nie trzeba do tego rozumieć. Wszystko chyba jest w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...